Konen sur, Volvoen synet
Fra : Lindstroem

Dato : 21-11-03 22:53

Så oprendt dagen hvor den gamle Volvo 240 fra midten af firserne skulle
bestå endnu en midtvejstest. Periodisk syn.
Vi har haft bilen i hen ved 10 år og for længe siden aftalte konen og jeg,
at vi selvfølgelig skulle have en ny vogn når det blev for dyrt og holde den
gamle traktor - læs volvo 240 - kørende. Ja vi har oven i købet langt penge
til side gennem de seneste fem år fordi den jo, som hun gennem hele den
periode har proklameret, kører på det sidste.
Konen vil forfærdelig gerne have en ny linjeskøn vogn, forståes.
Nu er far her jo på trods af en akademisk uddannelse hjemmemekaniker - jo jo
jeg kan godt, men det tager selvfølgelig tre gange så lang tid som hvis en
normal begavet dansker bikser med sagerne. Så et par bremseskiver,
belægninger og nye håndbremsebelægninger blev indkøbt og regningen sneg sig
vel hen omkring de 1.500 kroner. Jo det var da ret billigt indrømmede konen,
men mente, at der var meget mere galt idet den bil da erhånden var så træls
at køre i!!
Hun havde en fridag og kørte til syn med den. Hun kom tilbage på randen af
en depression.. Ikke blot havde synsmanden hovedrystende afvist alt hendes
kritik af alle de ting ved bilen hun anså for nedslidte, utidssvarende og
livsfarlige. Det er en Volvo, havde han sagt og fortsatte, "sådan skal den
da være og den er sgu sikker nok". Den sidste livsgnist havde han fjernet
fra hende ved at erklære at den gamle 240 er så fin, at synet her på ingen
måde var starten på den sidste 2 års periode i dens liv. Den klarer sagtens
fire ja måske seks år mere, havde han sagt og dunket den venligt på taget.
Den mellemste dreng på fire var med ude i synshallen og havde forstået at
synsmanden havde rost bilen. Han holder selv af den idet der ikke er så
mange regler omkring beskidte støvler, isspisning i bilen o.s.v. Den synede
bil har sikkert sat mor i god stemning, tænkte han. "Må jeg få en is",
forsøgte knægten.
Nej, havde hun råbt og han erklærede, da jeg kom hjem fra arbejde, at mor
var sur!

Fra : Beffer

Dato : 21-11-03 22:55

Hejsa

Jamen tillykke med synet. Så må du jo ud og bruge lidt penge på blomster
også ggg.

Hygge
Brian
__________________________________________________________________ Brian
ICQ#: 112196823 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Thomas Krath

Dato : 21-11-03 23:07

> jeg få en is", forsøgte knægten. Nej, havde hun råbt og han
> erklærede, da jeg kom hjem fra arbejde, at mor var sur!

LOOL! Fed historie :)

Volvo er bare en god bil! :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Vestman

Dato : 21-11-03 23:08

"Lindstroem" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse ..
> Så oprendt dagen hvor den gamle Volvo 240 fra midten af firserne skulle
> bestå endnu en midtvejstest. Periodisk syn.

Herlig fortælling!

Jeg vil på det kraftigste opfordre dig til at sende den til både
www.volvo240.dk 's forum, samt til www.volvoentusiasterne.dk .

--
Venligst,
Lars Vestman - hvis kone ikke vil have andet end Volvo 240!

Fra : kaninfisker@ofir.dk

Dato : 21-11-03 23:10

Hehe det lyder godt - jeg skal snart til syn med en 343..... fra 1983
*gyyyys*

Fra : Mark Sandberg

Dato : 21-11-03 23:17

"Lindstroem" skrev i en meddelelse:
..
> [...]
> forsøgte knægten.
> Nej, havde hun råbt og han erklærede, da jeg kom hjem fra arbejde, at mor

Herligt ærligt

/Mark.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 21-11-03 23:41

Jeg véd godt, at dette indlæg (altså mit !) er et fuldstændigt latterligt
indlæg i gruppen, men hvor er det dog befriende at læse et ualmindeligt
velskrevet indlæg med både humor og pointe samtidig med at det lugter lidt
af (dk.fritid.)bil istedet for al det ævl og brok gruppen ellers fyldes med.

Jeg vil hermed blande mig i koret og synge (højt) - MERE AF DEN SLAGS INDLÆG
I GRUPPEN !

Med venlig hilsen
Andreas Jensen (Der stadigvæk forsøger at skrive et lille indlæg, men hvis
det bare skal nærme sig nedenstående i kvalitet, så skal det omskrives 4
gange)

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-11-03 23:41

Lindstroem skrev:

> Nej, havde hun råbt og han erklærede, da jeg kom hjem fra arbejde, at
> mor var sur!

....go historie!

....4 kedeldragter hérfra!
Hans

Fra : Perpop

Dato : 22-11-03 00:34

Super historie....

Har lige fået synet min 40 år gamle PV544, udens problemer - så hun må vel
vente længe på ny bil?

)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-11-03 10:15

Lindstroem wrote:

> Nej, havde hun råbt og han erklærede, da jeg kom hjem fra arbejde, at mor
> var sur!

Åhædr.. Stakkels knægt og stakkels kone..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-11-03 10:20

On Sat, 22 Nov 2003 10:15:21 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Åhædr.. Stakkels knægt og stakkels kone..

Ja, det kjender'n jo fra ieen sel'
Åh pjat, jeg har sgu aldrig haft en bil i 10 år............

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 22-11-03 17:10

"Lindstroem" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nej, havde hun råbt og han erklærede, da jeg kom hjem fra arbejde, at mor
> var sur!

- kæmpegriner.

God historie.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Bo Gundersen

Dato : 23-11-03 12:01

Lindstroem wrote:

> Så oprendt dagen hvor den gamle Volvo 240 fra midten af firserne skulle
> bestå endnu en midtvejstest. Periodisk syn.

<snip>

Det var den sjovste historie jeg har læst i lang tid, hvis bare mine syn
forgik på den måde :)
Jeg har dog lidt medlidenhed med konen...

--
Bo Gundersen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-11-03 12:28

On Sun, 23 Nov 2003 12:01:05 +0100, Bo Gundersen
<bg@ingenskinke.130g.dk> wrote:

>Jeg har dog lidt medlidenhed med konen...

Jpe - mon ikke. Sikke en mand å ha'

/Mogens