/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
dårlig erfaring med firmaet NYSYNET.DK
Fra : Kim Grøn


Dato : 18-11-03 09:50

Har lige købt en Toyota Corolla 1,8 Diesel fra Firmaet Nysynet.DK i Strib ved
Middelfart.
Bilen kørte godt ved prøvekørslen og jeg spurgte eftertrykkeligt forhandleren om
bilen var god og reel.
Vi fik bilen med hjem, - satte den i garage, og næste morgen da jeg kom ud til
bilen, kunne jeg konstantere at der lå motorolie på garagegulvet.
Jeg ringede til Nysynet.DK, - og fik den besked at det havde han svært ved at tro
på, - den var jo blevet nysynet kun 1. måned tidligere, - derudover kunne jeg jo
altid komme og sige at den spildte olie.
Jeg har nu fået lavet bilen, - skiftet 3 pakdåser og bundkarspakning, - og
Nysynet.DK vil ikke betale for reparationen.
Det er ikke så meget de penge reparationen koster, - det er mere det at man ikke
kan stole på en mand som Niels Elvinge fra Nysynet.DK.

Mit råd til andre skal være, - køb din bil alle andre steder end hos NYSYNET.DK.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.41.74.17)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


 
 
John Sahl (18-11-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 18-11-03 10:12

Kim Grøn wrote:
> Har lige købt en Toyota Corolla 1,8 Diesel fra Firmaet Nysynet.DK i
> Strib ved Middelfart.

Tillykke med den.

> Bilen kørte godt ved prøvekørslen og jeg spurgte eftertrykkeligt
> forhandleren om bilen var god og reel.

Og det stolede du bare på?

> Vi fik bilen med hjem, - satte den i garage, og næste morgen da jeg
> kom ud til bilen, kunne jeg konstantere at der lå motorolie på
> garagegulvet. Jeg ringede til Nysynet.DK, - og fik den besked at det
> havde han svært ved at tro på, - den var jo blevet nysynet kun 1.
> måned tidligere, - derudover kunne jeg jo altid komme og sige at den
> spildte olie. Jeg har nu fået lavet bilen, - skiftet 3 pakdåser og
> bundkarspakning, - og Nysynet.DK vil ikke betale for reparationen.

Hvorfor skulle de det?

> Det er ikke så meget de penge reparationen koster, - det er mere det
> at man ikke kan stole på en mand som Niels Elvinge fra Nysynet.DK.

Hvordan kan du forvente at han skal betale for en reparation
du har fået foretaget, som jeg læser det hos et andet firma,
eller endda selv har lavet?

Man skal ikke stole på sælgere, kun bruge dem som guidelines.

Dermed ikke sagt at alle er lige slemme

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



LR (18-11-2003)
Kommentar
Fra : LR


Dato : 18-11-03 11:32

> Hvordan kan du forvente at han skal betale for en reparation
> du har fået foretaget, som jeg læser det hos et andet firma,
> eller endda selv har lavet?

Sådan er loven nu engang. Hvis sælger afviser at reparere fejlen, ja så kan
man lade den reparere et andet sted og indkræve pengene hos sælgeren. Den
eneste ulempe i forhold til fortsat at prøve at få sælgeren til at reparere
er, at det det svækker bevismaterialet. Derfor: Behold alle udskiftede dele
og få det skriftligt et eller andet sted fra, hvad bilen fejler.

Jeg tror ikke at sælgeren har været imødekommende og stillet
løsningsforslag, ellers ville Kim nok ikke have skrevet.

Mvh,

Lasse





John Sahl (18-11-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 18-11-03 12:29

LR wrote:
> Sådan er loven nu engang. Hvis sælger afviser at reparere fejlen, ja
> så kan man lade den reparere et andet sted og indkræve pengene hos
> sælgeren. Den eneste ulempe i forhold til fortsat at prøve at få
> sælgeren til at reparere er, at det det svækker bevismaterialet.

Hvor står der at sælger har nægtet at udbedre fejlen?
(Jeg kender ikke sælger, og det er da muligt han er
en svindler, men det kan jeg da ikke læse ud fra indlægget.)

> Derfor: Behold alle udskiftede dele og få det skriftligt et eller
> andet sted fra, hvad bilen fejler.

Sørg i al fald først for at give sælger en reel mulighed
for selv at udbedre fejlen.

> Jeg tror ikke at sælgeren har været imødekommende og stillet
> løsningsforslag, ellers ville Kim nok ikke have skrevet.

Hvordan kan du som udgangspunkt stole på udlægningen
fra en fremmed mand som har købt en lortebil, det mindste
man kan gøre er at høre sagen fra 2 sider.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Claus Christensen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Claus Christensen


Dato : 18-11-03 10:46

> Vi fik bilen med hjem, - satte den i garage, og næste morgen da jeg kom ud
til
> bilen, kunne jeg konstantere at der lå motorolie på garagegulvet.
> Jeg ringede til Nysynet.DK, - og fik den besked at det havde han svært ved
at tro
> på, - den var jo blevet nysynet kun 1. måned tidligere, - derudover kunne
jeg jo
> altid komme og sige at den spildte olie.

Hvis det er hos en bilsælger du har købt den hos, har du garanti på den,
tror det er 3 måneder, så er det ikke dig der skal overbevise ham om den
spilder olie, det er kun hvis det er de 2 års reklamationsret du også har,
at du skal bevise at fejlen også var der da du købte den...



JS (18-11-2003)
Kommentar
Fra : JS


Dato : 18-11-03 10:54


"Claus Christensen" <anti@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb9ea6b$0$9788$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Vi fik bilen med hjem, - satte den i garage, og næste morgen da jeg kom
ud
> til
> > bilen, kunne jeg konstantere at der lå motorolie på garagegulvet.
> > Jeg ringede til Nysynet.DK, - og fik den besked at det havde han svært
ved
> at tro
> > på, - den var jo blevet nysynet kun 1. måned tidligere, - derudover
kunne
> jeg jo
> > altid komme og sige at den spildte olie.
>
> Hvis det er hos en bilsælger du har købt den hos, har du garanti på den,
> tror det er 3 måneder, så er det ikke dig der skal overbevise ham om den
> spilder olie, det er kun hvis det er de 2 års reklamationsret du også har,
> at du skal bevise at fejlen også var der da du købte den...

Jeg mener at ham fra Nysynet.dk får laven aftalen sådan at det kommer til at
fremstå som et privatsalg!?
Er der nogen der kan bekræfte dette?



TGD (18-11-2003)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 18-11-03 17:31


"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3fb9ec3c$0$3766$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

<KLIP>

> Jeg mener at ham fra Nysynet.dk får laven aftalen sådan at det kommer til
at
> fremstå som et privatsalg!?
> Er der nogen der kan bekræfte dette?

Det er sagen uvedkommende om han gør det.

Han har en bi/indtægt på at sælge biler så FS vurdere højest sandsynligt at
det er en sag for dem.

Det er privat handel hvis du sælger en bil men sælger du flere med
fortjeneste så er sælger også bundet af gældende regler og love som en alm.
forhandler.

Tag bare en kig på www.fs.dk og kig i afgjorte sager.



Michael Jørgensen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 18-11-03 11:16

[snip]
> Hvis det er hos en bilsælger du har købt den hos, har du garanti på den,
> tror det er 3 måneder, så er det ikke dig der skal overbevise ham om den
> spilder olie, det er kun hvis det er de 2 års reklamationsret du også har,
> at du skal bevise at fejlen også var der da du købte den...

Ikke korrekt. En forhandler kan *vælge* at give garanti - det er ikke noget
man har krav på. Derimod har man altid 2 års reklamationsret, men den vil jo
altså kun gælde for fejl der er ikke er forventelige, bilens alder og
km-stand taget i betragtninger. Og det er din opgave at bevise at det er
tilfældet.

Mvh
Michael



Kim Grøn (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Kim Grøn


Dato : 18-11-03 11:36

Kære venner.... det hele har ikke noget med omkostningen til reparationen at
gøre, - ej heller om de juridiske spidsfindigheder i forbindelse med reklamationer.

Det det hele drejer sig om, er at jeg vil anbefale andre om at være mere på vagt
overfor brugtbilforhandlere af den slags.

Og her skærer jeg ikke over én kam, - jeg kender, - og har hørt om andre
forhandlere som man stadig kan stole på.


"Michael Jørgensen" <mailto:mijo@FJERN.pc.dk> skrev i en meddelelse
"Re: dårlig erfaring med firmaet NYSYNET.DK"

> [snip]
> > Hvis det er hos en bilsælger du har købt den hos, har du garanti på den,
> > tror det er 3 måneder, så er det ikke dig der skal overbevise ham om den
> > spilder olie, det er kun hvis det er de 2 års reklamationsret du også har,
> > at du skal bevise at fejlen også var der da du købte den...
>
> Ikke korrekt. En forhandler kan *vælge* at give garanti - det er ikke noget
> man har krav på. Derimod har man altid 2 års reklamationsret, men den vil jo
> altså kun gælde for fejl der er ikke er forventelige, bilens alder og
> km-stand taget i betragtninger. Og det er din opgave at bevise at det er
> tilfældet.
>
> Mvh
> Michael
>
>
>

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.41.74.17)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


John Sahl (18-11-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 18-11-03 12:31

Kim Grøn wrote:
> Kære venner.... det hele har ikke noget med omkostningen til
> reparationen at gøre, - ej heller om de juridiske spidsfindigheder i
> forbindelse med reklamationer.

Du er altså reelt bare sur over at have gjort en dårlig handel.

> Det det hele drejer sig om, er at jeg vil anbefale andre om at være
> mere på vagt overfor brugtbilforhandlere af den slags.

Men det var en specifik forhandler du advarede imod.

> Og her skærer jeg ikke over én kam, - jeg kender, - og har hørt om
> andre forhandlere som man stadig kan stole på.

Dem handler du måske med næste gang.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Max[DK] (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Max[DK]


Dato : 18-11-03 12:45


"Kim Grøn" <Lenki@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:007201c3adbf$d275a530$10ffaad5@autoatlas.local...
> Kære venner.... det hele har ikke noget med omkostningen til reparationen
at
> gøre, - ej heller om de juridiske spidsfindigheder i forbindelse med
reklamationer.

Hvorfor fortæller du ikke lidt mere om handlen? om du var ovre og vise
sælger bilen inden du lavede den? bor du langt fra sælger?

Man må jo også give sælger en chance for at udbedre, og jeg har ikke handlet
bil uden at jeg selv skulle presse på for at få ekstra ting lavet.

/Max



Michael Jørgensen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 18-11-03 13:24


"Kim Grøn" <Lenki@mail.dk> wrote in message
news:007201c3adbf$d275a530$10ffaad5@autoatlas.local...
> Kære venner.... det hele har ikke noget med omkostningen til reparationen
at
> gøre, - ej heller om de juridiske spidsfindigheder i forbindelse med
reklamationer.
>
> Det det hele drejer sig om, er at jeg vil anbefale andre om at være mere
på vagt
> overfor brugtbilforhandlere af den slags.
>
> Og her skærer jeg ikke over én kam, - jeg kender, - og har hørt om andre
> forhandlere som man stadig kan stole på.

Kære ven

Du er jo reelt sur over at sælgeren ikke fortalte dig, at bilen ville dryppe
olie på dit garagegulv. Uvist af hvilke årsager lader du så bilen reparere
andetsteds, og forventer at nysynet.dk vil afholde dine udgifter for denne
reparation. Da det viser sig at nysynet.dk ikke er indstillet på dette,
sætter du firmaet i gabestok her i NG'en, og forventer samtidig at folk skal
have sympati for dig???

1. Du har købt en brugt bil. Var der nogen der fortalte dig at den ikke
spildte olie?

2. Du har købt en brugt bil. Var der nogen der fortalte dig, at fejl der
opstod efter salget ville blive udbedret for sælgers regning?

3. Du har købt en brugt bil (som dermed ikke er ny). Lev med det, eller køb
en ny næste gang. Da har du nemlig lov at brokke dig, hvis der viser sig
fejl i løbet af de første 6 måneder. Det har INTET med "juridiske
spidsfindigheder" at gøre - det er en af grundstenene i loven om
forbrugerkøb.

4. Hvis det her handler om "brugtbilforhandlere af den slags", hvorfor
nævner du så specifikt nysynet.dk, med indehaverens navn og det hele?

Jeg synes det lugter langt væk af at du føler dig snydt (fair nok - det
føler vi alle før eller siden når vi handler bil), men at du ikke har
skuldre der kan bære det, og derfor er nød til at forsøge dig med støtte her
i NG'en. Fra mig får du naturligvis et "det var sgu' ærgerligt. Men du har
scoret dig en fin bil, som hvis pakdåserne var det eneste der var galt,
sikkert vil transportere dig frem og tilbage, igen og igen. Vær du glad for
det - det andet gør dig ikke gladere...

Mvh
Michael



Ukendt (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-03 18:15



> 1. Du har købt en brugt bil. Var der nogen der fortalte dig at den ikke
> spildte olie?

Hmm jeg kan ikke lige følge dig. En bil skal sku da ikke spilde olie. Det må
den faktisk ikke engang til syn så bliver den kasseret.

> 2. Du har købt en brugt bil. Var der nogen der fortalte dig, at fejl der
> opstod efter salget ville blive udbedret for sælgers regning?

Der ER faktisk regler på området og når man køber en bil så skal den ikke
have fejl/mangler som ikke er oplyst. Slid er noget andet.
Men når en bil ikke kan synes..... og sælges som nysynet så er der noget
galt og jeg understreger at en bil er IKKE lovlig hvis den spilder olie.

> 3. Du har købt en brugt bil (som dermed ikke er ny). Lev med det, eller
køb
> en ny næste gang. Da har du nemlig lov at brokke dig, hvis der viser sig
> fejl i løbet af de første 6 måneder. Det har INTET med "juridiske
> spidsfindigheder" at gøre - det er en af grundstenene i loven om
> forbrugerkøb.

Jep plus det er forhandleren som skal bevise at fejlen er opstået ved
forkert brug......


> 4. Hvis det her handler om "brugtbilforhandlere af den slags", hvorfor
> nævner du så specifikt nysynet.dk, med indehaverens navn og det hele?

Sålænge der er tale om FAKTA og ikke injurier så har manden da lov at
fortælle hvad han har oplevet.


> Jeg synes det lugter langt væk af at du føler dig snydt (fair nok - det
> føler vi alle før eller siden når vi handler bil),

Så skal man da heller ikke finde sig i det. JEG ville heller ikke tie hvis
jeg blev snydt og dermed hjælpe forhandleren til at fortsætte.

> men at du ikke har
> skuldre der kan bære det, og derfor er nød til at forsøge dig med støtte
her
> i NG'en.

jeg synes det er fint nok at han "tillader sig" at skrive her.


> Fra mig får du naturligvis et "det var sgu' ærgerligt. Men du har
> scoret dig en fin bil, som hvis pakdåserne var det eneste der var galt,
> sikkert vil transportere dig frem og tilbage, igen og igen. Vær du glad
for
> det - det andet gør dig ikke gladere...

Men det hjælper heller ikke andre at holde mund om de urimeligheder der
foregår.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK





jan@stevns.net (18-11-2003)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 18-11-03 18:41

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Sålænge der er tale om FAKTA og ikke injurier så har manden da lov at
>fortælle hvad han har oplevet.

klart - men, sælgeren burde have fået muligheden for at rette fejlen
- først når han afviser det, kan det være berettiget at hænge ham til
"tørre"


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-11-03 19:14



<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:samkrvckpvn58at1617cugignddbtfa5ct@dtext2.news.tele.dk...
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>
> >Sålænge der er tale om FAKTA og ikke injurier så har manden da lov at
> >fortælle hvad han har oplevet.
>
> klart - men, sælgeren burde have fået muligheden for at rette fejlen
> - først når han afviser det, kan det være berettiget at hænge ham til
> "tørre"

Enig.....jeg tror heller ikke vi har fået hele historien om hvorfor han har
valgt en anden til at reparere bil, man går vel først til forhandleren?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Jakob Jeppesen (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 19-11-03 10:42

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:3fba6165$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> > klart - men, sælgeren burde have fået muligheden for at rette fejlen
> > - først når han afviser det, kan det være berettiget at hænge ham til
> > "tørre"
>
> Enig.....jeg tror heller ikke vi har fået hele historien om hvorfor han har
> valgt en anden til at reparere bil, man går vel først til forhandleren?
>

Spørgsmålet er jo om ikke sælgeren har fået muligheden (?) - i det
oprindelige indlæg skrev Kim dette: "Jeg ringede til Nysynet.DK, -
og fik den besked at det havde han svært ved at tro på, - den var
jo blevet nysynet kun 1. måned tidligere, - derudover kunne jeg jo
altid komme og sige at den spildte olie."

Det læser jeg helt klart som om at Nysynet.dk har afvist at gøre
mere ved problemet - hvis det ikke skulle være tilfældet er det en
noget underlig måde at formulere sig på (imho).

/Jakob



John Sahl (19-11-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 19-11-03 10:59

Jakob Jeppesen wrote:
> Spørgsmålet er jo om ikke sælgeren har fået muligheden (?) - i det
> oprindelige indlæg skrev Kim dette: "Jeg ringede til Nysynet.DK, -
> og fik den besked at det havde han svært ved at tro på, - den var
> jo blevet nysynet kun 1. måned tidligere, - derudover kunne jeg jo
> altid komme og sige at den spildte olie."

Og hvor svært ville det så være at køre forbi og bevise det?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Jakob Jeppesen (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 19-11-03 11:58


"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:bpfemn$cho$1@dknews.tiscali.dk...
> Jakob Jeppesen wrote:
> > Spørgsmålet er jo om ikke sælgeren har fået muligheden (?) - i det
> > oprindelige indlæg skrev Kim dette: "Jeg ringede til Nysynet.DK, -
> > og fik den besked at det havde han svært ved at tro på, - den var
> > jo blevet nysynet kun 1. måned tidligere, - derudover kunne jeg jo
> > altid komme og sige at den spildte olie."
>
> Og hvor svært ville det så være at køre forbi og bevise det?
>

Sikkert ikke specielt svært, men du må da indrømme at sælger ikke
ligefrem virker som om det er noget han gider tage sig af...

/Jakob



John Sahl (19-11-2003)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 19-11-03 12:12

Jakob Jeppesen wrote:
> Sikkert ikke specielt svært, men du må da indrømme at sælger ikke
> ligefrem virker som om det er noget han gider tage sig af...

Derfor går man da ikke bare et andet sted hen og forventer
at sælger så tager sig af regningen.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Jakob Jeppesen (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 19-11-03 17:05

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:bpfj0e$e09$1@dknews.tiscali.dk...
> Jakob Jeppesen wrote:
> > Sikkert ikke specielt svært, men du må da indrømme at sælger ikke
> > ligefrem virker som om det er noget han gider tage sig af...
>
> Derfor går man da ikke bare et andet sted hen og forventer
> at sælger så tager sig af regningen.
>

Nope! - men hvad gør man egentlig hvis sælgeren nægter at
udbedre fejlen? (jeg tænker ikke på den beskrevne situation - men
bare i almindelighed).

/Jakob



Henrik Steffensen (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steffensen


Dato : 19-11-03 10:59

"Michael Jørgensen" <mijo@FJERN.pc.dk> wrote in message
news:bpd2um$k3o$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
>
> "Kim Grøn" <Lenki@mail.dk> wrote in message
> news:007201c3adbf$d275a530$10ffaad5@autoatlas.local...
> > Kære venner.... det hele har ikke noget med omkostningen til
reparationen
> at
> > gøre, - ej heller om de juridiske spidsfindigheder i forbindelse med
> reklamationer.
> >
> > Det det hele drejer sig om, er at jeg vil anbefale andre om at være mere
> på vagt
> > overfor brugtbilforhandlere af den slags.
> >
> > Og her skærer jeg ikke over én kam, - jeg kender, - og har hørt om andre
> > forhandlere som man stadig kan stole på.
>
> Kære ven
>
> Du er jo reelt sur over at sælgeren ikke fortalte dig, at bilen ville
dryppe
> olie på dit garagegulv. Uvist af hvilke årsager lader du så bilen reparere
> andetsteds, og forventer at nysynet.dk vil afholde dine udgifter for denne
> reparation. Da det viser sig at nysynet.dk ikke er indstillet på dette,
> sætter du firmaet i gabestok her i NG'en, og forventer samtidig at folk
skal
> have sympati for dig???

Er du selv bilsælger?



Michael Jørgensen (19-11-2003)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 19-11-03 15:41

[snip]
> Er du selv bilsælger?

Nej. Og jeg har intet med nysynet.dk at gøre. Faktisk finder jeg mig normalt
ikke i at blive snydt, men på den anden side er det efter min mening
usmageligt at hænge et firma "til tørre" på den måde, udelukkende baseret på
udokumenterede påstande, og udelukkende forårsaget af en regning på hvad -
måske en tusse?

Men selvfølgelig kan jeg godt se at 1000 kr er meget hvis manden har betalt
7.500 for vraget - det er jo hele 13% oveni!!!

Man kan jo ikke forvente en fejlfri bil, med mindre man køber nyt. Og selv
da må man finde sig i visse "ulemper".

Nu er jeg så gjort opmærksom på at en bil ikke må spilde olie, for at den
kan blive synet. Jeg er dog bekendt med at praksis er en smule anderledes,
at en smule spild accepteres som værende uundgåeligt på en bil der har kørt
nogle 100-tusinde.

Det er derfor ganske unødvendigt at hyle op over en overskuelig ekstra
udgift i forbindelse med brugtvognskøb, og da specielt når man bare har fået
bilen lavet andesteds og så forventer at sælgeren skal betale. Den vil vist
ikke gå ret mange steder...

Kim Grøn har været uheldig - ingen tvivl om det, men ligefrem at hænge folk
offentligt til tørre - helt ærligt...

Mvh
Michael




Henning (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 18-11-03 14:11

On Tue, 18 Nov 2003 11:15:54 +0100, "Michael Jørgensen"
<mijo@FJERN.pc.dk> wrote:

>[snip]
>> Hvis det er hos en bilsælger du har købt den hos, har du garanti på den,
>> tror det er 3 måneder, så er det ikke dig der skal overbevise ham om den
>> spilder olie, det er kun hvis det er de 2 års reklamationsret du også har,
>> at du skal bevise at fejlen også var der da du købte den...
>
>Ikke korrekt. En forhandler kan *vælge* at give garanti - det er ikke noget
>man har krav på. Derimod har man altid 2 års reklamationsret, men den vil jo
>altså kun gælde for fejl der er ikke er forventelige, bilens alder og
>km-stand taget i betragtninger. Og det er din opgave at bevise at det er
>tilfældet.

Er det med garanti og reklamationsret ikke snart pisket igennem til
søvnløshed? Købeloven i dag hænger sådan sammen, er der er to års
reklamationsret på alle varer, undtaget letfordærvelige o.lign. De
første 6 mdr. gælder "formodningsreglen", dvs. det formodes at fejl i
dette tidrum har været tilstede ved salgstidspunktet. De resterende 18
mdr. har køber bevisbyrden.


Ted (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Ted


Dato : 18-11-03 10:06

Det er ikke så meget de penge reparationen koster, - det er mere det at man
ikke
> kan stole på en mand som Niels Elvinge fra Nysynet.DK.
>
------------------------------------------------

Hårde ord, men du kan ikke forlange at et firma betaler bare fordi at du
siger det !

Firmaet har da i det mindste krav på at se om det er korrekt. og derefter
kan i finde ud af hvor det skal rep etc. hvem der skal betale osv.

At hænge et firma ud på denne måde er ikke seriøst ! få slettet din email
med det samme.

Teddy
www.smallblock.dk



Peter G C (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 18-11-03 19:36

In news:007101c3adb0$fc9701b0$10ffaad5@autoatlas.local,
Kim Grøn <Lenki@mail.dk> typed:

[klip]

> Jeg har nu fået lavet bilen, - skiftet 3 pakdåser og bundkarspakning,
> - og Nysynet.DK vil ikke betale for reparationen.

Det er klart, at sælger ikke vil betale dine regninger.

I stedet skulle du reklamere til sælger og derefter lade sælger udbedre
manglerne. Det andet går ikke.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste