/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
chip til VW
Fra : SB


Dato : 20-11-03 19:05

Min kammerat mener at det er muligt at chiptune en passat 2,0 fra 96 da den
har indsprøjtning.
Jeg ahr aldrig hørt om nogen der har gjort det, og er lidt tvivlende over
for det.
Nogen der ved om det er muligt, og evt. hvor mange HK man kunne få ud over
de 115 den har i forvejen

/Søren



 
 
Morten Fruergaard (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 20-11-03 19:11

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved om det er muligt, og evt. hvor mange HK man kunne få ud over
> de 115 den har i forvejen


2.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



2Foxy (20-11-2003)
Kommentar
Fra : 2Foxy


Dato : 20-11-03 19:57

du får ikke noget ud af... at chippe en bil, uden turbo.
i grove træk, er det eneste du får ud af det, at du forhøjer punktet hvor
omdrejningsbegænseren slår til.

Men det er rigtigt... du kan købe chiptuning til alle biler.... men det
giver næsten ingen effekt.

Kun ved turbo biler...

Har selv haft en Calibra, som fik hævet effekten fra 204 til 265 hk.... bare
ved at sætte en anden chip i.

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3fbd0257$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min kammerat mener at det er muligt at chiptune en passat 2,0 fra 96 da
den
> har indsprøjtning.
> Jeg ahr aldrig hørt om nogen der har gjort det, og er lidt tvivlende over
> for det.
> Nogen der ved om det er muligt, og evt. hvor mange HK man kunne få ud over
> de 115 den har i forvejen
>
> /Søren
>
>



Aage (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Aage


Dato : 20-11-03 22:52

Hej Søren.

Jeg er ikke nogen specialist på området, men jeg har fundet frem til
følgende side:
http://www.obd2-motortuning.de/obdIIRoot.html

Udfra den kan jeg se, at den kan chiptunes fra 115HK til 128HK. Den får en
moment forøgelse fra 170Nm ved 2400o/min. til 190Nm ved 2600o/min. Desuden
falder benzinforbruget ved "normal" kørsel.
Så hvis det er rigtigt hvad de skriver på siden, så vil jeg give din
kammerat ret. Jeg kan da godt se, at forøgelsen ikke er stor som på turbo
biler, men til gengæld betaler man ikke nær så meget for chiptuningen.
Er der forresten, nogle der har handlet med det nævnte firma? Umiddelbart
virker priserne rimelige i mine øjene.

Mvh. Aage

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:3fbd0257$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min kammerat mener at det er muligt at chiptune en passat 2,0 fra 96 da
den
> har indsprøjtning.
> Jeg ahr aldrig hørt om nogen der har gjort det, og er lidt tvivlende over
> for det.
> Nogen der ved om det er muligt, og evt. hvor mange HK man kunne få ud over
> de 115 den har i forvejen
>
> /Søren
>
>



Morten Fruergaard (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-11-03 07:04

"Aage" <aas66@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Udfra den kan jeg se, at den kan chiptunes fra 115HK til 128HK. Den får
en
> moment forøgelse fra 170Nm ved 2400o/min. til 190Nm ved 2600o/min. Desuden
> falder benzinforbruget ved "normal" kørsel.


Det er urealistisk at forvente at kunne hente 13 hk og 20 Nm med en chip på
en sugemotor.

Jeg har én gang fået chippet en 2,0 16 Opel Vectra. Det gav ikke en skid -
udover at den kørte 6 km/l på 98 i stedet for 10 km/l på 95...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Jonas R. (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 21-11-03 08:59

SNIP
"Aage" <aas66@post6.tele.dk> wrote in message news:3fbd36a7

> Er der forresten, nogle der har handlet med det nævnte firma? Umiddelbart
> virker priserne rimelige i mine øjene.

Jeps og tro kan også flytte bjerge siger man!

Hint. Det er simpelthen ikke være at få chippet en sugemotor medmindre, der
er andre knaster, udstødning osv. Altså bilen er blevet modificeret så kan
det godt betale sig, men ellers ikke!

MVH
Jonas



SB (22-11-2003)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 22-11-03 21:14


> Hint. Det er simpelthen ikke være at få chippet en sugemotor medmindre,
der
> er andre knaster, udstødning osv. Altså bilen er blevet modificeret så kan
> det godt betale sig, men ellers ikke!
>
> MVH
> Jonas
>
Hvordan vrider men en 20 HK mere ud af den så, kunne være rart med lidt mere
under hjelmen når den skal slæbe en 1400 kg. campingvogn op gennem kasel
bakker.
Og er det noget der er til at betale sig fra?

Søren

ps
Fatter ikke en meter tysk, så den fine side der blev linket til før, siger
mig ikke ret meget



Jan W Nielsen (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 23-11-03 00:43

SB wrote:

> Hvordan vrider men en 20 HK mere ud af den så, kunne være rart med
> lidt mere under hjelmen når den skal slæbe en 1400 kg. campingvogn op
> gennem kasel bakker.
> Og er det noget der er til at betale sig fra?

Man kan alt her i Verden - men det er IKKE til at betale sig fra.

Der er kun eet fornuftigt råd: Sælg bilen - eller lev med.

Regn med 30-35.000 kroner for at få den til at yde 150 hk - der skal turbo
eller kompressor på.

Palm Autoteknik i Skovlunde klarer ærterne for dig: http://www.dimsport.dk/

--
Jan W Nielsen




SB (23-11-2003)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 23-11-03 07:22


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:3fbff49f$0$24854$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> SB wrote:
>
> > Hvordan vrider men en 20 HK mere ud af den så, kunne være rart med
> > lidt mere under hjelmen når den skal slæbe en 1400 kg. campingvogn op
> > gennem kasel bakker.
> > Og er det noget der er til at betale sig fra?
>
> Man kan alt her i Verden - men det er IKKE til at betale sig fra.
>
> Der er kun eet fornuftigt råd: Sælg bilen - eller lev med.
>
> Regn med 30-35.000 kroner for at få den til at yde 150 hk - der skal turbo
> eller kompressor på.
>
> Palm Autoteknik i Skovlunde klarer ærterne for dig:
http://www.dimsport.dk/
>
> --
> Jan W Nielsen
>
Det lyder da heller ikke så dyrt endda, da billiger end at skifte bilen ud
med en anden. det ville koste 100.000

/Søren



Ukendt (23-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-11-03 11:22


> > Der er kun eet fornuftigt råd: Sælg bilen - eller lev med.
> >
> > Regn med 30-35.000 kroner for at få den til at yde 150 hk - der skal
turbo
> > eller kompressor på.
> >
> > Palm Autoteknik i Skovlunde klarer ærterne for dig:
> http://www.dimsport.dk/
> >
> > --
> > Jan W Nielsen
> >
> Det lyder da heller ikke så dyrt endda, da billiger end at skifte bilen ud
> med en anden. det ville koste 100.000
>
> /Søren
>

Men husk på at det er ikke ret mange af de penge du bruger på tuning der
kommer tilbage ved salg.
Og en bil kan blive direkte svær at komme af med hvis den er tunet for
voldsomt.
Det kan også blive probleem når den skal synes.
Holdbarheden er jo også et åbent spørgsmål.

Jeg ved at en bearbejdning af topstykket + ny knast i 2,0 kan give omkring
15 Hk, og koster ca. 10.000.
Men det giver dig ikke mere moment i det lavere område, tværtimod.
Du ligger jo ikke med omdrejningstælleren i det røde felt når du køre med
campingvogn i Kassel og omegn.

Jeg siger det samme som Jan.
Lev med det eller skift bilen til en kraftigere model, evt TDI der kan
chippes til omkring 125Hk og 280 Nm.


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste