Irriterende film på forruden (igen igen ig~
Fra : LR

Dato : 20-11-03 16:43

Jeg havde en underlig film på forruden, som gjorde, at viskerne trak et mat
slør efter sig, som forsvandt/fordampede 20-30 cm. efter der hvor viskerne
havde passeret.

Jeg forsøgte at rengøre ruden med (hold nu fast):

* To forskellige typer vinduesrens, husker ikke mærket
* Neglelakfjerner der var så stærk, at den kunne opløse styropor
* Xylen - et opløsningsmiddel der minder om terpentin/petrolium men vist
bedre
* Benzin, Nitro3000
* Universalrengøringsmiddel til husholdning
* Salmiakspiritus
* Kalkfjerner

Nu tror I, at der var viskerbladene, den var gal med - men nej, for det
matte område var spættet, der var små områder der ikke var mat, og mønsteret
var ens, uanset hvor mange viskerne kørte over.

Løsningen var: Aluminiumoxid polerpulver, mindste kornstørrelse. 5 minutter
med en blød klud, og vupti!

Jeg aner ikke, hvad filmen bestod af, jeg er ved at tro, at det var selve
glasset der var blevet ætset/oxyderet i overfladen eller lign.

Mvh,

Lasse

Fra : Olesen

Dato : 20-11-03 17:18

"LR" <lar@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg aner ikke, hvad filmen bestod af, jeg er ved at tro, at det var selve
> glasset der var blevet ætset/oxyderet i overfladen eller lign.

Hvorfor ikke polere ruden i autovoks ?
Det gir' en lydløs gang, og dråberne
forsvinder næsten af sig selv i fartvinden.

Fra : Hjalte

Dato : 20-11-03 17:46

On Thu, 20 Nov 2003 17:17:40 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Hvorfor ikke polere ruden i autovoks ?
>Det gir' en lydløs gang, og dråberne
>forsvinder næsten af sig selv i fartvinden.

Det lyder ret smart.
Kan du give lidt mere info til en nybegynder

---
Med venlig hilsen.
Hjalte, der kører i en galant GLSi fra '93.

Fra : Olesen

Dato : 20-11-03 17:54

"Hjalte" <hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> skrev i en
meddelelse news:8urprvktmhv2h4in82o6sfadlqbq1fmsfa@4ax.com...

> Det lyder ret smart.
> Kan du give lidt mere info til en nybegynder

Såre simpelt.
Har du ikke for store "huller" og stenslag
i ruden, så har jeg gode erfaringer med at
polere ruden total-glat med et alm.
lakpoleringsmiddel, eks. Turtle.

Ruden blir' total ren, uden at få
en 'voksfilm', som man ku' frygte ville
være mere til besvær end gavn.

Viskerne hvisker(...) nærmest hen
over ruden uden at trække striber,
da alt vandet samler sig som på
lakken, dvs. som store perler...

MVH

Fra : Hjalte

Dato : 20-11-03 18:10

On Thu, 20 Nov 2003 17:53:49 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Såre simpelt.
>Har du ikke for store "huller" og stenslag
>i ruden, så har jeg gode erfaringer med at
>polere ruden total-glat med et alm.
>lakpoleringsmiddel, eks. Turtle.

Hmm.... jeg har et lillebitte stenslag nederst i højre side af ruden.
Er det et problem?

---

Fra : John Sahl

Dato : 20-11-03 18:42

Hjalte wrote:
> Hmm.... jeg har et lillebitte stenslag nederst i højre side af ruden.
> Er det et problem?

Det burde ikke være et problem, men jeg vil godt lige slå
et slag for Rain-X som nærmest støder vandet bort, hvis
jeg fortsætter lovpriningen ville folk råbe TV-SHOP, og
når man sidder i bilen og vandet selv forsvinder fra ruden
når farten er over 50km/t sidder man bare og måber.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-11-03 18:47

> [...]
> når man sidder i bilen og vandet selv forsvinder fra ruden
> når farten er over 50km/t sidder man bare og måber.

Og den vil jeg også gerne skrive under på, det virker bare.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-11-03 00:12

Per Beer Hansen skrev:

> "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Og den vil jeg også gerne skrive under på, det virker bare.

....på min bil skal man desværre tangere de 80 km/t...

(den er vel for aerodynamisk...)
Hans

Fra : Madsen

Dato : 20-11-03 18:49

On Thu, 20 Nov 2003 18:42:19 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>når man sidder i bilen og vandet selv forsvinder fra ruden
>når farten er over 50km/t sidder man bare og måber.

Det kan jeg godt tilslutte mig.
Har selv brugt Rain-X i et par år og det er
fantastisk effektivt. Det er ikke ret tit at
jeg er nødt til at bruge viskerne når det
regner. Så skal det da virkeligt stå ned
i lårtykke stråler.

mvh Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 20:35

> Har selv brugt Rain-X i et par år og det er
> fantastisk effektivt. Det er ikke ret tit at
> jeg er nødt til at bruge viskerne når det
> regner. Så skal det da virkeligt stå ned
> i lårtykke stråler.

Jeg bru´ger tilfældigvis Turtles tilsvarende produkt - og kørte hele vejen fra
Århus til København i styrtregn uden at bruge viskerne. Selv da regnen var så tæt,
at andre bilister måtte køre 80 km/t for at kunne se ud af ruderne, hvor viskerne
ikke kunne følge med, fortsatte jeg uden problem med 100 km/t og fremragende udsyn
gennem ruden.

Det holder 220 %, hvis man skal køre motorvej i regnvejr.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-11-03 19:03

On Thu, 20 Nov 2003 18:42:19 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Det burde ikke være et problem, men jeg vil godt lige slå
>et slag for Rain-X som nærmest støder vandet bort, hvis

Hvor køber jeg det i København?

Morten

Fra : LR

Dato : 20-11-03 19:39

Silvan har det. I Albertslund-afdelingen (roskildevej) var har det været på
udsalg i nogle uger nu, man sparer 25%.

Mvh,

Lasse

Fra : Holten

Dato : 20-11-03 19:23

> [...]
> når man sidder i bilen og vandet selv forsvinder fra ruden
> når farten er over 50km/t sidder man bare og måber.

Har prøvet ovenstående og det virker fint, dog mener jeg man opnår nøjagtig
den samme effekt med alm. autopolermiddel som fx. Tutle eller UltraGlozz,
der dog er lige en kende bedre )
Håber ikke at starte en lang tråd om UltraGloZZ ;.))

MVH

Holten

Fra : Rune Larsen

Dato : 20-11-03 19:36

John Sahl wrote:

> [...]
> når man sidder i bilen og vandet selv forsvinder fra ruden
> når farten er over 50km/t sidder man bare og måber.

Det er nemlig rigtigt godt. Jeg bruger det på visiret på min styrthjælm
osse, og der har man _virkeligt_ en fordel ud af det.

--
/Rune

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-11-03 19:46

> [...]
> når man sidder i bilen og vandet selv forsvinder fra ruden
> når farten er over 50km/t sidder man bare og måber.

Rain-X er bare helt genialt - Rain-X er vidstnok det oprindelige produkt,
men det findes nu også i en hel del kopiprodukter som ofte er billigere end
Rain-X.
Jeg kan i hvert fald huske at have købt det som Rain-Clear, og lige nu
anvender jeg Turtles version - hvad den hedder på dansk skal jeg ikke kunne
sige, da jeg har købt det i Finland.
Under alle omstændigheder må du ikke blive forskrækket over at købe en meget
lille flaske til en temmelig velvoksen pris - den lille flaske rækker til en
hel del behandlinger.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hjalte

Dato : 20-11-03 20:20

> [...]

>når man sidder i bilen og vandet selv forsvinder fra ruden
>når farten er over 50km/t sidder man bare og måber.

På deres hjemmeside har de et produkt der hedder Anti-Fog, det skulle
holde vinduer fugtfri indendørs.

Så var det jeg tænkte på, at jeg på mit badeværelses-spejl engang
imellem smører alm. sulfo på , for at undgå at det dugger. Kan man
egentlig ikke gøre det samme i bilen?

Nogen der har prøvet?

Lige et tillægsspørgsmål.
Hvad bruger i til at få ruderne rene indvendig?

---

Fra : Rune Larsen

Dato : 20-11-03 21:10

Hjalte wrote:

> Så var det jeg tænkte på, at jeg på mit badeværelses-spejl engang
> imellem smører alm. sulfo på , for at undgå at det dugger. Kan man
> egentlig ikke gøre det samme i bilen?
>
> Nogen der har prøvet?

Jeg har brugt det kortvarigt på indersiden af visiret på min fald-hat, og
det virker sådan set fint nok. Virkningen holder bare ikke så længe som de
professionelle produkter.

--
/Rune

Fra : RpR

Dato : 21-11-03 15:54

> Det lyder ret smart.
> Kan du give lidt mere info til en nybegynder

Jeg har det sidste års tid brugt Plexus til visiret på hjelmen og forruden
på husets biler, og det virker glimrende =)
Plexus blev oprindeligt opfundet til ruderne i mindre fly, så de altid
forblev pænt blanke og rene, og det virker også glimrende på biler.
Koster ~100,- for en spray, min har holdt lidt over et år nu.

Kan huske en ubehalig (glat) oplevelse med Plexus på sædet af knallerten,
men det er vist en anden historie

Har endnu ikke set det Plexus ikke har hjulpet på eller kunne bruges til.
Det lugter endda godt
Tror jeg bruger Plexus den dag deodoranter for alvor stiger i pris...

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine