KN-filter
Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 19-11-03 11:06

I mandags havde jeg min Civic til service ved Terminalen her i Kolding.
Regning modtager jeg tirsdag og ser til min store skræk, at de har udskiftet
mit KN-filter med et almindeligt papirfilter til trods for at KN-filteret
kun har 30.000 km på bagen. I dag tager jeg op til værkstedet for ligesom at
meddele min utilfredshed med den handling (jeg behærsker mig rimelig
meget...). Værkføreren proklarer først, at jeg skulle have gjort Dem
opmærksom på, at de ikke skal skifte et KN-filter da de jo skal skifte de
ting som Honda anbefaler (herunder luftfilter) - og formår på den måde
ligesom at gøre det hele til min skyld (jeg gik i salgslokalerne i hele
tidsrummet, så der var rig lejlighed til at spørge, så jeg ved nu ikke lige
helt, hvor godt dén holder). Jeg tror nok han kunne se på min ansigtsfarve,
at det ikke var det rigtige svar, for han for lige ud til mekkeren for at
høre om det var rigtigt. Denne bekræftede, at han havde konstateret, at
filteret så anderledes ud (noget med et håndtag...), men skiftede det
alligevel og fik smidt KN-filteret ud. Da der er gået 2 dage er filteret så
nu smidt ud i den store Container (som værkføreren udtrykte det). Nu vil de
så sende deres efter-skoletids-oprydnings-dreng ud i containeren i
eftermiddag for at finde mit lufterfilter blandt bukkede skærme, udskiftede
udstødningsrør, oliefiltre og andet godt, og så kan jeg hente det i
morgen.....

Og nu til spørgsmålet. Hvordan håndterer jeg bedst den her situation. Kikker
jeg ud af vinduet er det jo let at se, at vi lige pt har en noget forhøjet
luftfugtighed og jeg aner jo ikke hvad den ellers ligger smurt ind i af sære
ting. Er det OK at montere det "gamle" filter igen efter den behandling - og
i givet fald, hvad skal jeg se efter og være opmærksom på - eller skal jeg
stå og stampe i gulvet og forlange et nyt filter på værkstedets regning .

Torsten

- som er ved at være rigtig træt af autoriserede værksteder i Danmark.....

Fra : Peter C.

Dato : 19-11-03 11:18

> [...]
> stå og stampe i gulvet og forlange et nyt filter på værkstedets regning .

Mjaee...jeg ville muligvis prøve at "stampe" men mon ikke et rensesæt til
KN-filter kan friske det op igen medmindre det ligefrem er fysisk ødelagt.
Jeg har prøvet at vaske mit KN og det bliver som nyt efter en ny gang
KN-olie
Jeg ville ihvertfald ikke bare uden videre sætte det i igen.

MVH Peter C:\

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 19-11-03 11:40

"Torsten A. Laursen" <tal@post8.tele.dk.remove> wrote in message
> [...]
> stå og stampe i gulvet og forlange et nyt filter på værkstedets regning .

Rens det, som foreskrevet, og monter det..... Det er _helt_ efter bogen.....

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Torben E

Dato : 19-11-03 11:42

"Mikael Kristiansen" <komposit@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Rens det, som foreskrevet, og monter det..... Det er _helt_ efter
bogen.....

> Mvh. Mikael Kristiansen

Enig, hvis det ikke er kørt over af en damptromle, så vask, ny
olie, og i igen.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 19-11-03 11:55

> bogen.....

> Enig, hvis det ikke er kørt over af en damptromle, så vask, ny
> olie, og i igen.
>
> Torben E.
> http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Hvor er det lige at man skaffer disse "rengøringsmidler"??? Undskyld min
uvidenhed!

Torsten

Fra : Leonard

Dato : 19-11-03 11:58

Der hvor du har købt filteret ellers spørg hos http://www.knfilter.dk/
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-11-03 12:24

> Hvor er det lige at man skaffer disse "rengøringsmidler"??? Undskyld min
> uvidenhed!

www.hi-speed.dk har en webbiks der sælger det.
Om det er billigt eller dyrt har jeg ingen idé om

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-03 17:43

> [...]
> stå og stampe i gulvet og forlange et nyt filter på værkstedets regning .

Filteret tager ikke skade af vand og fugt i kortere tid.
Man kan vælge at bruge K&Ns egen rensesæt (som er alt for dyrt) eller man
kan vaske filteret i varmt vand med sæbespåner. Når filteret skal dyppes i
olie kan man købe det hos enhver motorcykel-købmand da man bruger det samme
til motocross cykler.
Desuden får man så meget olie hos købmanden at man ikke BEHØVER vente
100.000 Km som K&N siger at det kan holde.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-11-03 18:41

"Torsten A. Laursen" <tal@post8.tele.dk.remove> skrev i en meddelelse
> [...]

> Torsten
>
> - som er ved at være rigtig træt af autoriserede værksteder i Danmark.....

Hej Torsten

Jeg syntes det lyder grotesk at en fagmand ikke kan se hvad det er han står
over for, og derfor bare skifter det. Tænk bare på hvor mange ikke fagfolk
med en smule bil-interesse som godt ved hvad et K&N filter er, mange af dem
der kommer her ved godt hvad det er. Så måske skal den uvidende mekaniker ud
i containeren og hente det, eller også spiller han dum og skal lige have det
pillet ud af sin egen bil igen. Under alle omstændigheder mener jeg at du
bør forlange at de betaler det rense-kit fra K&N, det er jo dem selv der
skyld i den ekstraudgift.

Jeg fik selv monteret sådan et filter ved første service på min Civic hos
Allan Høj (Honda Holbæk), de både kender og forhandler det så det er ikke
spor fremmed for autoriserede forhandlere.

Med venlig hilsen Kim