/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
For pokker da. Min Peugeot 406 virker som ~
Fra : Erik M. Nielsen


Dato : 18-11-03 20:08

Hej.
Subject er et mega problem i min Peugeot 406.
Selv med al luftstrømmen ledt op mod forruden og maksimal blæser hastighed,
ja så dugger alle ruderne til.
Eneste mulighed er at bruge klimaanlægget og selv med det i gang tager det
sin tid at då duggen væk.
Slukker jeg for aircon, ja så kommer duggen igen. Det føles nærmest som en
sauna.
Kan det være recirkulationen der virker "omvendt"? Jeg synes at max kold
luft er koldest med recirkulation tændt (lys i kontrollampen)??? Det ville
passe med instruktionsbogen der fortæller at med aktiv recirkulation vil
ruderne dugge. Men kan det være tilfældet?
Jeg mangler virkelig et godt råd.
Erik



 
 
Ukendt (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-03 20:22



> Subject er et mega problem i min Peugeot 406.
> Selv med al luftstrømmen ledt op mod forruden og maksimal blæser
hastighed,
> ja så dugger alle ruderne til.
> Eneste mulighed er at bruge klimaanlægget og selv med det i gang tager det
> sin tid at då duggen væk.
> Slukker jeg for aircon, ja så kommer duggen igen. Det føles nærmest som en
> sauna.
> Kan det være recirkulationen der virker "omvendt"? Jeg synes at max kold
> luft er koldest med recirkulation tændt (lys i kontrollampen)??? Det ville
> passe med instruktionsbogen der fortæller at med aktiv recirkulation vil
> ruderne dugge. Men kan det være tilfældet?
> Jeg mangler virkelig et godt råd.
> Erik

Kunne vel også skyldes at varmeapparatet er utæt

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Erik M. Nielsen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Erik M. Nielsen


Dato : 18-11-03 20:30


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:3fba716b$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Kan det være recirkulationen der virker "omvendt"? Jeg synes at max kold
> > luft er koldest med recirkulation tændt (lys i kontrollampen)??? Det
ville
> > passe med instruktionsbogen der fortæller at med aktiv recirkulation vil
> > ruderne dugge. Men kan det være tilfældet?
> > Jeg mangler virkelig et godt råd.
> > Erik
>
> Kunne vel også skyldes at varmeapparatet er utæt
>
> --
> Tom

Hej Tom.

Jo, men jeg synes bare ikke der forsvinde vand?

I øvrigt er jeg nu af den overbevisning at den står fast i stilling
recirkulation!
Skiftet er elektrisk, men skulle man ikke kunne høre forskel i
luststømningslyden fra den ene position til den anden?

Erik



Ukendt (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-03 22:45



> Jo, men jeg synes bare ikke der forsvinde vand?

Jo en anelse svind skulle der i så fald være.

> I øvrigt er jeg nu af den overbevisning at den står fast i stilling
> recirkulation!
> Skiftet er elektrisk, men skulle man ikke kunne høre forskel i
> luststømningslyden fra den ene position til den anden?

Når min mondeo kører i recirkulation så er jeg ikke 1 sekund i tvivl om det,
den larmer MEGET mere end hvis den tager frisk luft ind.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK





Erik M. Nielsen (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Erik M. Nielsen


Dato : 19-11-03 12:20


"Erik M. Nielsen" <406er@tiscali.dk> wrote in message
news:6ruub.7663$ql5.204@news.get2net.dk...
> I øvrigt er jeg nu af den overbevisning at den står fast i stilling
> recirkulation!
> Skiftet er elektrisk, men skulle man ikke kunne høre forskel i
> luststømningslyden fra den ene position til den anden?
>
> Erik

Det ser ud til at den motor der åbner og lukker for recirkulation af luften
er defekt.

Bliver skiftet i dag, så håber jeg problemet er løst.

Erik



Erik M. Nielsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Erik M. Nielsen


Dato : 20-11-03 23:26

> > Erik
>
> Det ser ud til at den motor der åbner og lukker for recirkulation af
luften
> er defekt.
>
> Bliver skiftet i dag, så håber jeg problemet er løst.
>
> Erik
>
Værkstedet har skiftet den famøse motor og det har ikke hjulpet en sk..!
Hvor sidder den motor?
Hvordan kan jeg afprøve om den virker?
Det er noget underligt noget. Jeg gik ud i carporten lige før, satte
blæseren i gang uden at starte bilen, og straks begyndte forruden at dugge
til?
Erik



Torben E (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 21-11-03 00:10




"Erik M. Nielsen" <406er@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:Xbbvb.3139$Z85.568@news.get2net.dk...
> >
> Værkstedet har skiftet den famøse motor og det har ikke hjulpet en sk..!
> Hvor sidder den motor?
> Hvordan kan jeg afprøve om den virker?
> Det er noget underligt noget. Jeg gik ud i carporten lige før, satte
> blæseren i gang uden at starte bilen, og straks begyndte forruden at dugge
> til?
> Erik
>
>

Stoppet vandudløb fra ventilationsåbningen / AC elementet ?


--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/



alexbo (18-11-2003)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 18-11-03 21:12


"Erik M. Nielsen" skrev

> Men kan det være tilfældet?
> Jeg mangler virkelig et godt råd.

Prøv, det er hurtigere at prøve med recirkulation slået "til", hvis den
overhovedet virker, end det er at
vente på svar her.
Løft måtterne og se om den er pladdervåd i bunden.
Med aircon skal det ikke tage mange min. at fjerne dug.

mvh
Alex Christensen






Henrik (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 18-11-03 22:07

Har
du checket dit pollenfilter ? hvis du har et ?
Hvis det er stoppet til med støv, vil det i dette fugtige vejr, med over
100% luft fugtighed, bliver smaskvådt !

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

"Erik M. Nielsen" <406er@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:K6uub.7614$lY4.3547@news.get2net.dk...
> Hej.
> Subject er et mega problem i min Peugeot 406.
> Selv med al luftstrømmen ledt op mod forruden og maksimal blæser
hastighed,
> ja så dugger alle ruderne til.
> Eneste mulighed er at bruge klimaanlægget og selv med det i gang tager det
> sin tid at då duggen væk.
> Slukker jeg for aircon, ja så kommer duggen igen. Det føles nærmest som en
> sauna.
> Kan det være recirkulationen der virker "omvendt"? Jeg synes at max kold
> luft er koldest med recirkulation tændt (lys i kontrollampen)??? Det ville
> passe med instruktionsbogen der fortæller at med aktiv recirkulation vil
> ruderne dugge. Men kan det være tilfældet?
> Jeg mangler virkelig et godt råd.
> Erik
>
>



Erik M. Nielsen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Erik M. Nielsen


Dato : 18-11-03 22:24

"Henrik" <www@bergs.dk> wrote in message
news:uRvub.7772$Oh7.1033@news.get2net.dk...
> Har
> du checket dit pollenfilter ? hvis du har et ?
> Hvis det er stoppet til med støv, vil det i dette fugtige vejr, med over
> 100% luft fugtighed, bliver smaskvådt !
>
> Mvh
> Henrik
> www.bergs.dk
Har pollenfilter iflg instr.bog
Ved bare ikke hvor det sidder.
Erik



Ukendt (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-03 22:46



> Har pollenfilter iflg instr.bog
> Ved bare ikke hvor det sidder.

Sidder det mon ikke ude under torpedostykket ved vindusviskerne?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Erik M. Nielsen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Erik M. Nielsen


Dato : 18-11-03 23:04


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:3fba9321$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Har pollenfilter iflg instr.bog
> > Ved bare ikke hvor det sidder.
>
> Sidder det mon ikke ude under torpedostykket ved vindusviskerne?
>
> --
> Tom
>

Jo, under en plastikafdækning.

Umiddelbart føles det tørt. Kan overhovedet ikke høre forskel når jeg
trykker på recirkulationsknappen. Hverken inde eller ude ved pollenfiltret.

Erik



bergs.dk (18-11-2003)
Kommentar
Fra : bergs.dk


Dato : 18-11-03 23:03

Skulle sidder nok ude i motorrummet, hvor den trække luft ind.
Det gør den ialt fald på min Passat, jeg skifter den hver gang jeg skifter
olie, (15000km)

Mvh
Henrik
www.bergs.dk

"Erik M. Nielsen" <406er@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:y5wub.7781$fw7.4742@news.get2net.dk...
> "Henrik" <www@bergs.dk> wrote in message
> news:uRvub.7772$Oh7.1033@news.get2net.dk...
> > Har
> > du checket dit pollenfilter ? hvis du har et ?
> > Hvis det er stoppet til med støv, vil det i dette fugtige vejr, med over
> > 100% luft fugtighed, bliver smaskvådt !
> >
> > Mvh
> > Henrik
> > www.bergs.dk
> Har pollenfilter iflg instr.bog
> Ved bare ikke hvor det sidder.
> Erik
>
>



Ukendt (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-03 22:54



> Skulle sidder nok ude i motorrummet, hvor den trække luft ind.
> Det gør den ialt fald på min Passat, jeg skifter den hver gang jeg skifter
> olie, (15000km)

Mente eller at folkevogne klarer 30.000 Km pr olieskift men det er måske
lupoen der klarer det?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



BJ (19-11-2003)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 19-11-03 06:30


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3fba94ff$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Skulle sidder nok ude i motorrummet, hvor den trække luft ind.
> > Det gør den ialt fald på min Passat, jeg skifter den hver gang jeg
skifter
> > olie, (15000km)
>
> Mente eller at folkevogne klarer 30.000 Km pr olieskift men det er måske
> lupoen der klarer det?
>

Nej det kan alle VW med Longlife service, min Golf IV diesel kan komme op på
50KKM hvis man lyster og kører der efter.

Mvh Brian



Mark Sandberg (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 19-11-03 06:48


"BJ" skrev i en meddelelse:

> Nej det kan alle VW med Longlife service, min Golf IV diesel kan komme op

> 50KKM hvis man lyster og kører der efter.

Det var sgu da et underligt sted at spare, når 4 liter "Mobil 1" 5W/40
motorolie kun koster 149 Kr. på tilbud i Kvickly Extra.

Jo, kør 50.000 mellem hvert olieskift og skift mororen hver anden gang
sammen med oliefilteret. Det er der økonomi i

/Mark.



Morten Larsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 20-11-03 20:36

> Det var sgu da et underligt sted at spare, når 4 liter "Mobil 1" 5W/40
> motorolie kun koster 149 Kr. på tilbud i Kvickly Extra.
>
> Jo, kør 50.000 mellem hvert olieskift og skift mororen hver anden gang
> sammen med oliefilteret. Det er der økonomi i

Mon ikke værkstedet hælder noget andet på end Kvickly's olie ?

Mange lastbiler kører 500.000 eller mere på et olieskift, men næppe på din
olie, og jeg
tror der er økonomi i det hvis olien er i orden. Ellers havde vognmændene
nok
lurret det for længe siden. (deres motorer må gerne holde - de er nemlig
store og dyre)

I øvrigt skal man nok ikke lade sig narre af betegnelsen "5W/40" -
de specifikationer kan jeg sikker lave hjemme i køkkenet med madolie osv.
det siger intet om kvalitet - kun visse evner.

Morten



Mark Sandberg (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 21-11-03 14:40


"Morten Larsen" skrev i en meddelelse:

> Mon ikke værkstedet hælder noget andet på end Kvickly's olie ?

Jo, måske en tilsvarende 5W/40 Mobil 1, men til 149 Kr literen!

> Mange lastbiler kører 500.000 eller mere på et olieskift, men næppe på din
> olie, og jeg
> tror der er økonomi i det hvis olien er i orden. Ellers havde vognmændene
> nok
> lurret det for længe siden. (deres motorer må gerne holde - de er nemlig
> store og dyre)

Hvor stor olietank er der ikke også på en lastbil. Men det er vel ligegyldig
for holdbarheden af olien

> I øvrigt skal man nok ikke lade sig narre af betegnelsen "5W/40" -
> de specifikationer kan jeg sikker lave hjemme i køkkenet med madolie osv.
> det siger intet om kvalitet - kun visse evner.

Mobil 1, siger lidt om kvaliteten, men den kender du jo alt til

/Mark.



Morten Larsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 21-11-03 19:29

>
> > Mon ikke værkstedet hælder noget andet på end Kvickly's olie ?
>
> Jo, måske en tilsvarende 5W/40 Mobil 1, men til 149 Kr literen!

Hvorfor tror du det ?

>
> > Mange lastbiler kører 500.000 eller mere på et olieskift, men næppe på
din
> > olie, og jeg
> > tror der er økonomi i det hvis olien er i orden. Ellers havde
vognmændene
> > nok
> > lurret det for længe siden. (deres motorer må gerne holde - de er nemlig
> > store og dyre)
>
> Hvor stor olietank er der ikke også på en lastbil. Men det er vel
ligegyldig
> for holdbarheden af olien

Olietank ? hvad snakker du om ?
Hvis du snakker om en form for tank til ekstra olie, kan jeg
ikke se en mening, når vi snakker god olie, og ikke forbrug.


>
> > I øvrigt skal man nok ikke lade sig narre af betegnelsen "5W/40" -
> > de specifikationer kan jeg sikker lave hjemme i køkkenet med madolie
osv.
> > det siger intet om kvalitet - kun visse evner.
>
> Mobil 1, siger lidt om kvaliteten, men den kender du jo alt til
>

Nææ, men kan du ikke fortælle mig det ? måske et link til data ?

Morten



Mark Sandberg (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 21-11-03 19:41


"Morten Larsen"

> Olietank ? hvad snakker du om ?
> Hvis du snakker om en form for tank til ekstra olie, kan jeg
> ikke se en mening, når vi snakker god olie, og ikke forbrug.

Jo større mængde olie i bundkar/tank, jo mindre slid på olien i forhold.
Mængden af olie giver ændret levetid.

/Mark.



Morten Larsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 21-11-03 20:55

> Jo større mængde olie i bundkar/tank, jo mindre slid på olien i forhold.
> Mængden af olie giver ændret levetid.

Jeg tror en stor lastbil har et stort bundkar, men den har også en stor
motor.

Jamen så er det jo bare at sætte et mega-bundkar på vognen, og så hælde det
det billigeste olie på markedet på, eller hvad ?
Hvad med oliens bæreevne, er den også bedre med et stort bundkar ?
Arhh, jeg tror ikke kun man skal tale kvantitet, men også kvalitet.

Jo mere - jo bedre, gælder kun med konen. (eller en anden)

Morten



Mark Sandberg (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 21-11-03 21:12


"Morten Larsen" skrev i en meddelelse:

> Jamen så er det jo bare at sætte et mega-bundkar på vognen, og så hælde
det
> det billigeste olie på markedet på, eller hvad ?
> Hvad med oliens bæreevne, er den også bedre med et stort bundkar ?
> Arhh, jeg tror ikke kun man skal tale kvantitet, men også kvalitet.

Tjaee, nu giver du diskussionen en anden drejning, end den startede med.

Min pointe med min indledende kommentar i denne tråd var, hvorfor spare på
olien.....I særdeleshed når en af markedets bedste kvalitetsolier, kan købes
for 37,25 Kr. pr. liter. Dette er en Mobil 1. olie, som navnet siger er den
bedste fra Mobil. Nu laver Mobil mange andre olier og 5W/40 erstattes af
0W/40. Derfor er den på tilbud, uden der dermed er noget galt med
kvaliteten. Jeg vil endda foretrække den lidt tykkere 5W olie ved
koldstarter, fremfor 0W. Dette fordi den hurtigere giver korrekt olietryk,
på bl.a. en hydraulisk kædestrammer efter stilstand.

/Mark.



Morten Larsen (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 21-11-03 21:42

> Tjaee, nu giver du diskussionen en anden drejning, end den startede med.

Nej det gjorde du, jeg kommenterede den bare. eller var det mig :-/

> Min pointe med min indledende kommentar i denne tråd var, hvorfor spare på
> olien.....I særdeleshed når en af markedets bedste kvalitetsolier, kan
købes
> for 37,25 Kr. pr. liter. Dette er en Mobil 1. olie, som navnet siger er
den
> bedste fra Mobil. Nu laver Mobil mange andre olier og 5W/40 erstattes af
> 0W/40. Derfor er den på tilbud, uden der dermed er noget galt med
> kvaliteten. Jeg vil endda foretrække den lidt tykkere 5W olie ved
> koldstarter, fremfor 0W. Dette fordi den hurtigere giver korrekt olietryk,
> på bl.a. en hydraulisk kædestrammer efter stilstand.

Jeg har ikke fået kigget på data på Mobil 1, så jeg vil ikke sige at det er
en
ringe olie. Lad os slutte her i fred, da jeg ikke rigtig gider diskutere
olie osv. da
det ofte ender i noget religions-halløj.

Ha' en rigtig god weekend
og husk at hælde olie på vognen uanset mærke, de kan
ikke køre uden Ellert-ejere skal blot huske stikket.

Morten



Mark Sandberg (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 21-11-03 21:59


"Morten Larsen" skrev i en meddelelse:

> Lad os slutte her i fred, da jeg ikke rigtig gider diskutere
> olie osv. da det ofte ender i noget religions-halløj.

Jep.

> Ha' en rigtig god weekend

Tak, i lige måde

/Mark.



Mark Sandberg (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 21-11-03 19:46


"Morten Larsen"

> > > Mon ikke værkstedet hælder noget andet på end Kvickly's olie ?
> >
> > Jo, måske en tilsvarende Mobil 1, men til 149 Kr literen!
>
> Hvorfor tror du det ?

God værkstedshumor og god købmandsskik.

/Mark.




Mark Sandberg (21-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 21-11-03 19:24

"Morten Larsen" skrev i en meddelelse:

> I øvrigt skal man nok ikke lade sig narre af betegnelsen "5W/40" -
> de specifikationer kan jeg sikker lave hjemme i køkkenet med madolie osv.
> det siger intet om kvalitet - kun visse evner.

Du kan her læse lidt om bl.a. Mobil 1. motorolien, den er ikke så ringe
endda:
http://www.mobil.com/USA-English/gFM/home_Contact_Us/homepage.asp

/Mark.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste