Kan defekt kat' påvirke tomgang?
Fra : Jacob

Dato : 20-11-03 21:33

Hejsa..

Jeg kører med en defekt kat, og har gjort det i ca 1½ måned, der har ikke været
nogle problemer andet end raslen fra den defekte katalysator. Men i dag efter en
god køretur begyndte den at hoppe lidt i tomgang!
Kan det være pga af kat'en? (hvis ikke, hvad kan det så skyldes?)
Mvh
Jacob
Fiat Bravo
(Jeg har købt en ny katalysator, så hvis nogle kan skifte den i weekenden til en
billig penge, må i gerne maile :) bor i 4700)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : Rasmus

Dato : 20-11-03 21:52

"Jacob" <dine@sol.dk> wrote in message
> [...]
> god køretur begyndte den at hoppe lidt i tomgang!
> Kan det være pga af kat'en? (hvis ikke, hvad kan det så skyldes?)

Ja, det kan det nemt, der kan ligge nogle af de keramiske plader og blokere
for udstødningsgassen, men så vil bilen også føles anderledes når du kører

mvh
Rasmus