Maling/emalje til ramme
Fra : Grønne

Dato : 19-11-03 16:35

Jeg skal ha malet rammen på min gamle Jeep og der til ved jeg at mange
bruger noget maling/emalje som er meget hårdt og slidstærkt.

Det skulle gerne være noget der blev hårdt, rustbeskyttende, let at afrense
og pænt. Hvad skal jeg gå efter ?

/Grønne

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 20:44

On Wed, 19 Nov 2003 16:34:44 +0100, "Grønne"
<anders@fjernspejderweb.dk> wrote:

> [...]
>bruger noget maling/emalje som er meget hårdt og slidstærkt.
>Det skulle gerne være noget der blev hårdt, rustbeskyttende, let at afrense

Hammerite - det virker !
(Silvan, men du skal jo nok ha' en rimelig portion...)

/Mogens
www.cuoresportivo.dk/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=10

Fra : Michael Olesen

Dato : 20-11-03 11:25

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger noget maling/emalje som er meget hårdt og slidstærkt.
>
> Det skulle gerne være noget der blev hårdt, rustbeskyttende, let at

Hvis rammen er slebet ned til metallet, skal den grundes grundigt med en
zinkholdig grundmaling - "Zinchromat" er godt til at komme ind i alle kroge.

Herefter kan du male den med 2-komponent epoxy maling (fås i
bådforretninger) - hvilket godt nok er temlig giftigt, men det holder evigt,
kan stort set ikke ridses... Mange gulve i lagerhaller/maskinhaller males
med sådan noget - det dur

/Michael

Fra : K

Dato : 21-11-03 08:19

Hvad med Hammerite ?

Nemt - og ganske solidt, når det er hærdet op!

Fra : Sode

Dato : 20-11-03 12:52

Pulverlakering.........

Fra : Grønne

Dato : 20-11-03 13:35

> Pulverlakering.........

Holder pulverlakering så godt, jeg syntes at ha hørt en del skidt om
det.....

Men det er jo heller ikke noget man lige klare hjemme i værkstedet...

/Grønne

Fra : Brian M

Dato : 20-11-03 16:09

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> wrote in message news:<bpg2hr$arn$1@sunsite.dk>...
> [...]
> bruger noget maling/emalje som er meget hårdt og slidstærkt.
>
> Det skulle gerne være noget der blev hårdt, rustbeskyttende, let at afrense

Muligtvis det her www.por15.dk . Ingen personlig erfaring, men de
amerikanske bilfolk er ret vilde med produktet. I hvertfald på de
Mustang forumer som jeg jævnligt kikker på. Produktet kommer derovre
fra.

Fra : Grønne

Dato : 20-11-03 21:46

> [...]
> amerikanske bilfolk er ret vilde med produktet. I hvertfald på de
> Mustang forumer som jeg jævnligt kikker på. Produktet kommer derovre

Der meget interessant ud. Er der nogen her i gruppen der har erfaringer med
det ? Til den pris skal det være lidt af et mirakel middel.

/Grønne

Fra : Leif Nielsen

Dato : 21-11-03 11:45

Der findes mange forskellige produkter.

Blandt dem der IKKE duer er Hammerite, som er blevet foreslået.

den er ganske enkelt ikke tæt nok! Du kan f.eks bruge en maling med
min. 95% indhold af galvanisk zink. F.eks. Galvafroid. det kan både
sprøjtes eller pensles på. Men det er dyrt. Ellers prøv at kigge her:

www.hempel.dk

Hempel laver bl.a. maling til skibsindustrien, og har stor erfaring
med rustbeskyttende malinger til stærkt korrosive miljøer. F.
skibsundersider, skibsdæk osv...

Leif Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-11-03 11:49

On 21 Nov 2003 02:45:29 -0800, it-center@teaterbygningen.dk (Leif
Nielsen) wrote:

>Blandt dem der IKKE duer er Hammerite, som er blevet foreslået.
>den er ganske enkelt ikke tæt nok!

Har du noget mere at ha' dét i?

/Mogens

Fra : Michael Olesen

Dato : 21-11-03 14:13

"Leif Nielsen" <it-center@teaterbygningen.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes mange forskellige produkter.
>
> Blandt dem der IKKE duer er Hammerite, som er blevet foreslået.

Dette kan jeg godt tilslutte mig... jeg malede engang nogle havemøbler (af
metal , som inden påføring af Hammerite havde være sandblæst for gammel
maling og rust - året efter var de rustne igen - selvom der står på
Hammerite at man ikke behøver fjerne gammel rust...

> [...]
>
> Hempel laver bl.a. maling til skibsindustrien, og har stor erfaring
> med rustbeskyttende malinger til stærkt korrosive miljøer. F.

Dette tilslutter jeg mig 100%. Hvis man skal være 112% sikker på at det skal
holde, så bliver man nød til at kigge lidt på hvad man gør på skibe (se mit
tidligere indlæg

/Michael