Citroen Xantia erfaringer? ('97)
Fra : Hans Erik :\) www.mc~

Dato : 18-11-03 21:09

Hej.

Har du erfaringer med denne bil?

Den jeg tænker på er en 97'er, st.car.,gået 125kkm, med aircon, alt i el,
synet 0503, grønmet.

Spørgsmål til motor:
Jeg går ud fra, at der er 2 motormodeller: 16v og 'uden 16v', men forskellen
i HK er ikke stor?????

Andre ting?

Kom friskt.

På forhånd tak.

Mvh.
HE :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 22:14

> Spørgsmål til motor:
> Jeg går ud fra, at der er 2 motormodeller: 16v og 'uden 16v', men
forskellen
> i HK er ikke stor?????

1,6 8V = 88 Hk. (ej station car)
1,8 8V = 101 Hk.
1,8 16V = 110 Hk
2,0 16V =132 Hk
2,0 Turbo CT = 147 Hk (CT betød constant Torque = flad moment forløb - 235
Nm)
1,9 Turbodiesel = 90 Hk
Der var også på et tidspunkt en Xantia 2,0 16V med 155 Hk men det var vist
inden CT modellen kom.
2,9 V6 = 192 Hk (ikke solgt i 97)

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Peter G C

Dato : 18-11-03 22:15

In news:bpdu88$e84$1@sunsite.dk,
Hans Erik :) www.mcpilots.dk <heecom@hotmailREM.com> typed:
> Hej.
>
> Har du erfaringer med denne bil?
>
> Den jeg tænker på er en 97'er, st.car.,gået 125kkm, med aircon, alt i
> el, synet 0503, grønmet.

Når den er så gammel ville jeg få den undersøgt hos FDM eller hos en anden
forhandler. Særligt affejdringssystemet kan være dyrt, hvis det ikke er i
orden. Så få det undersøgt og kræv, at sælger udbedrer evt. mangler. Husk at
få det skriftligt. Ellers fin vogn.

Tjek at al elektronik virker - også ABS-bremserne tester du. Der skulle
angiveligt være problemer med el.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Rasmus

Dato : 19-11-03 08:22

"Hans Erik :) www.mcpilots.dk" <heecom@hotmailREM.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> synet 0503, grønmet.
>
> Spørgsmål til motor:
> Jeg går ud fra, at der er 2 motormodeller: 16v og 'uden 16v', men

Vil du vide mere om pug/citroen, kan du prøve www.hi-speed.dk .Det er dk
største forum for franske biler.

Fra : Peter Boje

Dato : 19-11-03 20:06

Hej

har selv en Xantia jan 97 - week-end 2.0CT - 150t km

Følgende er blevet rep:

alle 4 ABS sensorer
Klimaanlæg utæt
alle 8 gaskugler skiftet
Hydroflush kur gennemført

det hele (undt klima) er "hjemmelavet".

Forrygende campingvognstrækker - og lækker pladsforhold.

Er meget tilfreds med citronen - men den ER dyr i rep - hvis du skal have
den på værksted.

mv hPeter