Autocom
Fra : tweet

Dato : 19-11-03 15:55

dette er ikke et spørgsmål i den forstan, men en oplysning til andre der
vil sælge sin bil på auktion hos www.autocom.dk
I skal bare være klar over at hvis i laver en tastefejl, eller på anden
måde sætter et flueben forkert, ikke beskriver bilen som eventuelt køber
opfatter den, og at køber springer fra, så vil i under alle omstendig
heder komme til at betale et salær til AUTOCOM på1375,-
Jeg vil gerne høre fra andre der har prøvet noget lignende

http://www.kandu.dk/

Fra : Ted

Dato : 19-11-03 16:38

så vil i under alle omstendigheder komme til at betale et salær til AUTOCOM
på1375,-
---------------------------------------

Det er vel godt nok. Man skal da beskrive bilen ordentligt.

Og der er ingen undskyldninger for ikke at beskrive korrekt, som privat har
man somregel haft bilen i så lang tid at man burde kende dens fejl og
mangler.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-11-03 18:26

> [...]
har
> man somregel haft bilen i så lang tid at man burde kende dens fejl og

Jeg kender en sag, hvor en af mine kolleger satte sin bil til salg. Han
fremviste den for højestbydende, og pludselig skulle der pruttes om prisen.
Det var en bil fra 98 som havde kørt 115.000 km.
Ved 120.000 km skal der skiftes tandrem, det gav et fradrag på 5000.
Kabine og lak var beskrevet som det let kunne rengøres. Det mente køber ikke
han selv gad, den skulle rengøres professionelt, det gav et fradrag på 8000.

Så i kan nok regne ud det ikke blev til nogen handel.

Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-03 08:51

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
8000.

> Så i kan nok regne ud det ikke blev til nogen handel.

Jeg har desværre også hørt at forhandlere ikke fastholder deres bud...
Også selvom bilen er som beskrevet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 08:56

On Thu, 20 Nov 2003 08:50:58 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jeg har desværre også hørt at forhandlere ikke fastholder deres bud...
>Også selvom bilen er som beskrevet...

Du tror ikke, der _har_ været afvigelser....?

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-03 09:39

> Du tror ikke, der _har_ været afvigelser....?

Niks.

Der var da også en herinde eller i dk.videnskab.jura for et stykke tid siden
med en forhandler, som ikke ville sørge for at bilen kom tilbage igen. Så
vidt jeg husker ville han ikke købe bilen til auktionsprisen, og svjh var
der heller ikke noget i vejen med den. Men jeg tror heldigvis at det er de
færreste forhandlere som udnytter Autocom. Der findes brodne kar blandt
alle..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 09:54

On Thu, 20 Nov 2003 09:38:33 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]
>færreste forhandlere som udnytter Autocom. Der findes brodne kar blandt

Så skal forhandleren blot indmeldes til Autocom med det samme!
Du skal jo være registreret for at handle dér - netop for at sikre mod
brodne kar og useriøs "trafik..."

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-03 10:09

> Så skal forhandleren blot indmeldes til Autocom med det samme!

Enig.

> Du skal jo være registreret for at handle dér

Det er jeg også..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 10:17

On Thu, 20 Nov 2003 10:09:12 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Det er jeg også..

....men har ikke købt din nye bil dén vej?

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-03 10:41

> ...men har ikke købt din nye bil dén vej?

Nej. Jeg havde Chrysleren, som jeg skulle af med...
Og jeg fik en kanon pris for den. (Synes jeg)

Hvis jeg ikke havde en bil, som jeg skulle af med, havde jeg nok købt den
gennem Autocom, da der nogle gange bliver solgt nogle biler til nogle
fornuftige priser...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-11-03 10:55

On Thu, 20 Nov 2003 10:40:33 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Nej. Jeg havde Chrysleren, som jeg skulle af med...
>Og jeg fik en kanon pris for den. (Synes jeg)

Fino...

>Autocom, da der nogle gange bliver solgt nogle biler til nogle
>fornuftige priser...

Jow, jow - men det er jo en-gros. Et indkøbsorgan/-mulighed for en
forhandlerkreds. Men man bliver da ind imellem overrasket over
niveauet på bilerne i de opsummeringslister, der udsendes/mailes...

/Mogens
Alfa Romeo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-03 11:02

> Jow, jow - men det er jo en-gros. Et indkøbsorgan/-mulighed for en
> forhandlerkreds. Men man bliver da ind imellem overrasket over
> niveauet på bilerne i de opsummeringslister, der udsendes/mailes...

Jeg synes mange af priserne bliver alt for høje, når man nu ved, hvad en
forhandler vil give for sådan en...

Men en gang i mellem kommer der nogle fornuftige.
Fx en 99 Patrol til 141.500 kr. + moms. Som i udsalg normalt koster 210+
moms.
Men jeg har også set nogle (mindste)priser, som er på højde med
udsalgspriser...
Jeg synes at Autocom har for travlt med at blive store i stedet for at de
der er med er til rimelige priser - for forhandlere...

--
Mvh. Morten Fruergaard