dk.fritid.bil benzinregnskab
Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 12:49

Hey gruppe :)

news:3fbc978c$0$29334$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

Er det stemning for dét?

Jeg er som sagt villig til at stille mine talenter til rådighed for gruppen.
Såfremt der er opbakning bag.

Eneste krav er at jeg nogle folk melder sig, til at hjælpe med at udarbejde
noget funktionsbeskrivelse samt til test af softwaren.

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E 2.0i Club Caravan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-11-03 13:00

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> wrote in message
> [...]
udarbejde
> noget funktionsbeskrivelse samt til test af softwaren.

Mine krav som brainstorming uden hensyn til økonomien:
- bildata
- mulighed for at sammenligne med en server/database med andre biler
- grafer på valgfrie måder
- export som fx. kommasepareret fil
- nem og hurtig indtastning
- servicebog
- måske noget med at serveren kan modtage SMS eller WAP eller e-mail

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-03 14:24

> [...]
> - bildata
> - mulighed for at sammenligne med en server/database med andre biler

Når du siger servicebog, hvad mener du så med det? :)

Tænker du at holde regnskab med reperationer/vedligehold på bilen? Eller vil
du have en popup, når du har kørt langt nok til at skulle have skiftet olie
igen? :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-11-03 14:43

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Når du siger servicebog, hvad mener du så med det? :)

Mulighed for at skrive de løbende omkostninger ind, så man kan se hvad det
koster pr km at have/drive/bruge bilen.

> [...]
vil
> du have en popup, når du har kørt langt nok til at skulle have skiftet

Det første

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 20-11-03 14:48

> [...]
vil
> du have en popup, når du har kørt langt nok til at skulle have skiftet

Hvad med begge dele? :)
Først nævnte kunne være interesandt så man har en nogenlunde idé om hvad man
har hældt i af penge.
Det kunne så være ekstra luksus hvis man kunne indtaste skift af
tandrem,olie osv og få en popup efter et indtastet interval.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Thomas²°°³

Dato : 20-11-03 13:19

Se evt. http://www.kmregnskab.dk/

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : ThomasS

Dato : 20-11-03 14:11

Thomas²°°³ wrote:
> "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
>
> Se evt. http://www.kmregnskab.dk/

Hvorfor godtager de ikke en bil som er ældre end '97?

/ThomasS

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-11-03 13:52

> Er det stemning for dét?

ja da

> Jeg er som sagt villig til at stille mine talenter til rådighed for
gruppen.
> Såfremt der er opbakning bag.

lyder godt

> Eneste krav er at jeg nogle folk melder sig, til at hjælpe med at
udarbejde
> noget funktionsbeskrivelse samt til test af softwaren.

jeg har et excel regneark som udover funktionerne brændstof også regner
øvrige driftsudgifter ud. Derudover beregner den køre penge efter statens
takster, og adskiller privat og erhvervskørsel, samt sammenligner flere år.
Du kan godt få en kopi. Den kan du enten bruge til inspiration eller du kan
bare rettet layoutet til så den også bliver køn at kigge på

Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 20-11-03 13:58

Bjørn wrote:
:: Hey gruppe :)
::
:: news:3fbc978c$0$29334$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
::
:: Er det stemning for dét?

Som Tom nævner, findes der i forvejen et program, som kan holde øje med alle
udgifter omkring et bilkøb: Min Bil.

Producenten er desværre ophørt, men der kan findes ud af noget, med at der
kan brændes kopier til dem der ønsker en kopi - mod dækning af
omkostningerne...

M.v.h.

Fra : Martin Sand.

Dato : 20-11-03 14:01

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Producenten er desværre ophørt, men der kan findes ud af noget, med
> at der kan brændes kopier til dem der ønsker en kopi - mod dækning af

Hvor mange Mb fylder det? Ellers kunne det måske uploades?
/Martin

Fra : JS

Dato : 21-11-03 14:40

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Producenten er desværre ophørt, men der kan findes ud af noget, med at der
> kan brændes kopier til dem der ønsker en kopi - mod dækning af

Hvor meget fylder programmet?