Dårligt bilsalg !
Fra : Ted

Dato : 18-11-03 12:09

Ja ja.. jeg ved godt at det er OT...

Hm vi har ikke solgt en eneste vogn i over 2 uger nu her i forretningen.
Og det på trods af at vi reklamerer med 6mdr 100%, Har kun flotte vogne,
leverer synet, osv osv.

Som om at folk har fuldstændig mistet købslysten lige nu. Hvad er der galt ?
vi sælger biler i alle prisgrupper fra kr. 24.800 - ca 500.000 og der er
endda den samme garanti på den billigste som på den dyreste.

Fik bare lyst til at skrive at jeg keder mig lige nu... gab

Med venlig hilsen
Teddy Abildtrup

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-11-03 12:29

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev

> Hm vi har ikke solgt en eneste vogn i over 2 uger nu her i
forretningen.

> Som om at folk har fuldstændig mistet købslysten lige nu. Hvad er der
galt ?

Det er snart jul, mon ikke folk gemmer pengene til juleindkøbene?

Mvh.

Fra : Ted

Dato : 18-11-03 14:04

Det er snart jul, mon ikke folk gemmer pengene til juleindkøbene?
--------------
Tjo.. men der er jo også lige kommet nye lånemuligheder til huse, og folk i
almindelighed burde have en del penge.

Teddy

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-03 14:28

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kr. 24.800 - ca 500.000 og der er endda den samme
> garanti på den billigste som på den dyreste.

Bilerne må være for kedelige
Prøv at ansætte en strip-tease danserinde, til at optræde i udstillingen, så
garanterer jeg at kunderne vælter ind

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : TGD

Dato : 18-11-03 17:40

> [...]
> vi sælger biler i alle prisgrupper fra kr. 24.800 - ca 500.000 og der er
> endda den samme garanti på den billigste som på den dyreste.

Skaf nogen GODE forsikringstilbud på de biler.

Nå jeg kigger tjekker jeg altid om forsikringen er billig eller ikke - ja
det er hårdt at være nybegynder

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 18:47

> Ja ja.. jeg ved godt at det er OT...

Nå det ved jeg nu ikke om det er

> [...]
> vi sælger biler i alle prisgrupper fra kr. 24.800 - ca 500.000 og der er
> endda den samme garanti på den billigste som på den dyreste.

Jeg synes det er rimelig kedelig at gå rundt hos en forhandler og se på
biler. De ligner alle hinanden og det er yderst sjælden at der er en bil der
falder lidt uden for flokken (mange kedelige biler).
HVIS jeg skulle handle bil så ville jeg vente til forår når de nye modeller
er kommet. Dels fordi man får de andre lidt billigere pga. årgangen og dels
fordi så er man kommet gennem den dyre juletid.
Det gør jo heller ikke noget hvis man kom til en forhandler og han havde
lidt andet at byde på end en udstilling og en kop kaffe.

Jeg kan nævne nogle af de meget positive ting jeg har oplevet, det var når
der stod lidt småkager på bordet, at der var lidt legetøj at kigge på. Jeg
gider ikke kun glo på biler hvis jeg endelig er kommet indenfor. Jeg kan
også huske da vi var hos Toyota så blev hele familien fotograferet og vi fik
billedet med hjem med det samme. Hos en anden Toyota forhandler fik vi
grill-pølser (og det virker faktisk på købelysten når man bliver lidt
forkælet).
Hvis jeg fra starten kan mærke en forhandler ikke er til at rokke i prisen
så vil vi aldrig få en handel igang.
Når jeg kigger i lokalet hos en autoriseret forhandler så gider jeg heller
ikke kun glo på alufælge til >10.000 Kr og lign. En forhandler må have noget
at byde på til alle grupper. Men som oftest så er det kun NYE biler indenfor
og NYE DYRE tilbehørsting, så man næsten bliver skræmt væk.
Synes mange forhandlere ikke er gode til at tyde folk. Hvis jeg kommer ud og
kigger på en bil til 70.000 Kr så skal man ikke begynde at tilbyde vinterdæk
på "tilbud" til 6000 Kr, det hænger bare ikke sammen.

Hvis der er små børn med så gør det heller ikke noget at de fik en
legetøjsbil og en ballon. Den lille udgift kan hurtigt komme hjem igen og
jeg gider ikke komme hvor man kun kan tilbyde en brochure på en NY mondeo
hvis det nu er en BRUGT mondeo jeg har kig på. Som forhandler må man have
lidt brochurer på den brugte bil også.
Og til information så tilhører jeg den generation som ikke er den store
kaffedrikker så jeg bliver nærmest sur når jeg får at vide hvor kaffekanden
står. Det skal f..... være Cola til os alle.

Jeg kunne komme med 100 tip til hvad der skulle få mig til at handle bil nu.
Men hvis man som forhandler bare er passiv og venter på at kunderne kommer
selv så kan det være længe før jeg dukker op.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK