/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Knækket udstødning :(
Fra : Ukendt


Dato : 19-11-03 16:34

Hejsa!

Min bagpotte på sierraen er lige knækket, lige i svejsningen - Surt!

Men jeg skal jo have en ny, hvilken skal jeg vælge? Walker, THansen/Hoyer,
Motocraft eller noget helt andet? Pt er det en Walker som ellers er pæn, dog
er alle svejsninger meget rustne.

Hvilket mærke bruger de i øvrigt hos QuickPot?

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk
Ford Sierra 92 - 2.0i DOHC



 
 
Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 17:36

> Min bagpotte på sierraen er lige knækket, lige i svejsningen - Surt!

Min er der hul på lige der.... håber det holder en måneds tid for så kommer
der en 3" Mongoose på.

> Men jeg skal jo have en ny, hvilken skal jeg vælge? Walker,
> THansen/Hoyer, Motocraft eller noget helt andet? Pt er det en Walker
> som ellers er pæn, dog er alle svejsninger meget rustne.

Mongoose hvis det skal være lidt sporty og kunne holde. Motocraft = Ford
koster sikkert en halv bondegård. Jeg mener en Motocraft koster omkr. DKK
12.000, hvorimod en Mongoose kun koster omkr. DKK 4.000 + kat. til omkr. DKK
1.500-2000.

En alm. 2 liters skal vist bare ha' en std. udstødning fra www.fsa.dk.


> Hvilket mærke bruger de i øvrigt hos QuickPot?

Ved det ikke.


--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Kim Voss Schrader (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 19-11-03 22:21

Hej!

Thomas Krath wrote:
>
> Mongoose hvis det skal være lidt sporty og kunne holde. Motocraft = Ford
> koster sikkert en halv bondegård. Jeg mener en Motocraft koster omkr. DKK
> 12.000, hvorimod en Mongoose kun koster omkr. DKK 4.000 + kat. til omkr. DKK
> 1.500-2000.

Ehh, 12.000,- for en original udstødning til en Sierra 2.0 fra '92?

Jeg gav 1500,- for en komplet udstødning til Escorten (excl. kat).

--
Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

"Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

jan@stevns.net (19-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-11-03 22:25

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Ehh, 12.000,- for en original udstødning til en Sierra 2.0 fra '92?

Det er nok til Cossie'en - omend 12k lyder absurd.
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 22:30

> Det er nok til Cossie'en - omend 12k lyder absurd.

Jep til Crossien ;)

Til en Omega 3000 24v koser en komplet orig. GM udstødning inkl. kat. DKK
22.000 inkl. moms.......... SYYYGT! Reservedelsmanden i Hillerød forstod
det heller ikke helt.... jeg mener at en kat. alene koster DKK 5.000 +moms
og der er jo to! Det bagerste stykke (fra kat.) koster omkr. DKK 6.000, så
kan i jo selv regne jer til resten :|



--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



jan@stevns.net (19-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-11-03 22:38

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>Til en Omega 3000 24v koser en komplet orig. GM udstødning inkl. kat. DKK
>22.000 inkl. moms.......... SYYYGT!

Det må jo så være med manifjolser ;)

>Reservedelsmanden i Hillerød forstod
>det heller ikke helt.... jeg mener at en kat. alene koster DKK 5.000 +moms
>og der er jo to! Det bagerste stykke (fra kat.) koster omkr. DKK 6.000, så
>kan i jo selv regne jer til resten :|

Så er det ca. 6kkr til manifjolser - lyder dyrt, men passer nok.

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 22:39

> Så er det ca. 6kkr til manifjolser - lyder dyrt, men passer nok.

Hva taler du om??

Det er en komplet udstødning fra manifold og nedefter iflg. Opel.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



jan@stevns.net (19-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-11-03 22:47

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev :

>Hva taler du om??

Hvis du mener bagpotten (fra kat og bagud koster 6000, og kattene 5000
stykket, så er der jo 6000 kroner tilbage i dit regnestykke

du skrev :

1: Til en Omega 3000 24v koser en komplet orig. GM udstødning inkl.
kat. DKK 22.000 inkl. moms.......... SYYYGT!

Hvis ikke den "komplette" indeholder forrør, forstår jeg godt
reservedelsmanden undrer sig, da det jo åbenbart vil være billigere at
købe 2 katte, og bagpotter (+rør), end at købe det komplette.

--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 22:55

> Hvis du mener bagpotten (fra kat og bagud koster 6000, og kattene 5000
> stykket, så er der jo 6000 kroner tilbage i dit regnestykke

Så vidt jeg kunne forstå på reservedelsmanden består en udstødning af et
forrør (4000), to katalysatorer (2x 6250) og så den bagerste del af
udstødningen (fra kat.) (6000). Alt sammen Walker med GM logo på :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Uffe Bærentsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-11-03 08:24


"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bpgor6$2tr1$1@news.cybercity.dk...
> > Hvis du mener bagpotten (fra kat og bagud koster 6000, og kattene 5000
> > stykket, så er der jo 6000 kroner tilbage i dit regnestykke
>
> Så vidt jeg kunne forstå på reservedelsmanden består en udstødning af et
> forrør (4000), to katalysatorer (2x 6250) og så den bagerste del af
> udstødningen (fra kat.) (6000). Alt sammen Walker med GM logo på :)

Hvad koster en maskinsmed/arbejder i nogle timer + 'lidt' rustfri rør/plade
+ stenuld til potterne?
Det lyder som om et custom made system ville være billigere.
Hvis det er tilfældet, så begynder det først at være rigtig sygt IMO.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Kim Voss Schrader (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 20-11-03 08:31

Hej!

"Uffe Bærentsen" wrote:
>
> Hvad koster en maskinsmed/arbejder i nogle timer + 'lidt' rustfri rør/plade
> + stenuld til potterne?
> Det lyder som om et custom made system ville være billigere.

Ja, det tænkte jeg faktisk også over. Jeg har faktisk set et sted på nettet hvor
man kunne bestille en rustfri udstødning som "custom job" (dog til
Amerikanerbiler) og jeg tror ikke prisen er så overvældende høj. Man kunne
ihvertfald indhente nogle tilbud...

--
Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

"Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

Mogens Knudsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 20-11-03 08:35

On Thu, 20 Nov 2003 08:30:56 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>består en udstødning af et forrør (4000), to katalysatorer (2x 6250)
>og så den bagerste del af udstødningen (fra kat.) (6000).

>> Hvad koster en maskinsmed/arbejder i nogle timer + 'lidt' rustfri rør/plade
>> + stenuld til potterne?
>> Det lyder som om et custom made system ville være billigere.

>Ja, det tænkte jeg faktisk også over.

Næppe. Hos de fleste producenter tales der "altid" om systemer fra
kat'en og bagud. Dét er der sgu nok en grund til.......


/Mogens

Uffe Bærentsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-11-03 08:59


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2hrorv04j7p7ic1ptc2pb0r69kr2kb0n79@4ax.com...
> On Thu, 20 Nov 2003 08:30:56 +0100, Kim Voss Schrader
> <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:
>
> >består en udstødning af et forrør (4000), to katalysatorer (2x 6250)
> >og så den bagerste del af udstødningen (fra kat.) (6000).
>
> >> Hvad koster en maskinsmed/arbejder i nogle timer + 'lidt' rustfri
rør/plade
> >> + stenuld til potterne?
> >> Det lyder som om et custom made system ville være billigere.
>
> >Ja, det tænkte jeg faktisk også over.
>
> Næppe. Hos de fleste producenter tales der "altid" om systemer fra
> kat'en og bagud. Dét er der sgu nok en grund til.......

og så dukker der 2 spørgsmål op på min øverste etage:
1) Hvad koster en 'månegås' kat (gad vide om den synger kattemusik ved
fuldmåne)?
2) Er sådan en gås rustfri?

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Mogens Knudsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 20-11-03 09:02

On Thu, 20 Nov 2003 08:59:08 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>> Næppe. Hos de fleste producenter tales der "altid" om systemer fra
>> kat'en og bagud. Dét er der sgu nok en grund til.......

>og så dukker der 2 spørgsmål op på min øverste etage:
>1) Hvad koster en 'månegås' kat

Citat!
"hvorimod en Mongoose kun koster omkring DKK 4.000 + kat. til omkring
DKK 1.500-2000"

>2) Er sådan en gås rustfri?

Næppe...


/Mogens

Thomas Krath (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 20-11-03 22:48

> Ja, det tænkte jeg faktisk også over. Jeg har faktisk set et sted på
> nettet hvor man kunne bestille en rustfri udstødning som "custom job"
> (dog til Amerikanerbiler) og jeg tror ikke prisen er så overvældende
> høj. Man kunne ihvertfald indhente nogle tilbud...

En rustfri Mongoose udstødning koster de der ca. DKK 4.000 og en håndlavet
tilsvarende koster omkr. DKK 6.000. Hvad vælger man... hmm - det er sgutte
så svært, i det Mongoose udstødning passer direkte over på bilen og er lige
til at sætte på.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Claus Fabritius (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 20-11-03 12:23

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
news:3fbc6c19$0$29396$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hvad koster en maskinsmed/arbejder i nogle timer + 'lidt' rustfri
rør/plade
> + stenuld til potterne?
> Det lyder som om et custom made system ville være billigere.
> Hvis det er tilfældet, så begynder det først at være rigtig sygt IMO.

Til min Corolla skulle jeg give 7K for en costummade rustfri med HKS Hiper
bagpotte. Det var fra manifold og ned. Min var så uden kat, men det er også
en bagpotte til 3000 kr.

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu
www.need4speed.dk
www.klub-striben.dk



Tom (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-11-03 12:30



> Til min Corolla skulle jeg give 7K for en costummade rustfri med HKS Hiper
> bagpotte. Det var fra manifold og ned. Min var så uden kat, men det er
også
> en bagpotte til 3000 kr.

Jeg vil også sige at hvis man skal give 12 eller 22.000 Kr for et udstødning
så ville jeg hellere få en smed til at lave et i rust- og syrefast stål som
holder resten af bilens liv og det kan fås til meget billigere penge end
ovenstående.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Kim Voss Schrader (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 20-11-03 12:32

Hej!

Tom wrote:
>
> Jeg vil også sige at hvis man skal give 12 eller 22.000 Kr for et udstødning
> så ville jeg hellere få en smed til at lave et i rust- og syrefast stål som
> holder resten af bilens liv og det kan fås til meget billigere penge end
> ovenstående.

Og så kan det endda pilles af bilen, når den er skrotmoden, og sælges videre :)

Det _vil_ dog korrodere stille og roligt (men meget langsomt) ikke?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

"Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

Mogens Knudsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 20-11-03 12:54

On Thu, 20 Nov 2003 12:32:11 +0100, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>> Jeg vil også sige at hvis man skal give 12 eller 22.000 Kr for et udstødning
>> så ville jeg hellere få en smed til at lave et i rust- og syrefast stål som
>> holder resten af bilens liv og det kan fås til meget billigere penge end
>> ovenstående.

>Og så kan det endda pilles af bilen, når den er skrotmoden, og sælges videre :)

Yes, yes - de laves ude i Slangerup med "mejeri-koblinger". Fantastisk
stykke håndværk i højglanspoleret stål.


/Mogens
Alfa Romeo

Andreas M. Hansen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 20-11-03 13:01


> Yes, yes - de laves ude i Slangerup med "mejeri-koblinger". Fantastisk
> stykke håndværk i højglanspoleret stål.
>

Jeg havde for mange år siden en onkel som var smed hos en stor dansk
producent af udstyr til fødevareindustrien.
Hver gang han fik en ny bil (Saab) var det første han gjorde at køre hjem i
værkstedet, afmontere udstødningen, skære den op og måle ud, for derefter at
lave en tro kopi i rustfrit stål - det var håndværk som virkede...

mvh

Andreas M. Hansen



Hans Paulin (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-11-03 13:14

Mogens Knudsen skrev:

> Yes, yes - de laves ude i Slangerup med "mejeri-koblinger". Fantastisk
> stykke håndværk i højglanspoleret stål.

....kan dét godkendes til syn?

....kendte en knægt, der lavede en potte i rustfri til sin 1303 - way
back in -85 - dén fik han at vide af SB at han kunne pille af - og hans
håndværksmæssige færdigheder var normalt ellers i orden...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Mogens Knudsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 20-11-03 13:21

On Thu, 20 Nov 2003 13:13:47 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...kendte en knægt, der lavede en potte i rustfri til sin 1303 - way
>back in -85 - dén fik han at vide af SB at han kunne pille af

...'kay - dén går altså hér
('85......, mand :) )


/Mogens
Alfa Romeo

Uffe Bærentsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 20-11-03 13:31

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:2ccprv818m5agqn2bdrehhv2h1jrpbs1f7@4ax.com...
> On Thu, 20 Nov 2003 13:13:47 +0100, "Hans Paulin"
> <hans_fjernes_@it.invalid> wrote:
>
> >...kendte en knægt, der lavede en potte i rustfri til sin 1303 - way
> >back in -85 - dén fik han at vide af SB at han kunne pille af
>
> ...'kay - dén går altså hér
> ('85......, mand :) )

Der er vist tale om to forskellige ting her.
Den ene taler om potten og den anden om 'rørlægningen'.
Jeg ville formode at grunden til SB ville have den af var at der ikke var
tale om en lyddæmper.
Læs: Der var ikke skygge af dæmpning i den potte.
Ellers kan jeg ikke se hvad SB kan have imod godt håndværk, hvis det ellers
opfylder færdselslovens bestemmelser.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Michael Olesen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Olesen


Dato : 20-11-03 13:52

> Ellers kan jeg ikke se hvad SB kan have imod godt håndværk, hvis det
ellers
> opfylder færdselslovens bestemmelser.

Rent teoretisk/regelmæssigt, må man ikke ændre noget som helst på en (nyere)
bil med mindre man kan dokumentere at bilen overholder samtlige emisionskrav
som bilen er godkendt med... Så hvis man får speciallavet en komplet
udstødning, så for at SB vil syne bilen, bør man også have disse dokumenter
med... Men det kan jo være at SB ikke opdager det...

/Michael




Tom (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-11-03 17:24



> Rent teoretisk/regelmæssigt, må man ikke ændre noget som helst på en
(nyere)
> bil med mindre man kan dokumentere at bilen overholder samtlige
emisionskrav
> som bilen er godkendt med... Så hvis man får speciallavet en komplet
> udstødning, så for at SB vil syne bilen, bør man også have disse
dokumenter
> med... Men det kan jo være at SB ikke opdager det...

SB har dog både udstyr til at checke om katten virker samt udstyr til
kontrol af støjniveauet.

--
Tom




Hans Paulin (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-11-03 14:43

Uffe Bærentsen skrev:

> Læs: Der var ikke skygge af dæmpning i den potte.

....jeg tror mere at der var tale om en paragraf-rytter - analogt med
lygter uden E-mærke, eller hva fan de nu forlanger...

> Ellers kan jeg ikke se hvad SB kan have imod godt håndværk, hvis det
> ellers opfylder færdselslovens bestemmelser.

ROFL
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Hans Paulin (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 20-11-03 14:41

Mogens Knudsen skrev:

> ('85......, mand :) )

....vent til *du* blir gammel...

"...minderne har vi da lov at ha' - dem kan du aldrig, nej aldrig ta..."

--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm




bme (19-11-2003)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 19-11-03 22:54

> Til en Omega 3000 24v koser en komplet orig. GM udstødning inkl. kat. DKK
> 22.000 inkl. moms.......... SYYYGT! Reservedelsmanden i Hillerød forstod
> det heller ikke helt.... jeg mener at en kat. alene koster DKK 5.000 +moms
> og der er jo to! Det bagerste stykke (fra kat.) koster omkr. DKK 6.000,

> kan i jo selv regne jer til resten :|
>


Til revisoren længere henne ad min vej, kostede en kat den nette sum af
22.000 kr til hans bmw 850I. og der går to styk. Men det er vist bare et
greb i lomme for ham.

Noget helt andet, sådan en V12 går satme godt, det er en hel fornøjelse når
den gasser op forbi vores hus. (ikke fordi hans dagligbil lyder ringe, det
er en 540 med 4.4L V8)

Og hvad kører konen i????? har i fantasi nok til at forestille jer det?

/bo



jan@stevns.net (19-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-11-03 22:57

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev :

>Og hvad kører konen i????? har i fantasi nok til at forestille jer det?

Fiat 127 ? Det gør min revisors kone nemlig ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

bme (19-11-2003)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 19-11-03 23:00

> Fiat 127 ? Det gør min revisors kone nemlig ;)

det nærmer sig, men den er godt nok lidt nyere

/bo



jan@stevns.net (19-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 19-11-03 23:02

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev :

>det nærmer sig, men den er godt nok lidt nyere

Nåjaehhh, en Panda så ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

bme (19-11-2003)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 19-11-03 23:04

>
> Nåjaehhh, en Panda så ;)

nej en peg.. pugo...peug... for satan da, en 106'er med tre liter mindre
motorvolumen end dagligbilen.

/bo



Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 22:57

> Til revisoren længere henne ad min vej, kostede en kat den nette sum
> af 22.000 kr til hans bmw 850I. og der går to styk. Men det er vist
> bare et greb i lomme for ham.

Så er han vist mere end bare alm. revisor - partner, interessent?? Jeg tror
sgutte det er nok til bare "et greb i lommen"!


> Noget helt andet, sådan en V12 går satme godt, det er en hel
> fornøjelse når den gasser op forbi vores hus. (ikke fordi hans
> dagligbil lyder ringe, det er en 540 med 4.4L V8)

Fedt!!


> Og hvad kører konen i????? har i fantasi nok til at forestille jer
> det?

BMW 7-serie?

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



bme (19-11-2003)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 19-11-03 23:00

> Så er han vist mere end bare alm. revisor - partner, interessent?? Jeg
tror
> sgutte det er nok til bare "et greb i lommen"!

njae, det er vist noget med eget firma og firmabil


>
>
> > Noget helt andet, sådan en V12 går satme godt, det er en hel
> > fornøjelse når den gasser op forbi vores hus. (ikke fordi hans
> > dagligbil lyder ringe, det er en 540 med 4.4L V8)
>
> Fedt!!
>

nej nej nej, RIGTIG FEDT


>
> > Og hvad kører konen i????? har i fantasi nok til at forestille jer
> > det?
>
> BMW 7-serie?
>

host host, ikke helt

/bo



Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 23:01

> njae, det er vist noget med eget firma og firmabil

Gad vide hvor meget han bliver beskattet af så!! :|


> nej nej nej, RIGTIG FEDT


Hehe... kender det fra der hvor jeg selv bor ;) Også 850i.


>> BMW 7-serie?
>
> host host, ikke helt


BMW M3 - går ud fra det er en BMW?

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



bme (19-11-2003)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 19-11-03 23:05

>
> BMW M3 - går ud fra det er en BMW?

nej det er spild af penge på konen, hun er ikke ansat i firmaet, så hun må
nøjes med en 106'er

/bo



Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 23:10

> nej det er spild af penge på konen, hun er ikke ansat i firmaet, så
> hun må nøjes med en 106'er

Hans firmabil og "for sjov bil" er en BMW 850i til >2 mio kr.

Hans privatbil og hverdagsbil er en BMW 540i til omkr. 800 tkr.

Hans kones bil er en Peugeot 106 til 150 tkr.

.... mystisk opsætning, men de to Bimmere er da i orden ;)

Af 850i'eren bliver han beskattet af noget der ligner 26 tkr. hver måned (=
315 tkr. årlig).... :|

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



bme (19-11-2003)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 19-11-03 23:17

>
> Hans firmabil og "for sjov bil" er en BMW 850i til >2 mio kr.

han gav vist i omegnen af 700tkr sidste sommer (brugt naturligvis)

>
> Hans privatbil og hverdagsbil er en BMW 540i til omkr. 800 tkr.

Som skal skiftes til en ny 500 inden jul, han går vist bare og venter på
den.

>
> Hans kones bil er en Peugeot 106 til 150 tkr.

nej, nej nej, den har ikke kostet over 135tkr

>
> ... mystisk opsætning, men de to Bimmere er da i orden ;)
>

ja jeg tror sgu ikke fruen her i huset ville have fundet sig i det, hun
havde nok snuppet 850'eren, (og jeg havde sikkert hentet hende på
politistationen lidt senere, hun døjer sådan med at holdt benet bøjet, vil
så gerne strække det


> Af 850i'eren bliver han beskattet af noget der ligner 26 tkr. hver måned
(=
> 315 tkr. årlig).... :|

Nok lidt mindre når bilen er brugt, men jeg ved det ikke (jeg ved kun at
manden har røven fuld af penge, fik malet huset blå sidste sommer, blev
malet gult tre uger senere, det skulle have tre gange for at dække den blå
ordentligt)


> Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Hvornår kommer det tilbud i nordjylland???

/bo



Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 23:20

> Nok lidt mindre når bilen er brugt, men jeg ved det ikke (jeg ved kun
> at manden har røven fuld af penge, fik malet huset blå sidste sommer,
> blev malet gult tre uger senere, det skulle have tre gange for at
> dække den blå ordentligt)

Haha klart nok - meget mindre så :)

Hvis han ikke gjorde det selv, har han nok penge nok ;)


>> Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk
>
> Hvornår kommer det tilbud i nordjylland???

Du kan jo være initiativtager i Nordjylland og forhøre dig/samarbejde med
dit amt???


--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



bme (19-11-2003)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 19-11-03 23:25


> > Nok lidt mindre når bilen er brugt, men jeg ved det ikke (jeg ved kun
> > at manden har røven fuld af penge, fik malet huset blå sidste sommer,
> > blev malet gult tre uger senere, det skulle have tre gange for at
> > dække den blå ordentligt)
>
> Haha klart nok - meget mindre så :)
>
> Hvis han ikke gjorde det selv, har han nok penge nok ;)

gør det selv??? ikke på hans matrikel (fik engang sprøjtet for myrer med
mere på hans regning, han bor i nr 12, jeg bor i nr 2, en lille detalje som
sprøjtefirmaet overså)

>
>
> >> Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk
> >
> > Hvornår kommer det tilbud i nordjylland???
>
> Du kan jo være initiativtager i Nordjylland og forhøre dig/samarbejde med
> dit amt???


hmm, tja det kunne egentligt være spændende, har stadig lidt kontakt med min
gamle kørelærer (skør kanut, skide frisk og med en vectra gt som skolevogn,
behøver jeg sige mere) og det køretekniske anlæg er ikke helt ringe i
Hjørring.

/bo



Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 23:35

> gør det selv??? ikke på hans matrikel (fik engang sprøjtet for myrer
> med mere på hans regning, han bor i nr 12, jeg bor i nr 2, en lille
> detalje som sprøjtefirmaet overså)

Det er også svært, så det kan jeg godt forstå han fik gjort ;) Ej... han
havde måske ikke tid til selv at gøre det.


> hmm, tja det kunne egentligt være spændende, har stadig lidt kontakt
> med min gamle kørelærer (skør kanut, skide frisk og med en vectra gt
> som skolevogn, behøver jeg sige mere) og det køretekniske anlæg er
> ikke helt ringe i Hjørring.

Så er det bare at gå igang :) www.ktklub.dk... :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



bme (19-11-2003)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 19-11-03 23:42

>
> Det er også svært, så det kan jeg godt forstå han fik gjort ;) Ej... han
> havde måske ikke tid til selv at gøre det.

jeg tror snarere princippet hedder: "man skal aldrig udskyde tingene til
imorgen, hvis man kan betale sig fra at få det gjort idag"

>
> Så er det bare at gå igang :) www.ktklub.dk... :)

hmm, så lige at der var aldersbegrænsning på de to klubber, der falder jeg
vist et par år eller tre udenfor. Nå, man kan sgu da altid ringe til min
gamle kørelærer og få en snak.

/bo




Kim Voss Schrader (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 20-11-03 05:15

Hej!

jan@stevns.net wrote:
>
> Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :
>
> >Ehh, 12.000,- for en original udstødning til en Sierra 2.0 fra '92?
>
> Det er nok til Cossie'en - omend 12k lyder absurd.

Og hvordan kan en ejer af en standard 2.0'er mon bruge dén info? Til andet end
at tænke "what"!

--
Mvh, Kim Voss Schrader (aktiv skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

"Sir, we are in the vicinity of an area adjacent to a location!"

Jan W Nielsen (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-11-03 17:40

T r o e l s P e d e r s e n wrote:

> Men jeg skal jo have en ny, hvilken skal jeg vælge? Walker,
> THansen/Hoyer, Motocraft eller noget helt andet? Pt er det en Walker
> som ellers er pæn, dog er alle svejsninger meget rustne.

Jeg skiftede min originale Opel-potte ud med en fra Høyer forleden. Jeg tror
ikke en meter på, at den originale er eet hak bedre, end min nuværende.

Jeg gav i øvrigt svejsningerne en omgang pejsemaling, da det jo altid er
der, de ruster over. Pejsemaling kan klare 700 grader, så det brænder ikke
af.

--
Jan W Nielsen




Rasmus (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 19-11-03 20:00


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
news:3fbb9cba$0$4354$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> T r o e l s P e d e r s e n wrote:
>
> > Men jeg skal jo have en ny, hvilken skal jeg vælge? Walker,
> > THansen/Hoyer, Motocraft eller noget helt andet? Pt er det en Walker
> > som ellers er pæn, dog er alle svejsninger meget rustne.
>
> Jeg skiftede min originale Opel-potte ud med en fra Høyer forleden. Jeg
tror
> ikke en meter på, at den originale er eet hak bedre, end min nuværende.

Nu er Opel jo heller ikke just kendt for kvalitet (ihvertfald ikke i
forhold til rust...)

> Jeg gav i øvrigt svejsningerne en omgang pejsemaling, da det jo altid er
> der, de ruster over. Pejsemaling kan klare 700 grader, så det brænder ikke
> af.

....de lydpotter de sælger ved lavprisselskaberne skal man ikke forvente
holder mere end de ca. 2 år som også er reklamationsretten.(jeg kender to
der har fået ny udstødning på garantien hos et af lavprisselskaberne, begge
udstødninger var lige omkring 2 år gamle, og pilrådne)

mvh
Rasmus



Jan W Nielsen (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-11-03 20:19

Rasmus wrote:

>> Jeg skiftede min originale Opel-potte ud med en fra Høyer forleden.
>> Jeg tror ikke en meter på, at den originale er eet hak bedre, end
>> min nuværende.

> Nu er Opel jo heller ikke just kendt for kvalitet (ihvertfald
> ikke i forhold til rust...)

Næ - men du finder til gengæld ikke en bil af samme årgang som min gamle
Vectra 2.0 (1990), der på een gang har samme performance og
brændstoføkonomi. Det er jo også en kvalitet. Desuden er køreegenskaberne
gode ved høj fart.

De rustproblemer, som Opel havde, har jo ikke en hujende fis at gøre med
udstødningerne. I øvrigt tror jeg, at ustødningerne fra GM er fuldt ud lige
så gode som dem, der sidderpå de fleste andre biler i samme prisklasse.

> ...de lydpotter de sælger ved lavprisselskaberne skal man ikke
> forvente holder mere end de ca. 2 år som også er
> reklamationsretten.

Spørgsmålet er jo, om udstødningerne, der købes hos for eksempel Høyer, er
dårligere end dem, som de sælger hos Opel, Mazda eller så mange andre - og
det er jeg ret sikker på, at de ikke er. (Her menes ikke sammenligning
mellem Høyer og meget dyre udstødninger, med 45 års garanti).

En af mine gode venner havde en Mazda 626 2.0, som han kørte 50.000 km om
året i. Han skiftede udstødning, hver 18. måned eller noget i den retning.
Han mente ikke, han bestilte andet, stort set. Den originale fra Opel holdt
tre år og 100.000 km på min Opel - min ikke den nuværende (og meget
billigere) holder det samme.

--
Jan W Nielsen




Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 20:36

> performance og brændstoføkonomi. Det er jo også en kvalitet.
^^^^^^^^^^
Haha - hvilken?? ;)


> med udstødningerne. I øvrigt tror jeg, at ustødningerne fra GM er
> fuldt ud lige så gode som dem, der sidderpå de fleste andre biler i
> samme prisklasse.

Dem der sidder på en Omega 3000 24v er Walker udstødninger, hvor Walker samt
GM logoet sidder på. Den jeg købte hos fsa.dk var en identisk udstødning
med Walker mærket på, men uden GM mærket. Der er umiddelbart ingen forskel
på de to udstødninger udover prisforskellen, som på det bagerste stykke (fra
kat.) er mellem 2.-3.000 kr.!


--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Jan W Nielsen (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 19-11-03 20:47

Thomas Krath wrote:

>> performance og brændstoføkonomi. Det er jo også en kvalitet.
> ^^^^^^^^^^
> Haha - hvilken?? ;)

Vogt dig, din flabede knægt.. )

Man kender det samme fra Omega´en tror jeg - bare i anden målestok.

> Dem der sidder på en Omega 3000 24v er Walker udstødninger, hvor
> Walker samt GM logoet sidder på.

Jeg kikkede ikke efter, om der var andre logoer på end "GM" på den
originale - men jeg stod længe og vejede og mærkede på dem - jeg kunne INGEN
forskel fornemme. Samtidig skulle jeg give mindst det dobbelte for den
originale.

Efter min mening er man ikke særlig velovervejet, hvis man af dé to, valgte
Opels egen..

--
Jan W Nielsen




Thomas Krath (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 19-11-03 22:08

> Vogt dig, din flabede knægt.. )

Haha :)


> Man kender det samme fra Omega´en tror jeg - bare i anden målestok.

Helt anden ;)


> Efter min mening er man ikke særlig velovervejet, hvis man af dé to,
> valgte Opels egen..

Enig! Så snyder man da helt sikkert sig selv!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Ukendt (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-11-03 09:02

> Jeg skiftede min originale Opel-potte ud med en fra Høyer forleden. Jeg
tror
> ikke en meter på, at den originale er eet hak bedre, end min nuværende.

Det er nok rigtig nok, det er vel begrænset hvor meget længere en riginal
holder når man tænker på hvad de bliver udsat for af temperaturændringer og
saltmængder!

> Jeg gav i øvrigt svejsningerne en omgang pejsemaling, da det jo altid er
> der, de ruster over. Pejsemaling kan klare 700 grader, så det brænder ikke
> af.

Det var da en god ide! Det tror jeg da jeg vil prøve også... Det skader jo i
al fald ikke

Jeg tror det ender med en bagpotte fra Hoyer, så må vi se hvor længe den
holder. Er det tilfredsstillende, kan jeg jo overveje at sætte en Hoyer
mellempotte på når den går engang!

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk
Ford Sierra 92 - 2.0i DOHC



Max[DK] (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 20-11-03 07:10

> Min bagpotte på sierraen er lige knækket, lige i svejsningen - Surt!

Du er sguette for heldig for tiden...

> Men jeg skal jo have en ny, hvilken skal jeg vælge? Walker, THansen/Hoyer,
> Motocraft eller noget helt andet? Pt er det en Walker som ellers er pæn,
dog
> er alle svejsninger meget rustne.

Men ved hvorlangt den walker har siddet på?
Som mere eller mindre vidne ville jeg bare vælge en walker, det var da det
jeg satte på mazdaen dengang(men den fik jo heller ikke lov til at stå
tjenesten ud)

> Hvilket mærke bruger de i øvrigt hos QuickPot?

Aner det ikke...

Har du en anelse om hvorlang tid du vil beholde den?

/Max



Ukendt (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-11-03 08:59

> Du er sguette for heldig for tiden...

Næh, det kan man vist ikke sige!

> Men ved hvorlangt den walker har siddet på?

Nej, men jeg tror den har siddet der i al fald 3 år, sådan at bedømme efter
rustmængde osv.

> Har du en anelse om hvorlang tid du vil beholde den?

Jeg vil beholde bilen til jeg ikke gider den mere Det vil sige, til den
er slidt op!
Så udstødningen må da godt holde i 3-4 år!

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk
Ford Sierra 92 - 2.0i DOHC



Max[DK] (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 20-11-03 09:06

> Næh, det kan man vist ikke sige!

Næh...det er sådanne tiden det grimme ansigt viser sig i at have bil...

> Nej, men jeg tror den har siddet der i al fald 3 år, sådan at bedømme
efter
> rustmængde osv.

Okay, svigerforældrenes udstødning på deres nissan har siddet siden de købte
den('97), og holder stadig, det er ganske godt klaret... gu ved hvem der
laver dem...? anyone?

> Jeg vil beholde bilen til jeg ikke gider den mere Det vil sige, til
den
> er slidt op!
> Så udstødningen må da godt holde i 3-4 år!

Okay, det har jo lidt at sige

/Max



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste