Olie skift - Hvilken?
Fra : Jacob

Dato : 18-11-03 16:32

Hej

Jeg står og skal til at skifte olie på Min Bravo 1,8,
men er lige lidt i tvivl hvilken olie jeg skal smide på!
Havde regnet med 10W40, men MENER at have hørt at 5W40 løber bedre
"rundt" om vinteren, er dette korrekt, eller har jeg hørt forkert?

PÅ forhånd tak.
Mvh
Jacob

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-03 17:04

Jacob wrote:

> Jeg står og skal til at skifte olie på Min Bravo 1,8,
> men er lige lidt i tvivl hvilken olie jeg skal smide på!

Du skal købe en fuldsyntetisk 5W-40 fra Champion i Bilka i denne uge.

5 ltr for 149 kroner.

Du finder ikke et bedre olie-tilbud i DK - og olien er fremragende.

--
Jan W Nielsen

Fra : Klaus A

Dato : 18-11-03 17:25

> Du skal købe en fuldsyntetisk 5W-40 fra Champion i Bilka i denne uge.
>
> 5 ltr for 149 kroner.

Er det noget der er værd at hælde på en aldrende Volle B230? Den bruger vel
ca. 1 liter pr 20k...

Klaus A

Fra : Vestman

Dato : 18-11-03 17:32

"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse

> Er det noget der er værd at hælde på en aldrende Volle B230? Den bruger
vel
> ca. 1 liter pr 20k...

Jeg bruger fuldsyntetisk 5W-40 på min m. B230A-motor uden problemer.
Olieforbruget er knapt nok målbart... Men gør dig selv den tjeneste at bruge
orig. oliefilter - fås billigt hos www.spare-parts.dk

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Klaus A

Dato : 18-11-03 18:33

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg bruger fuldsyntetisk 5W-40 på min m. B230A-motor uden problemer.
> Olieforbruget er knapt nok målbart... Men gør dig selv den tjeneste at

Kunne ikke drømme om at bruge den lokal Volle pusher når vi har
"spare-parts".
Er dette en mere permanent tilbagevenden til gruppen?

Klaus A

Fra : Vestman

Dato : 18-11-03 19:12

"Klaus A" <dknews@FJERNESautzen.com> skrev i en meddelelse
> Kunne ikke drømme om at bruge den lokal Volle pusher når vi har
> "spare-parts".

Nej, vel? Hvad der er sparet er jo tjent, sagde en klog mand en gang..

> Er dette en mere permanent tilbagevenden til gruppen?

Næ, jeg har såmænd forstuvet foden, og sidder så dejligt i min gamle
kontorstol foran skærmen, med det ene ben oppe...

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : TGD

Dato : 18-11-03 17:38

<KLIP>

> Du finder ikke et bedre olie-tilbud i DK - og olien er fremragende.

Jo 4 ltr. Af MOBIL semisyn 10/40W til 89,95 i Metro har også været i Netto.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 18-11-03 19:02

TGD wrote:

> Jo 4 ltr. Af MOBIL semisyn 10/40W til 89,95 i Metro har også været i
> Netto.

At spare 7 kroner pr liter motorolie mod til gengæld at skulle nøjes med
delsyntetisk er efter min mening "pløk" i hovedet.

Hvis prisen på de 89,95 oven i købet er ex moms, koster det jo praktisk talt
det samme.

Det er ikke et bedre tilbud - slet ikke.

--
Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 19:12

> [...]
talt
> det samme.
>
> Det er ikke et bedre tilbud - slet ikke.

Næh jeg bruger kun semisyntetisk til plæneklipperen og min Yamaha knallert
fra 79'

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark