Erfaring med BMW 320D fra 99/00 ?
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 17-11-03 19:43

Hejsa

Ja, jeg går og overvejer at skifte min gamle 320 E36 fra 92 ud med en 320D
fra enten 99 eller 2000, jeg trænger til en nyere bil, og bedre brændstof
økonomi :)

Er der nogen der ligger inde med erfaring med ovenstående biler, jeg tænker
på holdbarhed af motor(dem jeg kigger på har kørt mellem 140.000 og
180.000), kan de chippes, og giver det noget?.

Ellers modtages alle kommentarer med kyshånd :)

Mvh
Jacob

Fra : ENN

Dato : 17-11-03 19:51

99-00 modellen er en M47 136 hk motor - langlivet og nem at chippe

180.000 km er intet problem hvis de ellers har modtaget service jævnligt.

Eneste "problem" på E46 er bærekugler for som på modeller før 00 kan være
slidte. BMW kom med en forbedret konstruktion i 00.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-11-03 22:31

On Mon, 17 Nov 2003 19:43:22 +0100, "Jacob Rungwald"
<fjernesJacob_Rungwald@hotmail.com> wrote:

>Ellers modtages alle kommentarer med kyshånd :)

Tyske erfaringer:
www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=942
Schwachstellen
• Vorder- und Hinterachse sind besonders bei den ersten Fahrzeugen des
Typs anfällig, ebenso die Bremsscheiben und die Gummi-Gelenkscheibe
der Lenksäule
• Die elektrischen Fensterheber streiken gerne mal, Abhilfe bietet der
Austausch der Mechanik in den Türen
• Probleme mit dem Thermostat sind BMW bekannt - ein Rückruf sollte
diese Gefahrenquelle beseitigen
• Die Beleuchtungsanlage ist beim TÜV vor allem mit ihrer fehlerhaften
Scheinwerfereinstellung und Defekten bei Warnblinkanlage und Blinkern
auffällig
• Gelegentlich zieht die Handbremse einseitig und verlangt nach
Einstellung

Fazit.
"Der aktuelle Dreier-BMW zeigt bei der ersten Hauptuntersuchung
Schwächen an den beiden Achsen. Häufig kritisieren wir auch die
Einstellung und Funktion der Scheinwerfer, überdurchschnittlich oft
erkennen wir Defekte an Blinker und Warnblinkanlage. Die
Feststellbremse zieht oft nicht beidseitig gleicht stark, die
Bremsscheiben liegen mit ihrer Verschleißfreudigkeit über dem
Durchschnitt. Robust: Auspuffanlage und Lenkgetriebe."

/Mogens