Statistikken passer (afskaf unge VW Golf e~
Fra : Kong Kent

Dato : 21-11-03 21:11

Ak ja. Min far cyklede torsdag morgen på arbejde, som altid. Står af cyklen
da han skal krydse vejen. Kigger sig bagud, ser tre biler og venter med at
krydse indtil de er forbi. Det kommer de bare aldrig! For den tredje bil er
en lille VW Golf med en 20-årig bag rattet. Han er lige drejet ud fra en
sidevej (hvor han bor), har netop startet bilen der har stået ude hele
natten, og er i færd med at tørre indersiden af forruden mens han kører ud
af vejen. Han ser ikke min far, og torpederer hans venstre ben bagfra.
Cyklen, rundstykker, post og min far bliver slynget rundt på vejen som var
det nedfaldne blade i en efterårsstorm.

Skæbnens ironi er, at min far aftenen forinden havde været oppe ved vores
fælles cykelhandler og investere imponerende 397,- i nye lygter og reflekser
til cyklen, således han var rustet til vinterens mørke morgener. Første gang
de er i brug og BANG! så skal man en tur på sygehuset, og have
røntgenfotograferet sit venstre ben for mistanke om fraktur på underbenet
(spolebenet?). Heldigvis slipper min far relativt uskadt. Ingen brækkede
lemmer, men et venstre ben der er så forstuvet, at han knapt kan støtte på
det!

I dag er han bare sur over, at de 397 kr. øjensynlig er spildte, da de jo
ikke hjalp ham det mindste!

Men statistikken taler altså sandt. Er man ung og har man en VW Golf, så er
man ganske simpelt en trussel mod alt og alle der har den frækhed at nærme
sig asfalterede områder. Ingen undtagelser. For første gang begynder jeg så
småt at forstå hvorfor forsikringsselskaberne har antipati overfor unge der
vil køre i små folkevogne.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Tom

Dato : 21-11-03 21:21

> [...]
> sig asfalterede områder. Ingen undtagelser. For første gang begynder jeg

> småt at forstå hvorfor forsikringsselskaberne har antipati overfor unge

engang da jeg var en 16 år og kørte på knallert, bakkede en lada ud på den
vej hvor jeg kom kørende, den kom helt ud og manden kørte frem uden på noget
tidspunkt at have opdaget mig så da han nærmede sig højre side var der ikke
plads til os begge og resultatet blev at jeg knaldede benet ind i hans højre
forskærm.
Hold fast hvor sådan en lada kan få buler og jeg fik et blåt mærke. Men
chauføren var vel omkring 50 år dengang, så det med unge og uheld......

--
Tom

Fra : C. Caspersen

Dato : 21-11-03 21:35

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sig asfalterede områder. Ingen undtagelser. For første gang begynder jeg

> småt at forstå hvorfor forsikringsselskaberne har antipati overfor unge

LOL - jeg kender også en, der har haft tre biler. Han er vist midt i
tyverne. Den første, en rigtig brian-ford smadrede han. Så købte han en
japaner. Den smadrede han. Nu har han en rigtig dueblå bedstefar-bil,
vistnok en japaner. Med pornolys og det hele. Gad vide hvornår han smadrer
den ?

/Caspersen

Fra : Mikael Andresen

Dato : 21-11-03 22:31

Hmmmm !!!!!! jeg kan ikke lade være med at sidde her og blive lidt
små-hidsig, endda mget hidsig, måske helt op til MEGA MEGET UTROLIGT MEGET
HIDSIG..... Jeg er fucking træt af at folk tror at VW Golf'er uhelds
magneter. Bare fordi det er en bil der appelere til de unge mennesker
grundet billig bil, billig stumper og nem styling har det som sådan ikke
noget med bilen at gøre at de er med i uheld fra tid til anden. Det har nok
noget at gøre med at unge mennesker laver generelt flere uheld en ældre
bilister, og de unge køre meget i golf. Jeg har selv haft fire golf'er på
små 3½ år og jeg har aldrig haft en bule overhovedet..... Så skal vi ikke
lade fordommene ligge og sige endnu engang at man skal sikre sig bilen skal
være forsvarlig at køre inden man sætter den i gear.... at folk så ikke
altid gør det ender i den ubehagelige oplevelse din far havde. Desværre...
men at generalisere golf'er med uheld er simpelt ikke fair for os andre...
ligesom forsikringer ikke... fordi nogen gør noget dumt skal alle andre
straffes....

Mvh. mikael

Fra : Kong Kent

Dato : 21-11-03 23:01

> men at generalisere golf'er med uheld er simpelt ikke fair for os andre...
> ligesom forsikringer ikke... fordi nogen gør noget dumt skal alle andre
> straffes....

Det er jo altså ikke kun "jer" Golf-ejere der straffes når andre Golf-ejere
totalskader deres VR6'ere osv. Vi andre bliver også straffet med
prisstigninger. Men heldigvis stiger priserne mere på de modeller som oftest
bliver skadet, og det *er* altså Golf-slæder hvor meget du end gerne vil det
andet

Jeg er helt enig med dig i, at det ikke er selve Golf'en den er gal med. Det
er idioterne bag rattet, og sjovt nok er det gerne unge, umodne drenge der
anskaffer sig den åh så lækre brian-slæde. Som du selv siger er den billig
at style, og samtidig er det lidt af et status-symbol blandt helt unge
lærlinge på de tekniske skoler. Sådan en havde storebror, eller naboens
ældste søn jo også - og det var bare skidefedt

Men sådan er det jo med de billige biler. Ford Sierra var jo også en populær
model i det klientel en gang, ligesom Opel Kadett også var/er en
publikumsfavorit i den genre. Og sjovt nok er der mange af dem der figurerer
i statistikkerne, set i forhold til hvor mange der kører rundt. Det samme
med de unge...

Så statistikkerne lyver ikke. Det *er* unge drenge, og de kører altså i Golf
biler når det går galt. Så kan man lide det eller ej.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 13:23

> [...]
oftest
> bliver skadet, og det *er* altså Golf-slæder hvor meget du end gerne vil

Prøv lige at vågne op - der er da mindst lige så mange "Brianer" der kører
Pug 106 og 306 Samt citroen Saxo, i gamle dage var det 320'eren der stod for
skud. Her i området kan jeg se at der tilsyneladende er en stigende
interresse for MB 190 for tiden.

Bare fordi at din far havde et uheld med en i en Golf så er du ude i en
uheldig generalisering.
Du burde sige undskyld.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Kong Kent

Dato : 22-11-03 14:38

> [...]
for
> skud. Her i området kan jeg se at der tilsyneladende er en stigende

Jovist. Men jeg gad ikke lige remse hele linien op af populære
style/tune-biler som unge bilister bruger. Der er jo utallige modeller der
er relativt lette til at få gejlet op for billige penge. Corolla, Ascona,
Escort osv. er også tyndslidt på det område. Vi kunne blive ved

> Bare fordi at din far havde et uheld med en i en Golf så er du ude i en
> uheldig generalisering.
> Du burde sige undskyld.

Hvorfor dog? Der er vel en god grund til, at forsikringsselskaberne får
nervøse trækninger hver gang en ung mand kommer og vil have forsikret en
Golf? Eller er det hele verden der er ÅH så uretfærdig, og hetzer stakkels
VW ejere?

I den by jeg voksede op i, er der p.t. tre stk. VR6'ere der er blevet
totalskadet (to af dem af samme mand), og et utal af andre uheld med Golf
(én med et dødsfald!!). Som en anden har sagt: Lav en *stor* bue uden om den
farlige cocktail en Golf og en ung mand er.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 17:30

Fra : Thomas

Dato : 21-11-03 23:02

Det har nok
> noget at gøre med at unge mennesker laver generelt flere uheld en ældre
> bilister, og de unge køre meget i golf.

Præcist !! så megen desto mere grund til at udvise agtpågivenhed overfor
denne sprængfarlige cocktail. he, he....

Thomas

Fra : NIL

Dato : 22-11-03 16:24

Jeg har selv haft fire golf'er på
> små 3½ år og jeg har aldrig haft en bule overhovedet.....
> Mvh. mikael

Det var godt nok mange Golf'er på fire år!?

mvh.
NIL

Fra : René Lønstrup

Dato : 21-11-03 23:19

Kong Kent wrote:
> Men statistikken taler altså sandt. Er man ung og har man en VW Golf,
> så er man ganske simpelt en trussel mod alt og alle der har den
> frækhed at nærme sig asfalterede områder. Ingen undtagelser.

Øhm, IMO er det da vist ret tilfældigt at det lige netop er en ung gut i en
Golf der er idioten hér. Jeg har da set i massevis af midaldrende
familiefædre / -mødre og andre ellers respektable bilister (!) køre rundt
uden at kunne se en meter foran dem (være det pga. is, sne, dug eller vand
pga. elendige viskerblade). At de så ikke lige er kørt galt (mens jeg har
været i nærheden i det mindste), er jeg ret sikker på er mere held end
forstand.

--
Mvh René Lønstrup
min bil: 1985 Toyota MR2 1,6i 16v

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 22-11-03 14:13

Åhh.. Efer sådan et indlæg kan jeg ikke lade være med at tænke på forældrene
der klagede over høj fart ved skolerne om morgenen.
Det viste sig jo, at det var forældrene SELV, der kørte som død og helvede
for at nå at få ungerne i skole, istedet for at stå op 5 minutter før.

Der er ikke en regel uden en undtagelse. Jo vist - unge laver en del ulykker
i trafikken, men der danner sig et vist mønster over hvilke typer, og
personer det handler om:
Generelt, unge med trang til EKSTREM fart, og unge som ikke sætter sig ind i
bilen med fuld koncentration, og måske med manglende erfaring(her menes, at
de er bange for at køre, og fejl let opstår).

Jeg mener også, at man kan tale om, at der er mange Golf biler indvolverede
i ulykker, men det er sq fordi det er en billig bil, med størst potentiale,
så hvorfor ikke?
Men så kan man også undre sig over, hvorfor der ikke smadres flere
familiebiler, for der er MANGE unge der benytter familiens bil, jeg selv
incl!

Det er under alle omstændigheder noget underligt noget at lukke sådan et
raserianfald ud, fordi man selv er blevet "vidne" til en situation, eller en
ulykke der vil figurere i statistikken.

Kan vi blive enige om, at det er erfaring og eftertænksomhed, som skaber en
bedre bilist? Man kan ikke blive den perfekte bilist, for erfaring er et
abstrakt begreb, og man kan aldrig tilegne sig nok af den!
Det sætter jo så de fleste trafikanter i samme bås! Det er manglende
koncentration og eftertænksomhed der er skyld i ulykker som den omtalte. Det
kunne have været enhver anden klovn!

Thomas
- Hold til højre for natan!

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-03 14:37

Lige et eksempel med en ung gut i en VW Gof i Virum i går:

Han havde (selvfølgelig) parkeret på handicappladsen ved Fakta. Mens han er
væk, kommer en bil med tilladelse til at parkere på pladsen... Den nyankomne
vælger så at standse foran synderen, så VW'en ikke kan komme ud. Efter lidt
blinken med lygterne og gassen op af gutten i VW'en vælger den anden bil at
flytte sig. Herefter gasser VW'en vildt op og laver hjulspin hele vejen ud
af parkeringspladsen (for at må holde stille før at han kan komme ud igen).
Total Brian (undskyld til Brian!) og til fare for alt og alle.

Har i øvrigt også set vild kørsel i en Toyato, Ford, Audi osv. osv...

/martin