Nu vi snakker om trafikal opførsel
Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-11-03 22:54

Hej rødder (og de obligatoriske)

Der er så meget man kan undre sig over derude - men en ting der stadig
undrer mig er at nogle folk dårligt nok kan vente.......

Lidt ascii grafik

<--Bil B
Bil A -> - - - /
__________________________ \ / ______________________________
| \ / |
| | |
| | |

Bil A skal svinge til højre, og bil B kan dårligt vente med at vælte
ned ad samme vej.... Hvaff' plager folk ?

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 23:03

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bil A skal svinge til højre, og bil B kan dårligt vente med at vælte
> ned ad samme vej.... Hvaff' plager folk ?

Måske kan føreren af Bil B, se at Bil C's (endnu ikke nået ind i din fine
ASCII grafik) forlygter vokse hurtigt i bakspejlet.
Og han vil bare væk inden han har ham siddende inde på bagsæddet fordi han
ikke så at han holdte stille og skulle dreje.

Jeg kende ihvertilfald godt situationen når man holder på en traffikeret
landevej og skal dreje men ikke kan komme til for modkørende.
Men kigger nervøst op i bakspejlet for at se om dem der kommer bagfra har
set man holder stille.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-11-03 23:10

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Måske kan føreren af Bil B, se at Bil C's (endnu ikke nået ind i din fine
>ASCII grafik) forlygter vokse hurtigt i bakspejlet.

Åehh ja - det er jo en plausibel, omend ikke helt købt forklaring.

>Og han vil bare væk inden han har ham siddende inde på bagsæddet fordi han
>ikke så at han holdte stille og skulle dreje.

*kan* være forståeligt, men det berettiger jo ikke B, at han nærmest
hægter sig på A's anhængertræk (et lille hint til den videre
historie)

>Jeg kende ihvertilfald godt situationen når man holder på en traffikeret
>landevej og skal dreje men ikke kan komme til for modkørende.

Måske derfor man af og til hører en opfordring til venstre svingene
billister, at det *kan* være smart at putte sig ind til højre, og
afvente fri bane ?

>Men kigger nervøst op i bakspejlet for at se om dem der kommer bagfra har
>set man holder stille.

.......... ja!

Fra : Max[DK]

Dato : 20-11-03 07:33

> *kan* være forståeligt, men det berettiger jo ikke B, at han nærmest
> hægter sig på A's anhængertræk (et lille hint til den videre
> historie)

Hehe...det så jeg sket dengang jeg tog kørekort, ham den bagerste kunne ikke
vente så han ramle om over forankørendes træk...jeg var færdig af grin

/Max

Fra : edob

Dato : 20-11-03 09:59

Når jeg er bil B og holder stille i yderbanen og ser bagfra kommende biler,
"pumper" jeg med bremsepedalen og bruger på den måde bremselyset til at gøre
opmærksom på min tilstedeværelse!

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Max[DK]

Dato : 20-11-03 13:32

> [...]
biler,
> "pumper" jeg med bremsepedalen og bruger på den måde bremselyset til at

øhhhhh....okay.....

/Max

Fra : LR

Dato : 20-11-03 14:49

> [...]
> landevej og skal dreje men ikke kan komme til for modkørende.
> Men kigger nervøst op i bakspejlet for at se om dem der kommer bagfra har

Hold foden på bremsen og lad bremselyset lyse kraftigt og konstant.

Mvh,

Lasse