/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bremser skævt
Fra : Janus


Dato : 22-11-03 12:36

Jeg har en Kadett E 87 der blev kasseret bl.a. for at bremse skævt på
forhjul. Og det kan jeg også godt mærke efter jeg er blevet opmærksom på
problemet. Det højre forhjul blokerer meget tidligere end det venstre.
Spørgsmålet er bare hvad der kan være galt? Jeg har prøvet at udelukke de
mest hyppige fejl såsom at gå igennem bremseslangerne for lækage (de er i
øvrigt ret nye.), Desuden har jeg checket b.skiven, b.bakkerne skilt
kaliberen af og renset stemplet, samt udluftet hele systemet. Det hjalp
ikke! Så er det vel hovedcylinderen jeg skal kikke på? På selve cylinderen
sidder der to regulatorer, der selvsagt regulerer trykket på baghjul. Hvis
nu den ene er stoppet, vil der så komme mere tryk på det tilsvarende
forhjul. Det skal lige siges at hver kreds er opbygget efter diagonal
princip, dvs. hhv.er det højre forhjul forbundet med det venstre baghjul
osv. Kan man checke om bremseregulatorer virker?
Har kikket i Haynes men det står på svensk = giver ingen mening

mvh Janus



 
 
Hans Paulin (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 22-11-03 13:20

Janus skrev:

> Desuden har jeg checket
> b.skiven, b.bakkerne skilt kaliberen af og renset stemplet, samt
> udluftet hele systemet. Det hjalp ikke! Så er det vel hovedcylinderen
> jeg skal kikke på?

....kører på min 3. Kadett siden -98, og har *aldrig* haft problemer med
hovedcylinder eller bremskraft-reduktions-dimsen (på Caravan), hvis du
ka bruge det til noget...

....jeg ved ikke hvilken caliber du har på foran, men det er formentlig
en GMF eller Delco...

....på dem sidder der nogle hætter, som dækker over gliderne, som
caliberhuset skal kunne glide på (da der kun er ét stempel)...

....fungerer disse glidere?

....der kan være rust i den "cylinder" gliderne kører i - og der kan
mangle fedt...

....endelig kan anlægsfladen, som de er boltet fast på, være skæv,
hvilket gør systemet trægt (caliberen kan hænge)...

....GMF og Delco er sårbare over for ovennævnte fejl, men kan komme til
at fungere...

....jeg kører selv med Ate, der er opbygget på en mere hensigtsmæssig
måde - men har kun set dem i forb. med tykkere (ventilerede) skiver...

--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Janus (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 22-11-03 14:44

Det er også ATE der sidder på min, dog ikke ventilerede (1,2 L) ; )
Caliberen glider let som den skal, men ved ærligtalt ikke om der er rust i
de glidere. bakkerne er også slidt ens på begge sidder og ser fine ud.

Jeg er nok mest til de regulatorer eller noget overgang i hovedcylinderen.
det kunne være jeg skulle prøve bytte om på de regulatorer, og så se om det
går ud over det andet hjul så ?

mvh Janus

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message
news:bpnkac$30j9$1@news.cybercity.dk...
> Janus skrev:
>
> > Desuden har jeg checket
> > b.skiven, b.bakkerne skilt kaliberen af og renset stemplet, samt
> > udluftet hele systemet. Det hjalp ikke! Så er det vel hovedcylinderen
> > jeg skal kikke på?
>
> ...kører på min 3. Kadett siden -98, og har *aldrig* haft problemer med
> hovedcylinder eller bremskraft-reduktions-dimsen (på Caravan), hvis du
> ka bruge det til noget...
>
> ...jeg ved ikke hvilken caliber du har på foran, men det er formentlig
> en GMF eller Delco...
>
> ...på dem sidder der nogle hætter, som dækker over gliderne, som
> caliberhuset skal kunne glide på (da der kun er ét stempel)...
>
> ...fungerer disse glidere?
>
> ...der kan være rust i den "cylinder" gliderne kører i - og der kan
> mangle fedt...
>
> ...endelig kan anlægsfladen, som de er boltet fast på, være skæv,
> hvilket gør systemet trægt (caliberen kan hænge)...
>
> ...GMF og Delco er sårbare over for ovennævnte fejl, men kan komme til
> at fungere...
>
> ...jeg kører selv med Ate, der er opbygget på en mere hensigtsmæssig
> måde - men har kun set dem i forb. med tykkere (ventilerede) skiver...
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm
>



Hans Paulin (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 22-11-03 15:13

Janus skrev:

> Det er også ATE der sidder på min, dog ikke ventilerede (1,2 L) ; )

....okay! - så lærte jeg dét!

> Caliberen glider let som den skal,

....kan ikke være bedre...

> men ved ærligtalt ikke om der er
> rust i de glidere.

....det er der formentlig ikke så...

> bakkerne

....klodserne?

> er også slidt ens på begge sidder og ser
> fine ud.

....så går det over min forstand...

> Jeg er nok mest til de regulatorer

....ved jeg ikke hvad er...

> eller noget overgang i
> hovedcylinderen.

....skal jeg ikke ku sige...

> det kunne være jeg skulle prøve bytte om på de
> regulatorer, og så se om det går ud over det andet hjul så ?

....uden at jeg ved hvad det er for nogle kunne du prøve...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Uffe Ravn (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 23-11-03 01:56


"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev

> Jeg er nok mest til de regulatorer eller noget overgang i
hovedcylinderen.
> det kunne være jeg skulle prøve bytte om på de regulatorer, og så se
om det
> går ud over det andet hjul så ?

Ja eller bytte kalibrene om højre/venstre.

Tjeck desuden dine bremseslanger

Mvh.



jan@stevns.net (23-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 23-11-03 02:07

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Ja eller bytte kalibrene om højre/venstre.



Du mener vel noget andet end hvad du skriver ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Ravn (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 23-11-03 02:28


<jan@stevns.net> skrev

> >Ja eller bytte kalibrene om højre/venstre.

> Du mener vel noget andet end hvad du skriver ;)

Jo naturligvis, fejlfinding efter halveringsmetoden, bytte
tilslutningsrørene, til kaliberene ved regulatorene.
og så fremdeles, hvis ingen af ombytningerne kan flytte fejlen over i
den anden side, DA byt kaliberene!

Eller hvad var det du mente jeg mente?

Mvh.




jan@stevns.net (23-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 23-11-03 10:25

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Eller hvad var det du mente jeg mente?

Sådan cirka - men jeg kunne da godt forestille mig at nogen kunne
forledes til at tro de rent fysisk skulle til at bytte......


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Morten Trab (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Trab


Dato : 22-11-03 14:37

"Janus" <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:bpnhmk$qpk$1@gnd.k-net.dk...
[SNIP]

Sjovt, jeg har ca. samme problem (blev dog ikke kasseret på det ved syn, da
det kun er periodisk min E'er fra '89 har det) dog bare på højre baghjul...

Har kæmpet med det i snart et år, har skiftet stort set ALT indmad bagpå, og
fået drejet kanterne af trumlen...Men det har ikke hjulpet ret meget...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste