Montere ABS
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-03 09:46

Jeg har købt en Mitsubishi L200 2,5 TDi fra 1997. Modellen kunne leveres med
ABS for ca. 6.000 kr. men det har min altså ikke...

Hvor meget skal der mon flyttes fra en skadet bil magen til min bortset fra
at den selvfølgelig skal have ABS, for at min har ABS?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-11-03 10:05

meddelelse news:bphv15$nc0$3@sunsite.dk...
> [...]
fra
> at den selvfølgelig skal have ABS, for at min har ABS?

Har ikke erfaring med den pågældende bil, har kun undersøgt det for Sierra.
Sierra skal have følgende:
1) Skiver bagi.
2) Nyt bagtøj, det gamle med tromler bruger ikke samme diff. som det med
skiver.
3) Nyt ledningsnet, da der er en hel del ledninger der ikke er med i
billigudgaven.
4) Nyt/ændret instrumentpanel, kontrollampen for ABS.
5) Andre bremseslanger bagi da de gamle ikke passer til et 'skive-bagtøj'.
6) Selve ABS systemet.

Har btw. spurgt ved en hugger hvad sådan et står i, i dele.
2.000,- + fragt + moms, var svaret.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 21-11-03 10:52

> [...]
> 6) Selve ABS systemet.
>
> Har btw. spurgt ved en hugger hvad sådan et står i, i dele.

Samt forhjulsnav da der sidder ABS sensor i dem. Og det samme bag i.

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 21-11-03 10:51

> [...]
fra
> at den selvfølgelig skal have ABS, for at min har ABS?

Du kommer nok for det første til at snakke med SBI hvad de siger til det.
Der efter er det Told og skat som nok vil snakke med dig.

Men hvis det er lavet som på min Sierra, skal du bruge
hjulophæng,trækaksler,ABS computer/lednings net du skal med andre ord bruge
en del stumper og det er ikke bare lige at bygge over.(på en sierra) og det
er nok ikke meget nememre på L200

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-11-03 11:12

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
bruge
> en del stumper og det er ikke bare lige at bygge over.(på en sierra) og

Jeg har snakket med en ophugger og det er ikke noget man "bare" lige gør.
Så jeg satser på mine evner...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-11-03 15:22

meddelelse news:bpkoe7$a7q$1@sunsite.dk...
> [...]
> det
>
> Jeg har snakket med en ophugger og det er ikke noget man "bare" lige gør.

Som sagt, til Sierra 2.000,- kr. for alle de nødvendige dele.

Så det er ikke sikkert det er så dyrt i dele.
Arbejdet vil jeg ikke begynde at vurdere på.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-11-03 19:59

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så det er ikke sikkert det er så dyrt i dele.

Jeg skulle bruge andre spindler, følere, ledningsnet, boks, hjulnav og et
andet instrument.
Så meget GIDER jeg ikke...

Jeg har projekter nok med bilen i forvejen:
hæves ca. 100 mm, andre fælge/dæk, bøjler, skærmforøgere, ekstra lygter,
alarm og fartpilot...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-11-03 20:10

On Fri, 21 Nov 2003 19:59:12 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jeg har projekter nok med bilen i forvejen:
>hæves ca. 100 mm, andre fælge/dæk, bøjler, skærmforøgere, ekstra lygter,
>alarm og fartpilot...

For så at sælge den efter Jul -> tiden skal gå med noget

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-11-03 21:18

> For så at sælge den efter Jul ->

Nej, jeg regner nu med at jeg skal beholde den - i hvert fald et halvt år,
som de andre... .-)

Det plejer jo også først at sne i starten af året...

> tiden skal gå med noget

Den går fint nok. Står på kl. 04:30. Kører 100 km, møder kl. ca. 6:00.
Er hjemme i Herning igen kl. ca. 18:00, når alle hverdagens opgaver er
klaret...

Så er der selvfølgelig aftenerne og weekenderne, hvor jeg ville kunne noget
på min bil - hvis jeg ikke monterede alarmer og andet udstyr for andre....

--
Mvh. Morten Fruergaard