Strafafgift gulpladebil
Fra : Pedersen

Dato : 18-11-03 20:07

Hej.

Jeg ved at der er en strafafgidt på gulpladebiler til privatkørsel hvis
nogle forhold er opfyldt. Dem kender jeg godt..

Den er vist på ca. 5000 kr. årligt.

Så vil jeg bare høre om denne afgift fortsætter hele bilens levetid. For
hvis man f.eks. stadig skal betale 5000 kr. om året i extraafgift om måske
10 år for en gammel gulpladebil til f.eks. 15.000 kr. så er denne bil jo
ikke til at sælge...

Nogle der ved det.?

Mvh Tim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 18-11-03 21:13

"Pedersen" <t@t.de> skrev :

>Så vil jeg bare høre om denne afgift fortsætter hele bilens levetid.

Indtil videre ja - vægtafgiften bliver jo heller ikke reduceret i
takt med bilens vægt falder (rust.......)

Fra : JBH

Dato : 18-11-03 21:22

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10 år for en gammel gulpladebil til f.eks. 15.000 kr. så er denne bil jo

Ikke med sikkerhed, men var det ikke noget som blev pålagt gulpladede
importbiler. ?
Selv har jeg bl.a en diesel Peugeot 405 stc. årg.93 på gule plader. Den er
momsfri og koster 2500kr årligt i vægtskat. og cirka 5000kr i forsikring.
Den kører ca. 17-20 km/l og er ikke kritisk mht. brændstof Faktisk en
dejlig billig "arbejdshest"

mvh
JBH

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 21:25

On Tue, 18 Nov 2003 21:21:41 +0100, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>Ikke med sikkerhed, men var det ikke noget som blev pålagt gulpladede
>importbiler. ?

I DK behandles alle ens - også importbiler.

/Mogens

Fra : Jens Andersen

Dato : 18-11-03 22:11

> I DK behandles alle ens - også importbiler.
>

> /Mogens

Det er kun gulpladebiler over 2 tons totalvægt og nyere end 2-6-98
der er særligt dyre i vægtafgift.
Jens

Fra : DC

Dato : 18-11-03 23:44

"Jens Andersen" <tcp999@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er kun gulpladebiler over 2 tons totalvægt og nyere end 2-6-98
> der er særligt dyre i vægtafgift.
> Jens
>
> De biler der vejer over 2 tons totalvægt bliver solgt til en lavere
registreringsafgift end dem under 2 tons. Det vil sige at en gulpladebil
under 2 tons er dyrere end en over 2 tons i "indkøb" til gengæld er der kun
900 kr. i "misundelsafgift" på dem under 2 tons. Hvis du checker
brugtmarkedet så ser du at der ikke er ret mange biler til salg der har en
totalvægt under 2 tons.

Der er massevis af Toyota sportsvan og Citroen Picasso til salg, deres
totalvægt er 2025 kg, de er derfor billigere for firmaer at købe, men som
privat bliver det dyrt når man vil købe en brugt "firmabil"

Alt dette gælder kun for biler indregistreret efter 02-06-1998.

Vi har lige købt en peogeut 306 van, fra 2001, den var ret dyr i forhold til
andre gulpladebiler, men stadig ca. 50K billigere end en på hvide plader.

Hilsen
Dennis

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-03 22:07

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke med sikkerhed, men var det ikke noget som blev
> pålagt gulpladede importbiler. ?

Det er vist noget årgangs bestemt (kan ikke lige huske årstallet).

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer