Ny forlygte
Fra : Brian

Dato : 18-11-03 16:36

Hejsa

Jeg har været så "heldig" at få smadret den ene forlygte af en flyvsk sten.
Jeg skal så ud at finde en ny forlygte til en Ford Escort fra 1989. I den
anledning har jeg lige et par spørgsmål til de kloge :)

Kan det bedst betale sig at skifte begge lygter, eller kan man nøjes med den
der er smadret ?

Hvis jeg kigger ved f.eks Thansen, har de to forskellige slags til en Ford
Escort. Enten en til 246,- eller en til 406,-. Den eneste forskel er
umiddelbart at det ene er en Valeo lygte, og den anden er bare billigere

Er der nogen grund til at kaste de ekstra penge efter en lygte, eller er der
en synlig forskel ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 16:54

"Brian" <Nej@tak.dk> skrev i en meddelelse news:bpde96$57p$1@sunsite.dk...
> [...]
> anledning har jeg lige et par spørgsmål til de kloge :)
>
> Kan det bedst betale sig at skifte begge lygter, eller kan man nøjes med

Skift kun den defekte, hvis den anden er OK er der ingen grund til at skifte
den,

> Hvis jeg kigger ved f.eks Thansen, har de to forskellige slags til en Ford
> Escort. Enten en til 246,- eller en til 406,-. Den eneste forskel er
> umiddelbart at det ene er en Valeo lygte, og den anden er bare billigere

Måske er den billige ikke E-mærket.

> Er der nogen grund til at kaste de ekstra penge efter en lygte, eller er
der
> en synlig forskel ?

Måske.
Sørg for at den har det rigtige E-mærke, ellers dumper de forlygten til syn.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : TGD

Dato : 18-11-03 17:37

<KLIP>

> Måske.
> Sørg for at den har det rigtige E-mærke, ellers dumper de forlygten til
syn.

Det er godt nok en grundig synshal du kommer i

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 22:55

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> <KLIP>

> syn.
>
> Det er godt nok en grundig synshal du kommer i

En kammerat blev betinget godkendt med en ikke E-mærket forlygte på en
Kadett.
Men du har ret, det er nok ikke alt der opdages.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Brian

Dato : 18-11-03 22:17

Hejsa

Claus Petersen wrote:

> Skift kun den defekte, hvis den anden er OK er der ingen grund til at
> skifte den,

Okay... jeg var ikke klar over om der ville være noget skævhed i parabolen.

> Måske er den billige ikke E-mærket.

Så må de vel ikke sælge den ?

> Sørg for at den har det rigtige E-mærke, ellers dumper de forlygten
> til syn.

De gange jeg har været til syn med andre biler, har de faktisk aldrig
tjekket lygterne :)

Hvis man ser bort fra E-mærking, kan der så være en forskel ?

Sådan en Escort har ikke verdens bedste lys i forvejen, og hvis en anden
lygte kan gøre
det bedre for en lille merpris, er det helt klart en pris jeg vil betale.

/Brian

Fra : Soren Pedersen

Dato : 19-11-03 15:47

Det er jo nok her som i andre situationer: Du får (næsten hvad du
betaler for......

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)