/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad er i grunden værst ?
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 21-11-03 10:16

Hej alle,
Hvad er i grunden værst ? - et par eksemplarer af en ny model som futter af
hos forhandleren og på en mark hos importøren, eller er det når en bil
pludselig får totalt bremsesvigt i trafikken ?

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=227072

Men der er jo selvfølgelig forskel på om det er et fransk hademærke eller et
germansk prestigemærke

mvh

Andreas M. Hansen



 
 
Martin Sand. (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 21-11-03 12:09

Andreas M. Hansen wrote:
> Hej alle,
> Hvad er i grunden værst ? - et par eksemplarer af en ny model som
> futter af hos forhandleren og på en mark hos importøren, eller er det
> når en bil pludselig får totalt bremsesvigt i trafikken ?
>
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=227072
>
> Men der er jo selvfølgelig forskel på om det er et fransk hademærke
> eller et germansk prestigemærke

Det er kendt, at når taxa'er får installeret taxameter og sensorer og følere
osv., så sker der indgreb i bilens elektronik. Jeg har engang hentet en helt
ny MB E290, hvor centrallåsesystemet ikke virkede. Den havde kørt 4 km!
(skriver: fire). Men forud havde den været på værksted i 2 dage for at få
monteret al taxa-udstyret. Selvfølgelig virkede centrallåse-systemet da
bilen forlod fabrikken. Ergo: Det er ikke bilerne som fejler noget, men
indgriben i bilens mekanik/elektronik som sker efterfølgende.
Modsat Citroen... de gik vist op i lys lue af sig selv??

MVH Martin



Michael Nielsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 21-11-03 12:28


"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
news:bpkrnn$1mnkm7$1@ID-171772.news.uni-berlin.de...
>
> Det er kendt, at når taxa'er får installeret taxameter og sensorer og
følere
> osv., så sker der indgreb i bilens elektronik. Jeg har engang hentet en
helt
> ny MB E290, hvor centrallåsesystemet ikke virkede. Den havde kørt 4 km!
> (skriver: fire). Men forud havde den været på værksted i 2 dage for at få
> monteret al taxa-udstyret. Selvfølgelig virkede centrallåse-systemet da
> bilen forlod fabrikken. Ergo: Det er ikke bilerne som fejler noget, men
> indgriben i bilens mekanik/elektronik som sker efterfølgende.

Meget godt poeng. Men så er det da også en folkesport å henge ut mærker som
Mercedes, så overser man heller hvorvidt det faktisk er bilen eller brukeren
det er noe feil med...
(Annet eksempel: A-klasse velter i elgtest. Store oppslag i media. På samme
tid velter en Land Rover i samme test. Ingen skriver et ord.)

Her i Norge har man visstnok hatt særdeles lite feil med den nye E-klasse,
inkl. taxa. Var noe elektronikproblemer på de aller første, men det er MB
ikke alene om.
210 var en helt annen historie...

--
Michael Nielsen

´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com



Martin Sand. (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 21-11-03 13:08

Michael Nielsen wrote:
> Meget godt poeng. Men så er det da også en folkesport å henge ut
> mærker som Mercedes, så overser man heller hvorvidt det faktisk er
> bilen eller brukeren det er noe feil med...
> (Annet eksempel: A-klasse velter i elgtest. Store oppslag i media. På
> samme tid velter en Land Rover i samme test. Ingen skriver et ord.)
>
> Her i Norge har man visstnok hatt særdeles lite feil med den nye
> E-klasse, inkl. taxa. Var noe elektronikproblemer på de aller første,
> men det er MB ikke alene om.
> 210 var en helt annen historie...


Nye biler er åbenbart blevet så teknisk avancerede at det kan skabe
problemer at foretage ændringer i systemerne.

Tilbage i 1996 brugte man, i den taxa jeg kørte i, bilens ABS-sensor til at
registrere om bilen var i bevægelse SAMTIDIG med at følere i sæder og på
tværs af kabinen målte om der sad personer i sæderne. Hvis det var
tilfældet, så skulle taxameteret også være tændt (ellers kørte man sort/de
såkaldte "skæve km"). Bare ærgeligt hvis en sensor eller føler var defekt
eller ude af fokus (man kunne dog se det, ved at en lille rød lampe lyste på
taxameteret).

Eller se f.eks. den nye Golf 5. Så vidt jeg har hørt så anbefaler man ikke
at eftermontere anhægertræk, da arbejdstiden med ledninger osv. bliver alt
for dyr/kompliceret. Derfor kan man bestille den ab fabrik (med 180% afgift)
til over 15.000 kr. ekstra (for et anhængertræk!).

Top nice website du har!

PS: Hvad var problemet med W210 i starten?

MVH Martin



Mogens Knudsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-11-03 14:14

On Fri, 21 Nov 2003 12:27:46 +0100, "Michael Nielsen"
<benzito@online.no> wrote:

>Meget godt poeng. Men så er det da også en folkesport å henge ut mærker som
>Mercedes, så overser man heller hvorvidt det faktisk er bilen eller brukeren
>det er noe feil med...

Een af mine medarbejdere har prøvet det samme i en MB 300 diesel - de
klarede "ærterne" ved at bruge en afkørsel.

>Her i Norge har man visstnok hatt særdeles lite feil med den nye E-klasse,
>inkl. taxa.

Her i DK er der så mange fejl på MB, så det er en gru. Bilerne ruster
hurtigere end både Escort og Fiat sammenlagt gjorde i gamle dage.

Mange MB E-klasse taxa'er får skiftet alle døre, motorhjelme og
bagklapper i løbet af dé 2 år, det tager at frikøre dem
(den høje afgift på biler i DK gør, at der er en forretning i at
skifte taxa'erne hver 2. år)


/Mogens

Christian B. Andrese~ (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-11-03 14:18


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:bm3srv4cqg1n8ca1jc2gjnsm2qfu1f3qfj@4ax.com...
> On Fri, 21 Nov 2003 12:27:46 +0100, "Michael Nielsen"
> <benzito@online.no> wrote:
>
> >Meget godt poeng. Men så er det da også en folkesport å henge ut mærker
som
> >Mercedes, så overser man heller hvorvidt det faktisk er bilen eller
brukeren
> >det er noe feil med...
>
> Een af mine medarbejdere har prøvet det samme i en MB 300 diesel - de
> klarede "ærterne" ved at bruge en afkørsel.
>
> >Her i Norge har man visstnok hatt særdeles lite feil med den nye
E-klasse,
> >inkl. taxa.
>
> Her i DK er der så mange fejl på MB, så det er en gru. Bilerne ruster
> hurtigere end både Escort og Fiat sammenlagt gjorde i gamle dage.

Dvs. at det er ikke synsbedrag at andelen IMO af Volvo'er blandt taxi'er er
steget ?


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Olesen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 21-11-03 19:18


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bm3srv4cqg1n8ca1jc2gjnsm2qfu1f3qfj@4ax.com...

> Mange MB E-klasse taxa'er får skiftet alle døre, motorhjelme og
> bagklapper i løbet af dé 2 år, det tager at frikøre dem
> (den høje afgift på biler i DK gør, at der er en forretning i at
> skifte taxa'erne hver 2. år)

Hvad dækker 30 års rustgaranti over ?



Tom (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-11-03 19:46



> Hvad dækker 30 års rustgaranti over ?

....at du bl.a. binder dig til at lade bilen servicere på mercedesværksted

--
Tom




Olesen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 21-11-03 19:48


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fbe5d5a$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Hvad dækker 30 års rustgaranti over ?
>
> ...at du bl.a. binder dig til at lade bilen servicere på mercedesværksted
>

Men et besøg hos eks. SUVO er unødvendig ?



Mogens Knudsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-11-03 20:11

On Fri, 21 Nov 2003 19:48:15 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Men et besøg hos eks. SUVO er unødvendig ?

Ja


/Mogens

Leonard (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 21-11-03 12:30

"Martin Sand." <feedback56NOSPAM@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Det er kendt, at når taxa'er får installeret taxameter og sensorer og følere
>osv., så sker der indgreb i bilens elektronik.

Samme historie som med politiets Mondeoer, der heller ikke kunne
bremse fordi strømmen blev brugt til radioer og blå blink.

Den MB jeg kørte taxa i i 1994 havde fået ændret kørelyset så det blev
styret af gearstangen, det holdt de op med i den næste model, da den
første de forsøgte at lave det på ikke kunne skifte gear bagefter.

Det ændrer dog ikke ved at det helt sikkert er for spændende at ramme
bremsepedalen i bund, jeg har oplevet det i min mors gamle Renault 4,
hvor hovedcylinderen var revnet, meget ubehageligt og rent held at
ramme ved siden af alt indtil man holder stille.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Ukendt (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-03 12:56



> Samme historie som med politiets Mondeoer, der heller ikke kunne
> bremse fordi strømmen blev brugt til radioer og blå blink.

nope
Historien var at de kørte med totalt nedslidte bremseklodser hvor der ved
flere biler slet ikke var noget belægning tilbage. Desuden havde man på
politiets værksted fjernet nogle luftkanaler som skulle køle de foreste
bremseskiver.
Desuden var kogepunktet på bremsevæsken for flere af biler så lavt at de
lige så godt kunne hælde vand på bremsesystemet.

At de havde fedtet rundt med med ledningsføringen har ikke noget med
bremserne at gøre med mindre man skal bruge ABS funktionen. (hydrauliske
bremser).

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



C. Caspersen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 21-11-03 13:07

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fbdfd43$0$29341$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> nope

fint nok, men der har også været bremsesvigt på etatens pegøjter. og det er
ikke alle bremsesvigt der har kunnet forklares med slidte bremser.

caspersen



Ukendt (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-03 13:11



> > nope
>
> fint nok, men der har også været bremsesvigt på etatens pegøjter. og det
er
> ikke alle bremsesvigt der har kunnet forklares med slidte bremser.

Kender ikke en bønne til politiet papegøjer så det kan jeg ikke snakke med
om.
Jeg gik bare vildt meget op i sagen da den kørte fordi jeg selv havde en
bilen magen til (min er dog voldsomt undermotoriseret i forhold til
politiets)

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Ukendt (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-03 13:16



> > > nope
> >
> > fint nok, men der har også været bremsesvigt på etatens pegøjter. og det
> er
> > ikke alle bremsesvigt der har kunnet forklares med slidte bremser.
>
> Kender ikke en bønne til politiet papegøjer så det kan jeg ikke snakke med
> om.
> Jeg gik bare vildt meget op i sagen da den kørte fordi jeg selv havde en
> bilen magen til (min er dog voldsomt undermotoriseret i forhold til
> politiets)

Beklager alle de rådne stavefejl.....hold da fast

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



C. Caspersen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 21-11-03 13:25

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fbe00d5$0$95078$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg gik bare vildt meget op i sagen da den kørte fordi jeg selv havde en
> bilen magen til (min er dog voldsomt undermotoriseret i forhold til
> politiets)

Undermotoriseret ?

Politiets er standard 2.0´ere. Rigspeter har nogle 2,5´ere til
færdselspolitiet, bodyguards etc.

Der er ikke pillet yderligere ved dem.

/Caspersen



Ukendt (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-11-03 13:36



> > Jeg gik bare vildt meget op i sagen da den kørte fordi jeg selv havde en
> > bilen magen til (min er dog voldsomt undermotoriseret i forhold til
> > politiets)
>
> Undermotoriseret ?
>
> Politiets er standard 2.0´ere. Rigspeter har nogle 2,5´ere til
> færdselspolitiet, bodyguards etc.
>
> Der er ikke pillet yderligere ved dem.

Ja og min 1.8 har kun 115 HK, men "burde" have mindst 200.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Henrik B. (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-11-03 14:11

Tom wrote:
::: Politiets er standard 2.0´ere. Rigspeter har nogle 2,5´ere til
::: færdselspolitiet, bodyguards etc.
:::
::: Der er ikke pillet yderligere ved dem.
::
:: Ja og min 1.8 har kun 115 HK, men "burde" have mindst 200.

Politiets biler er som det nævnes, standard 2,0.

M.v.h.



Tom (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 21-11-03 14:15



> Tom wrote:
> ::: Politiets er standard 2.0´ere. Rigspeter har nogle 2,5´ere til
> ::: færdselspolitiet, bodyguards etc.
> :::
> ::: Der er ikke pillet yderligere ved dem.
> ::
> :: Ja og min 1.8 har kun 115 HK, men "burde" have mindst 200.
>
> Politiets biler er som det nævnes, standard 2,0.

Har jeg HELE tiden vidst, men de 21 HK som er forskellen gør alligevel at
min deo er undermotoriseret

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Christian B. Andrese~ (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-11-03 13:24


"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
news:bpkv1m$lfj$1@sunsite.dk...
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:3fbdfd43$0$29341$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > nope
>
> fint nok, men der har også været bremsesvigt på etatens pegøjter. og det
er
> ikke alle bremsesvigt der har kunnet forklares med slidte bremser.
>

Var det ikke mondeo'erne ?


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



Peter W. Svenningsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter W. Svenningsen


Dato : 21-11-03 12:13

> Hej alle,

> Hvad er i grunden værst ? - .....

> mvh
> Andreas M. Hansen
> -------------------------------

....At du tror på noget du læser i ekstra bladet???

Mvh.
Peter W. Svenningsen
2800 Lyngby





Jesper Bach (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Bach


Dato : 21-11-03 11:52


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
news:3fbdd7b3$0$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle,
> Hvad er i grunden værst ? - et par eksemplarer af en ny model som futter
af
> hos forhandleren og på en mark hos importøren, eller er det når en bil
> pludselig får totalt bremsesvigt i trafikken ?
>
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=227072
>
> Men der er jo selvfølgelig forskel på om det er et fransk hademærke eller
et
> germansk prestigemærke
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
>
>
Umiddelbart har jeg ihvertfald større tiltro til, at Germanerne løser
problemet, end at Franskmændene gør

Jesper




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste