/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Godt man ikke kører Mercedes...
Fra : Henrik B.


Dato : 21-11-03 12:18

Køb en bil til en million - uden bremser...

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=227072



Stjerne med fejl

Chauffører og vognmænd klager over E-klassen: - Den er mere på
værksted end på vejen


Af Thomas André Petersen - 8:30 - 21. nov. 2003


- Hver gang jeg kommer ind i noget trafik, træder jeg på bremsen
for at se, om den virker. Det er pokkers ubehageligt, men jeg er ikke tryg
ved at køre i den mere.

For to uger siden var den københavnske taxa-chauffør, Jørgen
Enemarke ude for et totalt bremsesvigt. Da han en lørdag aften ville bremse
for at dreje ind på en tankstation, gled bremsepedalen helt i bund uden
modstand.

- Min første reaktion var at pumpe pedalen, ligesom man gjorde i
gamle dage. Men det duer jo ikke, når bremsen er elektronisk. Jeg blev nødt
til at bruge parkeringsbremsen, som er en pedal, man ikke kan dosere, så
baghjulene blokerede, og bilen gled langt hen ad vejen, uden at jeg havde
nogen som helst indflydelse på, hvad der skete, forklarer den chokerede
chauffør.

Hans bil kom på gaden sidst i sommeren 2002. Siden har den været
på værksted 28 gange for at få lavet garantireparationer.

- Det er da dødirriterende at skulle vente så meget på sin bil,
når man er provisionslønnet, men det er det bremsehalløj, der er værst. Det
har jeg det ikke godt med, for på et eller andet tidspunkt kommer det til at
koste nogen liv og førlighed, siger han.

UTESTET BIL
Ekstra Bladet Biler har spurgt en række taxachauffører med den
nye E-klasse som arbejdsplads og et par af deres vognmænd, hvad de synes om
bilen, og den har ikke mange stjerner hos chaufførerne. Mange af dem havde
klagepunkter, men eneste lighed mellem deres historier var mangfoldigheden
af fejl.

'Det er noget værre lort.' 'Den er på værksted hver anden uge i
gennemsnit.' 'Mercedes har sendt en utestet bil på gaden, og den er ikke
bedre værd end skrotpladsen.' 'Den er mere på værksted end på vejen', er
nogle af kommentarerne.

En vognmand fortalte om en episode på lufthavnsmotorvejen på
Amager, hvor bilen kørte omkring 130 kilometer i timen og pludselig bremsede
ned til 40 kilometer i timen.

- Den reagerede ikke på gassen eller noget som helst, men da
chaufføren havde slukket bilen og startet den igen, kørte den videre, som om
intet var hændt, fortæller vognmanden.

Ingen af dem havde lyst til at stå frem med deres historier,
fordi de gerne vil bevare det gode forhold til værkstedet:

GOD VILJE
- Man ved jo aldrig, hvornår man får brug for lidt god vilje, og
den er der meget af hos Mercedes-Benz i form af lange åbningstider og hurtig
nødservice for taxier, lød en kommentar. Sverker Dahl er pressechef for
Mercedes-Benz personvogne. Han bekræfter, at der har været en del problemer
med elektronikken i E-klassen.

- I starten skabte taxameteret problemer, men det fik vi løst
med en speciel dansk løsning, så det ikke påvirker de elektriske systemer.
Jeg har ikke hørt noget om bremseproblemet før, men det er klart, at når det
handler om sikkerheden, så er det noget, vi tager meget alvorligt, fastslår
Sverker Dahl.

E-klassens elektroniske bremser er suppleret af en mekanisk, så
passagerernes liv ikke ligger i hænderne på en computer.

- Hvis den elektronisk styrede bremse svigter, vil den
hydrauliske bremse virke på forhjulene. Det er svært at sige præcist,
hvorfor det ikke skete i Jørgen Enemarkes tilfælde, siger Sverker Dahl.





 
 
Roberto Saldo (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 21-11-03 12:21

Henrik B. wrote:
> Køb en bil til en million - uden bremser...

Hvert mærke sine plager.

Misundelse er en grim ting.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Henrik B. (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-11-03 12:32

Roberto Saldo wrote:
:: Henrik B. wrote:
::: Køb en bil til en million - uden bremser...
::
:: Hvert mærke sine plager.

Ja, men ligefrem komplet bremsesvigt? Og en håndbremse der ikke kan
doseres!?

:: Misundelse er en grim ting.

Ja, for dem der lider af den slags.

M.v.h.



Peter W. Svenningsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter W. Svenningsen


Dato : 21-11-03 12:42

> Ja, men ligefrem komplet bremsesvigt? Og en håndbremse der ikke kan
> doseres!?
>
> ---------------------

Skulle man da nok kunne, hvis man trækker ud i udløseren samtidig.

Mvh.
Peter W. Svenningsen
2800 Lyngby



Mikael L (22-11-2003)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 22-11-03 00:34


"Peter W. Svenningsen" <pws@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
news:bpktie$30pe$1@gnd.k-net.dk...
> > Ja, men ligefrem komplet bremsesvigt? Og en håndbremse der ikke kan
> > doseres!?
> >
> > ---------------------
>
> Skulle man da nok kunne, hvis man trækker ud i udløseren samtidig.

Måske den virker som i den nye BMW 7er og Audi A8, der er det bare en
trykknap. Der er det lidt svært at dosere da du bare trykker på knappen til
bilen holder stille, eller hvis bilen holder stille bare et enkelt tryk for
at "trække" håndbremsen.

Mikael



Leonard (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-11-03 12:52

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Og en håndbremse der ikke kan
>doseres

Mangel på rutine.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Ukendt (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-03 13:04



> >Og en håndbremse der ikke kan
> >doseres
>
> Mangel på rutine.

hmm, på min mondeo kan man slet ikke få håndbremsen til at blokere hjulene.
Men bilen blev synet alligevel.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Kim Hansen (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Hansen


Dato : 23-11-03 01:02


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fbdff30$0$29388$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
> hmm, på min mondeo kan man slet ikke få håndbremsen til at blokere
hjulene.
> Men bilen blev synet alligevel.

Det er da vist heller ikke et krav at håndbremsen skal kunne blokere
baghjulene.


Kim



Roberto Saldo (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-11-03 07:56

Kim Hansen wrote:
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:3fbdff30$0$29388$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>>
>>hmm, på min mondeo kan man slet ikke få håndbremsen til at blokere
>
> hjulene.
>
>>Men bilen blev synet alligevel.
>
>
> Det er da vist heller ikke et krav at håndbremsen skal kunne blokere
> baghjulene.

Det er da meget praktisk hvis den lille pind ikke kun skal være til
pynt ;)


Mvh
Roberto (begge Mondeoer jeg prøvede havde defekte håndbremser, det
duer bare ikke på en bakke)


Mr.Unlock (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Mr.Unlock


Dato : 23-11-03 11:07

Det eneste krav er at håndbremsen skal kunne holde bilen ved en stigning på
16 %, den behøver derfor ikke at kunne blokere, Begge mine kan ikke blokere
(Mercedeser )
Esben
"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3fc059fe$0$27466$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
Kim Hansen wrote:
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:3fbdff30$0$29388$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>>
>>hmm, på min mondeo kan man slet ikke få håndbremsen til at blokere
>
> hjulene.
>
>>Men bilen blev synet alligevel.
>
>
> Det er da vist heller ikke et krav at håndbremsen skal kunne blokere
> baghjulene.

Det er da meget praktisk hvis den lille pind ikke kun skal være til
pynt ;)


Mvh
Roberto (begge Mondeoer jeg prøvede havde defekte håndbremser, det
duer bare ikke på en bakke)



Roberto Saldo (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-11-03 12:24

Mr.Unlock wrote:
> Det eneste krav er at håndbremsen skal kunne holde bilen ved en stigning på
> 16 %, den behøver derfor ikke at kunne blokere, Begge mine kan ikke blokere
> (Mercedeser )
> Esben

Og du mener ikke at hjulene er blokerede når bilen holder stille?

Mvh
Roberto (slut med det pjat)


Martin Sand. (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 23-11-03 16:38

Roberto Saldo wrote:
> Og du mener ikke at hjulene er blokerede når bilen holder stille?
>
> Mvh
> Roberto (slut med det pjat)

Mon ikke diskussionen gik på, om man kunne dosere "håndbremsen" (som er en
lille svært tilgængelig fodpedal med låsemekanisme i en MB) under en
nedbremsning? Hvis det kun drejer sig om at bilen skal forblive standset, så
kan man jo bare sætte gearet i P (alle MB taxa'er har jo aut.gear).
Mon ikke du skulle holde lidt igen med de juleøl? Så kan du jo skrive igen
når du er blevet ædru

MVH Martin



C. Caspersen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 21-11-03 13:03

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:3fbdf7a8$0$29340$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja, men ligefrem komplet bremsesvigt? Og en håndbremse der ikke kan
> doseres!?

Så vidt jeg ved, er "håndbremsen" fodbetjent på Mercedes ?

/Caspersen



Max[DK] (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 21-11-03 12:33

> Hvert mærke sine plager.
>
> Misundelse er en grim ting.

Det er fornægtelse også.

/Max



C. Caspersen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 21-11-03 13:03

"Max[DK]" <Maxses@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bpkt4o$2ei$1@sunsite.dk...
> > Misundelse er en grim ting.
>
> Det er fornægtelse også.

Hehe - *smask*

/Caspersen



Søren Christensen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 21-11-03 12:33


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:bpks7t$n6o$1@news.net.uni-c.dk...
> Henrik B. wrote:
> > Køb en bil til en million - uden bremser...
>
> Hvert mærke sine plager.
>
> Misundelse er en grim ting.
>

Der er da stadig grænser for hvor mange fejl der må være på så dyr en bil.
Jeg ville da også være utilfreds hvis min bil havde været på værksted 28
gange siden sommeren 2002.
Men det er da altid noget mercedes indrømmer den er gal med den model.

Venligst



Ukendt (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-03 12:47



> Køb en bil til en million - uden bremser...
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=227072

Tja det er jo ikke første gang Mercedes laver fejl så vi må jo bare
konstatere at de laver fejl lige som alle andre bilmærker også gør det.
(elg-test i A-klassen og katastrofalt mange fejl ved
Vito.............190er......).

--
Tom



Søren Christensen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 21-11-03 14:42


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fbdfb35$0$29370$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>
> > Køb en bil til en million - uden bremser...
> >
> > http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=227072
>
> Tja det er jo ikke første gang Mercedes laver fejl så vi må jo bare
> konstatere at de laver fejl lige som alle andre bilmærker også gør det.
> (elg-test i A-klassen og katastrofalt mange fejl ved
> Vito.............190er......).
>

Læste også i et Fdm blad, at der var en model man skulle passe lidt på. Den
havde tendens til at ruste allerede omkring 4 års alderen...
Kan ikke huske hvilken model...

Venligst



Ukendt (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-03 14:57



> Læste også i et Fdm blad, at der var en model man skulle passe lidt på.
Den
> havde tendens til at ruste allerede omkring 4 års alderen...
> Kan ikke huske hvilken model...

E-klassen (særligt de frikørte taxa'er)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



claus b. p. (21-11-2003)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 21-11-03 15:42


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:3fbe19b3$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Læste også i et Fdm blad, at der var en model man skulle passe lidt på.
> Den
> > havde tendens til at ruste allerede omkring 4 års alderen...
> > Kan ikke huske hvilken model...
>
> E-klassen (særligt de frikørte taxa'er)
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK
>
Det er også irriterende, og det kommer allerede før de 4 år. Rust i
dørkanten. Men til gengæld er der 30 års rustgaranti, så på et tidspunkt
lærer de det nok.
Næ,- man sku' køre Metro sku' man. Offentlig transport ved man da hvad er!

/Claus



Ukendt (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-03 15:46



> Næ,- man sku' køre Metro sku' man. Offentlig transport ved man da hvad er!

Der får man vel klø om natten af rokkere og gamle damer

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Søren Christensen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 21-11-03 16:20


"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:3fbe2441$0$27443$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> >
> Det er også irriterende, og det kommer allerede før de 4 år. Rust i
> dørkanten. Men til gengæld er der 30 års rustgaranti, så på et tidspunkt
> lærer de det nok.
> Næ,- man sku' køre Metro sku' man. Offentlig transport ved man da hvad er!
>

Host host!

Venligst



Martin Sand. (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 21-11-03 16:29

Henrik B. wrote:
> Køb en bil til en million - uden bremser...
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=227072

Du er 2 timer for sent ude... hvis du ellers fulgte lidt med i indlægene her
i gruppen, så er den diskussion startet i en anden tråd. Blot til oplysning.
/Martin



Henrik B. (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-11-03 22:36

Martin Sand. wrote:
:: Henrik B. wrote:
::: Køb en bil til en million - uden bremser...
:::
::: http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=227072
::
:: Du er 2 timer for sent ude... hvis du ellers fulgte lidt med i
:: indlægene her i gruppen, så er den diskussion startet i en anden
:: tråd. Blot til oplysning. /Martin

Har jeg set - men hvorfor har det tidligere indlæg ikke en sigende titel i
stedet for bare: "Hvad er i grunden værst"....

M.v.h.



Mogens Knudsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-11-03 22:39

On Fri, 21 Nov 2003 22:36:08 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Har jeg set - men hvorfor har det tidligere indlæg ikke en sigende titel i
>stedet for bare: "Hvad er i grunden værst"....

Han spørger jo - hvad er værst af de 2 bilmodeller


/Mogens

Thomas Krath (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 21-11-03 18:22

> Køb en bil til en million - uden bremser...
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=227072

Netop den historie får man fortalt hver gang man er ude at køre taxi, så der
må sgu være noget om det!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Olesen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 21-11-03 19:22


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:3fbdf461$0$29395$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Men det duer jo ikke, når bremsen er elektronisk. Jeg blev nødt

Er der ikke noget med, at bremser og styrtøj skal være mekanisk virkende,
og ikke kunne svigte pga. elektronik ?



[8700] Brian Mark Ma~ (21-11-2003)
Kommentar
Fra : [8700] Brian Mark Ma~


Dato : 21-11-03 20:21

Det er fuldstændigt forrykt at bilen lider af total bremsesvigt.

Da min far lærte mig som ganske ung "knægt" at køre bil - lærte han mig to
ting om en bil der altid skal fungere 100%... Den skal altid kunne bremse og
styre. Jeg sætter mig aldrig ind i en bil der ikke kan begge dele - og jeg
har kørt i mange gamle lorte biler.

Mercedes skulle erkende fejlen (en fejl som en svensker også havde med sin
nye SL500) - finde fejlen - og tilbagekalde alle bilerne til reperation.


Mvh.
B. Madsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste