Satellitkontrol af unge bilister?
Fra : Vestman

Dato : 18-11-03 11:32

Fra: http://www.motormagasinet.dk/nyheter/?artid=69690&ramme=1

"Satellitkontrol af unge bilister:
Forsikringsselskabet Topdanmark giver 300 nybagte bilister i Nordjylland et
tilbud: Lad jer overvåge via satellit, overhold hastighedsgrænserne og få en
tredjedel af forsikringspræmien tilbage. Projektet gennemføres sammen med
forskere ved Aalborg Universitet. De 18-årige nordjyder kan få en rabat på
op til 6.000 kroner årligt i det ambitiøse forsøg med fartkontrol mod at få
en satellitmodtager installeret i bilen, skriver Jyllands-Posten."

Overvågning er vi vidst enige om, ikke er noget der principielt er værd at
samle på. Men dette er jo frivilligt... jeg ved ikke. Jeg så hellere al den
energi lagt i god, gedigen opdragelse af vores børn således at de ender med
at blive så begavede og hensynsfulde, at ovenstående forslag aldrig ville
blive nødvendigt. Forebyggelse frem for helbredelse.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Christoffer

Dato : 18-11-03 13:39

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote in > Overvågning er vi vidst
enige om, ikke er noget der principielt er værd at
> samle på. Men dette er jo frivilligt... jeg ved ikke

Jeg er selv ny billist og jeg vil ikke have noget imod at have sådan en ting
i bilen, og så spare en masse penge. Jeg synes i forvejen at det er dårligt
at fordi der er nogen der ikke kan finde ud af at køre, at det så skal ramme
os alle.

Mvh
Christian

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 13:53

On Tue, 18 Nov 2003 13:38:46 +0100, "Christoffer"
<christoffertheviking@yahoo.dk> wrote:

>Jeg er selv ny billist og jeg vil ikke have noget imod at have sådan en ting
>i bilen,

Hvad skulle det hjælpe?

>og så spare en masse penge.

Nååååååhhhhhh :)

>Jeg synes i forvejen at det er dårligt at fordi der er nogen
>der ikke kan finde ud af at køre, at det så skal ramme os alle.

En 24 timers elektronisk overvågning kan da ikke hjælpe på folks
køretekniske færdigheder, IMO...

/Mogens

Fra : TGD

Dato : 18-11-03 17:43

> Hvad skulle det hjælpe?

RABAT

> Nååååååhhhhhh :)

Jaaaaaaaaaaaaaa

> En 24 timers elektronisk overvågning kan da ikke hjælpe på folks
> køretekniske færdigheder, IMO...

Næh det kan du have ret i.

En måde at skaffe billigere forsikring til os Kjøwenhavnere er at skille os
af med Fyn og Jylland og de små øer (ikke amager) så kunne det være os
"nybegynder" kan få det billigere - for de unge på landet er notorisk
dårlige bilister ifht. os fra by.
Et ekstra plus er at vi ikke skal høre om deres dødskørsler.

Fra : Christoffer

Dato : 18-11-03 18:39

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message

> Næh det kan du have ret i.

Nu er det jo et system der skal holde øje med den hastighed man vælger at
køre med, og ikke ens kørefærdigheder, og ens kørefærdigheder har ikke noget
at gøre med om man vælger at køre 80, 100 eller 160 km/t.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 19:04

On Tue, 18 Nov 2003 18:38:40 +0100, "Christoffer"

>Nu er det jo et system der skal holde øje med den hastighed man vælger at
>køre med, og ikke ens kørefærdigheder, og ens kørefærdigheder har ikke noget
>at gøre med om man vælger at køre 80, 100 eller 160 km/t.

Det var sådan set dét, min komentar gik på -> det spildte i at
overvåge en hastighed, idet dét er under den halve sandhed...

/Mogens

Fra : TGD

Dato : 18-11-03 23:54

<KLIP>

> Det var sådan set dét, min komentar gik på -> det spildte i at
> overvåge en hastighed, idet dét er under den halve sandhed...

Det er det jo ikke. Alle de unge "bønder" der gør det dyrere for os andre
har jo haft pedalen trykket for hårdt ned.

Fra : TGD

Dato : 18-11-03 23:53

"Christoffer" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
noget
> at gøre med om man vælger at køre 80, 100 eller 160 km/t.

For en rutineret bilist er det ikke et problem at køre for hurtigt.

Men det er det jo for nybegyndere det er dem der kører galt jo og det er
altid med for meget fart.

Fra : EjS

Dato : 18-11-03 23:15

> [...]
> dårlige bilister ifht. os fra by.
> Et ekstra plus er at vi ikke skal høre om deres dødskørsler.

Hvis det er holdningen blandt Københavnerne, så gør endelig noget ved det. I
får ikke problemer med at skille 'os fra jer' ;)

"Jylland som delstat i Tyskland"

MVH EjS

Fra : Keld H. Mikkelsen

Dato : 19-11-03 08:57

EjS wrote:

> Hvis det er holdningen blandt Københavnerne, så gør endelig noget ved
> det. I får ikke problemer med at skille 'os fra jer' ;)
>
> "Jylland som delstat i Tyskland"

Hvis vi (jyderne) dermed slap for den høje registreringsafgift, og samtidig
kunne få indført at trafikkulturen kom op på niveau med tyskernes, så er det
da en glimrende ide.

--
mvh. Keld H. Mikkelsen
http://www.jernbanebilleder.dk

Fra : ThomasS

Dato : 19-11-03 10:14

Keld H. Mikkelsen wrote:

> Hvis vi (jyderne) dermed slap for den høje registreringsafgift, og
> samtidig kunne få indført at trafikkulturen kom op på niveau med
> tyskernes, så er det da en glimrende ide.

Og kun 16% moms...
Og lavere indkomst skat...
Billigere øl...
Så skal vi bare lige være et par tyske gloser...

Jo, jo, det er måske ikke så tosset en idé!

Fra : ThomasS

Dato : 19-11-03 10:25

Keld H. Mikkelsen wrote:

> [...]
> samtidig kunne få indført at trafikkulturen kom op på niveau med
> tyskernes, så er det da en glimrende ide.

Så skal vi bare lige lære et par tyske gloser...

Jo, jo, slet ikke en tosset idé!

/ThomasS

Fra : RpR

Dato : 19-11-03 11:40

> [...]
> dårlige bilister ifht. os fra by.
> Et ekstra plus er at vi ikke skal høre om deres dødskørsler.

Det var da godt nok en gang pis at lukke ud. Har du overhovedet noget at ha'
det i?

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-11-03 13:02

"TGD" <mailto:mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Satellitkontrol af unge bilister?"

> [...]
> af med Fyn og Jylland og de små øer (ikke amager) så kunne det være os
> "nybegynder" kan få det billigere - for de unge på landet er notorisk

Det ville højst hjælpe på ansvarsforsikringerne. For kasko ville præmierne
sandsynligvis blive højere idet risikoen for tyveri, indbrud og hærværk er højere
i København.

Ebbe - der ikke gider have pas med når jeg skal besøge familien i Jylland

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-11-03 13:45

On Tue, 18 Nov 2003 11:31:45 +0100, "Vestman"
> [...]

>at blive så begavede og hensynsfulde, at ovenstående forslag aldrig ville
>blive nødvendigt. Forebyggelse frem for helbredelse.

Unaset hvor billigt det kunne være ville jeg ikke frivilligt lade mig
overvåge. Og hvad forhindrer lille brian i at bruge en GPS jammer så at
der ingen signal er ?.

Syns den her hetz mod de unge snart har nået nye højde, men heh ifølge
færdselsloven figurerer jeg ikke som "ung"
Flemming Jacobsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-11-03 14:49

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Syns den her hetz mod de unge snart har nået nye højde, men heh ifølge
> færdselsloven figurerer jeg ikke som "ung"

Nænæ, det er jo ikke en hetz. De unge får et tilbud om billig forsikring
hvis de vil være med. De kan jo bare lade være ellers...

/Caspersen

Fra : Max[DK]

Dato : 18-11-03 14:56

> Nænæ, det er jo ikke en hetz. De unge får et tilbud om billig forsikring
> hvis de vil være med. De kan jo bare lade være ellers...

Tildels er der vel...
I følge det nye forslag om klippe kort har unge 2 og ikke 3 klip som alle
andre.
Forsikringer er ekstra høje...

For mig lyder det da lidt som man "kører" på de unge... ellers ville teksten
vel også indeholde folk som har fået/får fart bøder...

Jeg føler selv at det er uretfærdig behandlet når man ikke engang får en
chance for at bevise at man ikke kører vildt.

Men det hjælper jo ikke at beklage sig, man må jo tage sin tid og betale
mens man er i politiets og forsikringens søgelys...

/Max
-med snart 60kkm på den interne klokke uden nogen form for bøder.

Fra : Christoffer

Dato : 18-11-03 15:04

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> Unaset hvor billigt det kunne være ville jeg ikke frivilligt lade mig
> overvåge.

Nej det er jo et princip man kan have. Jeg vil gerne spare +10.000 på min
forsikring og have sådan en i bilen.

>Og hvad forhindrer lille brian i at bruge en GPS jammer >så at
> der ingen signal er ?.

Hvad forhindre Brian i at smøre sin bil ind i radar afvisende maling ligsom
et B-2 stealth bombefly??? Get real , hvor mange af jer har en GPS jammer i
baglommen, og er det noget man kan købe nede i byggemarkedet? Nej vel.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-11-03 15:08

> [...]
>baglommen, og er det noget man kan købe nede i byggemarkedet? Nej vel.

Nu er en GPS jammer altså nemmere at få fat på og billigere end at prøve
at tilrane sig noget Stealth coating.
Flemming Jacobsen

Fra : ThomasS

Dato : 18-11-03 16:18

Thunderbird [7100] wrote:

> Unaset hvor billigt det kunne være ville jeg ikke frivilligt lade mig
> overvåge. Og hvad forhindrer lille brian i at bruge en GPS jammer så
> at der ingen signal er ?.

Sæt nu alle vejens knægter får fat i så'n en fyr her:

http://www.qsl.net/n9zia/wireless/gps_jam-pics.html

Bemærk:
"Operating Range - 150-200 km"

Møj halper!!!

/ThomasS

Fra : EjS

Dato : 18-11-03 23:20

> "Operating Range - 150-200 km"

Det var meget. Følger der en 150 KW sendemast med??? De 25 W i
specifikationen kan umuligt sende så langt. Måske 200 m...?

MVH EjS