Jeg kører sgu snart de forpulede Cyklister~
Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 18:36

Fandeme om man ikke snart skal til og køre de forpulede cyklister ned før de
forstår IKKE AT KØRE UD OVER STREGEN !!!

Idag på arbejde var der fandeme nogle som kørte frem selv om det VAR GRØN
PIL FOR MIG !!!!
De fik edermandeme også hornet og en så tæt på deres fordæk jeg overhovedet
kunne !

Gider politiet ikke snart lave en en raccia eller en information's kanpanie
til de skide cyklister ? jeg tager nok ikke fejl hvis jeg siger at 99.5% af
alle billister pænt bliver bag stregen når der er rødt.. jaja måske PÅ
stregen men sgu aldrig over..

en advarsel til alle cyklister.. næste gang sker der sgu kvæstelser !

Ahhhh så kom jeg da af med det :)

Fra : Christoffer

Dato : 17-11-03 18:45

"testpersonen" <persontest-snabela-get2net.dk> wrote in message
> Fandeme om man ikke snart skal til og køre de forpulede cyklister ned før
de
> forstår IKKE AT KØRE UD OVER STREGEN !!!

Hehe godt at vi har NG så du ikke skal lukke alt din harme ud i trafikken
Angående cykelister er der vildt mange der kører uden lygter nu, jeg ved
sq ik om det er ren og skær dumhed eller de bare har lyst til at slå sig
selv ihjel. De er jo praktisk taget umulige og se.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-03 18:56

Christoffer wrote:

> [...]
> ved sq ik om det er ren og skær dumhed eller de bare har lyst til at slå
> sig selv ihjel. De er jo praktisk taget umulige og se.

Som jeg plejer, at sige til mig selv hvis jeg skulle komme til at klippe en,
pga. manglende lys eller syg kørsel fra cyklisternes side..: Ærgerligt
Ærgerligt - så kan du/I FANME lære det.

Jeg kan fanme (undskyld mit franske) ikke have ondt af sådanne jernhest
tosser som tror de ejer det hele. Det er sq dem det gør ondt på og ikke
mig. Jeg skal nok sove roligt så længe det ikke er min skyld...

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Jacob

Dato : 17-11-03 19:05

> [...]
> sq ik om det er ren og skær dumhed eller de bare har lyst til at slå sig
> selv ihjel. De er jo praktisk taget umulige og se.

De kører vel bare i selvmordstanker.. så er det vel ok, hvis man kommer til
at
køre dem ned? hvis man altså ikke er imod aktiv dødshjælp.. hehe

Fra : Deaster

Dato : 17-11-03 19:22

"Christoffer" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sq ik om det er ren og skær dumhed eller de bare har lyst til at slå sig
> selv ihjel. De er jo praktisk taget umulige og se.

Jepski, politiet i København kører dog razzia i denne uge, så kan det da
være der er et par tusinde som kan lære det. Mener jeg hørte ham der Thiim i
morges sige de havde snuppet 50 styk uden lys på 30 min.

Deaster

Fra : Thomas

Dato : 17-11-03 19:19

jeg kan som billist og cyklist se situationen fra begge sider men må
alligevel
mane til besindighed. Slap af !!!!!!!!!! Du sidder godt trygt og varmt i
din
bil. Tænd for radioen - lad ikke din indestængte vrede gå ud over
cyklister - hvis
du har prøvet at køre på cykel i nyere tid vil du jo vide at man sommetider
vælger
alternative ruter/kørselsmønstre. Du vil garanteret ikke selv køre ret meget
anderledes
på cykel hvis du en dag fik dig selv slæbt op på en jernhest. Selvfølgelig
begik cyklisten/cyklisterne
en fejl i den pågældende situation. Men det kan da ikke ødelægge din dag,
Når jeg kører bil - må jeg jo køre som billist - dvs. være ekstremt
påpasselig overfor
de bløde trafikanter. Når jeg kører på cykel kører jeg som cyklist med de
fordele
det nu engang indebærer.
Slap af, hold afstand og vælg en positiv holdning inden du sætter dig ind i
din bil.
Herefter vil et par fjollede cyklister betyde mindre.

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-03 19:29

Thomas wrote:

> [...]
> meget anderledes
> på cykel hvis du en dag fik dig selv slæbt op på en jernhest. Selvfølgelig

Jeg kører bil, scooter, cykel og fodgænger (altså er til bens af og til), og
jeg har endnu ikke kørt cykel som de høneløse hoveder på hest som farer
rundt. Jeg har ikke samvittighed til det samt, jeg da slet ikke TØR da jeg
godt ved hvem der kommer til skade...

> de bløde trafikanter. Når jeg kører på cykel kører jeg som cyklist med de
> fordele
> det nu engang indebærer.

Dvs. over for rødt.. holder midt i krydset... fiser imellem bilerne... uden
lys... krydser veje til højre og venstre... tænker bilisten er den største
jubelnar når han dytter efter dig, selvom du egentlig inderst inde godt ved
det er dig der er galt på den, men gud forbyde, at du måtte komme til at
indrømme det... alt det der?

Fra : Thomas

Dato : 17-11-03 20:36

Martin Johansen wrote :

[...]

mig. Jeg skal nok sove roligt så længe det ikke er min skyld... citat slut.

Absolut en moden holdning - selvfølgelig har cyklister der sommetider
kommer til at overtræde færdselsloven fortjent at dø - helt sikkert.
Hyklerisk, latterligt og umodent !! Specielt når man tænker på at du
selvfølgelig
aldrig kører for stærkt, kører over for gult/rødt hvor du godt kunne have
nået at
bremse, glemt selen, pillet næse,snakket i mobiltelefon eller på anden måde
været lidt uopmærksom i trafikken.

Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-03 20:45

Thomas wrote:

> Absolut en moden holdning - selvfølgelig har cyklister der sommetider
> kommer til at overtræde færdselsloven fortjent at dø - helt sikkert.
> Hyklerisk, latterligt og umodent !! Specielt når man tænker på at du

Kom nu tilbage til virkeligheden... "kom til af overtræde" .. come on mand
De gør det konsekvent, og det er ikke noget de kommer til. Det er
bevist.

Og lad lige være med kalde mig umoden...tak :/

Fra : anders majland

Dato : 17-11-03 21:12

> Absolut en moden holdning - selvfølgelig har cyklister der sommetider
> kommer til at overtræde færdselsloven fortjent at dø - helt sikkert.
> Hyklerisk, latterligt og umodent !!

Du overfortolker vist lidt. Hvis en "trafikant" groft tilsidesætter
færdselsloven og der sker en ulykke - mener du så ikke at "trafikanten"
selv har en stor del af skylden.

På denne tid er året er det meget nemt at overse en cyklist - specielt
hvis vedkommende kører uden lys. Som blød trafikant er man nødt til at
erkende det og køre derefter. Det meste af min tid "derude" er jeg
motorcyklist og dermed også blandt de "svage".

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 17-11-03 21:02

hvis
> du har prøvet at køre på cykel i nyere tid vil du jo vide at man
sommetider
> vælger
> alternative ruter/kørselsmønstre.

Kanon!
Nu har jeg også tidligere valgt alternative kørselsmønstre, som _alle_ unge
mennesker har prøvet. Men derfor forsvarer jeg _ikke_ at blæse gennem en by
med x2 fart, uanset om du kalder det alternativt kørselsmønster eller ej.

Jeg blæser hellerikke over for fuldt rødt lys, uanset mit måske alternative
kørselsmønster.

Jeg kan acceptere en klippekortsløsning så snart den bliver lavet så den
gælder _ALLE_TRAFIKANTER_ og ikke kun motoriserede. Det ville på blot tre
dage snuppe rettigheden til at cykle for mindst 4 personer i Herning,
klokken ~6.05 i blot eet kryds. Så kan de bare gå, eller lære det kan de....

Problemet er at klipper jeg een til plukfisk, selvom vedkommende blæser over
for rødt skal JEG stadigt betale for min bil. Ikke specielt befordrende for
folks retsfølelse, og man bliver sgu harm når man får fingeren fordi man
dytter efter en cyklist der arbejder ihærdigt på at blive kølerfigur på
32tons sættevogn.

De lærer det afogtil, men hvad hjælper det, når de ikke får lov at bruge
lærdommen til noget?

Henrik

Fra : anders majland

Dato : 17-11-03 21:06

> hvis du har prøvet at køre på cykel i nyere tid vil du jo vide at man
> sommetider vælger alternative ruter/kørselsmønstre.

Jeg påkørte en cyklist i sidste uge ... I en højresvingsbane ligger jeg
på mc bag 2 biler. En cyklist kommer bagfra men vurderer at der er god
plads foran mig og på indersiden af de forankørende højresvingende biler
.. Han vurderede forkert da jeg klippede hans baghjul da han efter
overhalingen af mig trak ind foran for at fortsætte langs bilerne.
Hastigheden var heldigvis lav (under 5km/t) og han havde ikke lyst til
at "samtale". Den manøvre havde jeg squ ikke forudset. Det mest
fornuftige var da at fortsætte på ydersiden af de højresvingende ...

For et år eller 2 siden var det også en cyklist der lavede en
fejlvurdering i en højresvingsbane hvor jeg skulle til høje. Cyklisten
fejlvurdere pladsen og blev hængende mellem min mc og gadeinventaret.
Han kom nok med en 15-20km/t så det var lidt et held at jeg holdt
balancen ....

Godt jeg ikke er bange for småridser, men havde det været i en nyere bil
hvor det var lakskader til 5kkr var jeg nok ikke så overbærende ...

> Når jeg kører på cykel kører jeg som cyklist med de fordele
> det nu engang indebærer.

Håber du har samme holdning når du ligger på asfalten efter en
fejlvurdering under "kreativ kørsel"

Fra : Thomas

Dato : 17-11-03 22:01

At konsekvent udnævne alle cyklister til dødskørere og ønske dem
alle en smertefuld død ( fordi de selv var ude om det ) er bare ikke
min måde at kommunikere på.
Cyklister kan finde på hvad som helst - enig! Men med den viden må man
jo så osse forholde sig til dem i trafikken. Du kan ikke opdrage 200.000
cyklister - og man kommer ihvertfald langt med en smule tolerance og
forudseenhed.
Det må være vores pligt som billister. Og det hjælper osse på blodtrykket!

Thomas

meddelelse news:bpba5c$r94$1@sunsite.dk...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-11-03 22:05

Thomas wrote:

> At konsekvent udnævne alle cyklister til dødskørere og ønske dem
> alle en smertefuld død ( fordi de selv var ude om det ) er bare ikke
> min måde at kommunikere på.

Det er jo heller ikke alle som kører sådan...

> [...]
> jo så osse forholde sig til dem i trafikken. Du kan ikke opdrage 200.000
> cyklister - og man kommer ihvertfald langt med en smule tolerance og

Undskyld men hvorfor skal "vi" forholde os til dem? De er vel voksne
mennesker, og de kan jo starte med, at opføre sig ordentlig...

> Det må være vores pligt som billister. Og det hjælper osse på blodtrykket!

Det med blodtrykket giver jeg dig ret i, det med billisterne gør jeg ikke.

Fra : Hanne U.E

Dato : 18-11-03 08:23

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message

> Undskyld men hvorfor skal "vi" forholde os til dem? De er vel voksne
> mennesker, og de kan jo starte med, at opføre sig ordentlig...

Fordi de er de bløde trafikanter! Lev og kør efter det, eller....... tag
cyklen.

Jeg cykler meget, og har bl.a. cyklet en del i København, før jeg rykkede
til det mørke jylland. Og jeg har oplevet mange tåbelige bilister, men
derfor kommer jeg ikke rendende her og beklager mig over at alle bilster er
idioter.

Jeg har endda oplevet et blive påkørt bagfra ved et kryds mens jeg holdt for
rødt, ved højlys dag. Men derfor er det ikke alle billister som ikke kan
finde ud af at stoppe for rødt!

Tag en slapper, følg trafikken stille og roligt, og hvis nogen giver dig en
finger så bare smil og vink tilbage.

Hilsner Sune

Fra : anders majland

Dato : 18-11-03 08:32

> At konsekvent udnævne alle cyklister til dødskørere og ønske dem
> alle en smertefuld død ( fordi de selv var ude om det ) er bare ikke
> min måde at kommunikere på.

Hvor i mit indlæg finder du belæg for at jeg kalder dem alle for
dødskørere ?

Som med alle andre grupper af trafikanter er det de "brådne kar" der er
mest synlige...

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-11-03 08:59

"Thomas" <thomasFJERN@DETTEfamiliesiderne.dk> wrote in message news:<bpb3eb$20fr$1@news.cybercity.dk>...

> jeg kan som billist og cyklist se situationen fra begge sider

Det kan jeg også. Og når jeg færdes på cykel på bare nogenlunde
trafikerede steder, ser jeg altid nogle andre cyklister tage nogle
chancer, jeg ikke en gang tog dengang jeg kørte vildest.

> [...]
> ikke selv køre ret meget anderledes på cykel hvis du en dag fik dig
> selv slæbt op på en jernhest. Selvfølgelig begik cyklisten/cyklisterne

Ja - men her er det altså ganske mange cyklister i alt for høj grad
glemmer at at hvis der sker et sammenstød, er det cyklisten der
risikerer et hospitalsophold eller det der er værre. Rigtig mange
cyklister kører som om de er usårlige.

> Når jeg kører bil - må jeg jo køre som billist - dvs. være ekstremt
> påpasselig overfor de bløde trafikanter.

Jow, jow - men de bløde trafikanter burde nu osse være noget mere
påpasselige med sig selv. Det er trods alt dem det går hårdest ud over
hvis der sker noget.

> Når jeg kører på cykel kører jeg som cyklist med de fordele det nu
> engang indebærer.

Hmmm, som Storm P. beskrev det:

"Billister færdes daglig på kanten af færdselsloven mens cyklister i
reglen er flere meter inde over."

Ebbe

Fra : JS

Dato : 18-11-03 10:12

Her er lidt aktuelle input til debatten:
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=233204/

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=233202/
Vanvittigt forslag IMO!

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-11-03 10:26

On Tue, 18 Nov 2003 10:11:39 +0100, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Her er lidt aktuelle input til debatten:
>http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=233204/
>
>http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=233202/
>Vanvittigt forslag IMO!

Yup.

"»Antallet af ulykker er faldet for biler, lastbiler og motorcykler.

Kun for cyklisterne går det ikke nedad, og de er de eneste, som ikke har
lys på hele døgnet. De skiller sig negativt ud,« siger Niels
Fruensgaard."

Det ville sgu række, hvis de gad køre med lys når det er mørkt samt ved
dårlig sigtbarhed.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : JS

Dato : 18-11-03 10:58

> [...]
> Fruensgaard."
>
> Det ville sgu række, hvis de gad køre med lys når det er mørkt samt ved

Enig, men for pokker hvor er det nemt at glemme lygterne når det er lyst når
man kører hjemmefra
Ideen med navdynamoen er slet ikke tosset, men det kommer næppe kun til at
koste et par hundrede mere:
http://dcf.verticportals.com/Pages/ProductDetails.aspx?productID=526

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-03 14:36

> [...]
> om det VAR GRØN PIL FOR MIG !!!!
> De fik edermandeme også hornet og en så tæt på deres

Så så, rolig nu, pas på dit blodtryk
Jeg giver dig dog 100% ret i at det er meget irriterende at være vidne (hver
dag) til alle de hjernetomme cyklister der tøffer rundt.
Jeg er selv cyklist, og jeg overholder altid færdselsreglerne (stopper for
rødt, rækker hånden ud ved svingning osv), og jeg træner mine børn i at gøre
det samme. Men det er svært at forklare de "små" at man ikke må køre over
for rødt, når nu alle de andre gør det

> Gider politiet ikke snart lave en en raccia eller en
> information's kanpanie til de skide cyklister ?

Det er de gået i gang med i går morges i Kbh (ifølge morgen TV på TV2).

> en advarsel til alle cyklister.. næste gang sker der sgu
> kvæstelser !

Arh, rolig nu, det løser jo ikke nogen problemer, tværtimod.

> Ahhhh så kom jeg da af med det :)

Hjalp det så

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home22.inet.tele.dk/perbeer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 14:50

On Tue, 18 Nov 2003 14:36:23 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Jeg giver dig dog 100% ret i at det er meget irriterende at være vidne
>(hver dag) til alle de hjernetomme cyklister der tøffer rundt.

Der er rigtig mange...

> [...]
>det samme. Men det er svært at forklare de "små" at man ikke må køre over

Ja, det kan man ikke. Så jeg er stoppet igen :)

>Det er de gået i gang med i går morges i Kbh (ifølge morgen TV på TV2).

Det var godt nok ikke at mærke - jeg var ved at køre 2 stk ned inde
ved Panuminstituttet (Tagensvej/Nørre Allé), fordi de kørte via
fodgængerfeltet og så ovenikøbet i den forkerte retning. For rødt!

På Platinvej oplevede jeg det helt "forrygende" (læs: idioti) at blive
overhalet indenom af en sort Corolla GT (sort bil, sorte ruder og
sorte lygter), hvor de 2 Brian'er - med kasketten den "forkerte"
vej - "hang ud" i sæder, der nærmest "lå" ned.

Jeg holdt for rødt og var placeret i venstre vognbane, fordi der på
den anden side af krydset var en varevogn ulovligt parkeret i den
inderste højre vognbane.

"Brian" skulle jo være sikker på at nå det (overhalingen), så han
stoppede først for rødt helt ude i krydset (måske det var 24V-mærket,
der trickede ham?). Da det blev gult kørte han, men kun for at lægge
sig foran "hele striben" med 40 km/t - og man kunne tydeligt se, at de
morede sig kosteligt.

Et stykke tid på den måde skulle han pludselig til højre, hvorfor
svingningen blev udført uden brug af blinklys og iøvrigt ved at
"næsten-touch'e" en cyklist (det var få mm. fra en påkørsel).
Sådan en hjerneløs bilist (stodder) burde klynges op - andet hjælper
ganske enkelt ikke.

/Mogens

Fra : Vestman

Dato : 18-11-03 14:57

[SNIP: beretning om en præmieklaphat]
> Sådan en hjerneløs bilist (stodder) burde klynges op - andet hjælper
> ganske enkelt ikke.

Nej, nej - han skulle da spændes fast på forkofangeren af en varevogn på O3
i myldretiden.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 15:02

On Tue, 18 Nov 2003 14:56:41 +0100, "Vestman"
<vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote:

>Nej, nej - han skulle da spændes fast på forkofangeren af en varevogn på O3
>i myldretiden.

Spøg til side, selvom "klyngning" ikke er spøg: Hvad gør man ved de to
herrer i Corolla'en?

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-03 15:06

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i
en meddelelse

> Spøg til side, selvom "klyngning" ikke er spøg: Hvad gør
> man ved de to herrer i Corolla'en?

Desværre kan man nok ikke gøre så meget andet end at ryste på hovedet og
køre videre

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 15:14

On Tue, 18 Nov 2003 15:05:48 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Desværre kan man nok ikke gøre så meget andet end at ryste på hovedet og
>køre videre

Dét lære dé jo ikke noget af - tværtimod kunne de finde på at følge
efter een (har man jo oplevet)

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-03 17:21

> Dét lære dé jo ikke noget af - tværtimod kunne de finde
> på at følge efter een (har man jo oplevet)

Så må man jo bare skrue "charmen" på
Jeg har aldrig haft nogen der er fulgt efter mig (ikke siden en spritbillist
engang jagtede mig (jeg var på knallert), han fik dog ikke ram på mig, men
jeg, og policen, fik "ram" på ham).
Tværtimod har jeg da haft fat i nakken på et par stykker, der havde opført
sig meget u-eksemplarisk i trafikken (der skal dog meget til at "tænde" den
slags i mig).

Fra : Vestman

Dato : 18-11-03 15:13

O3

> Spøg til side, selvom "klyngning" ikke er spøg: Hvad gør man ved de to
> herrer i Corolla'en?

Ikke andet end at informere ordensmagten. De gange jeg har gjort det, er det
blevet taget meget seriøst.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 15:16

On Tue, 18 Nov 2003 15:12:53 +0100, "Vestman"
<vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote:

>Ikke andet end at informere ordensmagten. De gange jeg har gjort det, er det
>blevet taget meget seriøst.

Hvorledes seriøst?
har du fået en tilbagemelding på aktion og resultat af samme?

/Mogens

Fra : Vestman

Dato : 18-11-03 15:30

> Hvorledes seriøst?
> har du fået en tilbagemelding på aktion og resultat af samme?

De spørger straks til bilens reg.-nummer og hvor og hvordan der køres. En
enkelt gang beklagede de manglen på ledige vogne, men ville notere dette til
evt. senere brug. Jeg afgiver både navn og tlf.-nummer. De spørger også om
man har mulighed for at følge bilen indtil de selv når frem, men det kan jo
være lidt svært(læs: ulovligt og farligt), hvis det er en der leger
Schumacher på Åboulevarden...

Jeg har endnu ikke oplevet nogle tilbagemeldinger, men mon ikke det kun sker
i tilfælde af vidneforklaringer...

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 15:35

On Tue, 18 Nov 2003 15:29:38 +0100, "Vestman"
> [...]

>man har mulighed for at følge bilen indtil de selv når frem, men det kan jo
>være lidt svært(læs: ulovligt og farligt), hvis det er en der leger

OK

>Jeg har endnu ikke oplevet nogle tilbagemeldinger, men mon ikke det kun sker
>i tilfælde af vidneforklaringer...

Nope - jeg har prøvet det ifm. en spritkørsel (lastvogn), jeg anmeldte
til det lokale politi. De kontaktede mig efterfølgende for at fortælle
om resultatet (dét havde jeg ikke spurgt, om de ville gøre)

/Mogens

Fra : Torben E

Dato : 18-11-03 17:08

"Vestman" <vestmanFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke andet end at informere ordensmagten. De gange jeg har gjort det, er
det
> blevet taget meget seriøst.

Og det er lidt en fejl IMHO.
Jeg har været udsat for at blive ringet op af politiet der havde
fået en anmeldelse på min kørsel, det var egentligt forventet da
jeg havde snakket med en mand der stod og truede af mig da jeg
forbikørte ham med 40! kmt, jeg undrede mig klart nok over hvad
der var galt, stoppede, og spurgte til problemet, han sagde

Citat
"at jeg ikke skulle køre som en sindsyg forbi ham/hans hus"

Jeg prøvede så med at farten altså kun var 40, men nææ, farten
var mindst 70-80 kmt, under vores samtale kom der en Hi-ace
med en håndværker forbi med ca. 40-50 kmt, han fik samme tur
med truen med hånden, han stoppede dog ikke for at høre hvad der
var galt, og slap således for en anmeldelse.
Vores samtale sluttede med at jeg lånte ham en kuglepen så han
kunne skrive nummerpladen op, da han ingen selv havde.

Jeg havde ikke i min vildeste fantasi troet at Politiet ville tage
en sådan (grundløs) anmeldelese det mindste alvorligt, men
da jeg kom hjem ringede telefonen, Politiet, jeg skulle komme
ned på stationen for at få en skideballe for min sindsyge kørsel,
og at jeg havde truet manden med at komme og tæske ham.
Jeg meddelte betjenten hvordan det var foregået, og at jeg ingen
intentioner havde om at komme ned på stationen for at få en
skideballe, og afsluttede samtalen.

Jeg har aldrig hørt videre i den sag.
Manden, har jeg så senere fundet ud af er invalidepensionist, og
psykisk syg, måske Politiet fandt ud af det samme.

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-03 14:59

> Der er rigtig mange...

Ja desværre, alt for mange

> Ja, det kan man ikke. Så jeg er stoppet igen :)

Jeg har ikke opgivet endnu.
Man lurer bare lige en ekstra gang, når man selv holder for rødt, og der
kommer voksne mennesker på cykel uden om og kører over for rødt !

> Det var godt nok ikke at mærke

Det var nu ellers ret sjovt at se/høre folks bortforklaringer, når de blev
taget på fersk gerning over for rødt eller uden lys osv.

> - jeg var ved at køre 2
> stk ned inde ved Panuminstituttet (Tagensvej/Nørre Allé),
> fordi de kørte via fodgængerfeltet og så ovenikøbet i den
> forkerte retning. For rødt!

Desværre er det alt for "almindeligt" at mange cyklister vælger at køre på
denne måde

> [...]
> mm. fra en påkørsel). Sådan en hjerneløs bilist (stodder)
> burde klynges op - andet hjælper ganske enkelt ikke.

Jeps, det har nok ikke været studenterhuen der har trykket dem platfodede

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 15:09

On Tue, 18 Nov 2003 14:59:01 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Jeps, det har nok ikke været studenterhuen der har trykket dem platfodede

Niks - det er en anden form for "kasket" :)

På vej hjem mødte jeg iøvrigt en kvindelig bilist i en nyere sort Golf
Hun kørte ca 140 km/t ud af Lyngbymotorvejen med mobilos'en for øret
(man må køre 90 km/t). Der var lys foran på bilen, men intet lys bagpå
- heller ikke bremselys, hvor diodestoplysene glødede svagt.

Da jeg talte med hende (!), var undskyldningen, at lys bag på havde
man jo ingen mulighed for på nogen måde at kontrollere...
Hun var taknemmelig for min indsats :)

/Mogens

Fra : Vestman

Dato : 18-11-03 15:15

> Da jeg talte med hende (!), var undskyldningen, at lys bag på havde
> man jo ingen mulighed for på nogen måde at kontrollere...

Hun kender vidst ikke til metoden med at se i butiksrudernes spejlbillede
når man holder ved et kryds...

> Hun var taknemmelig for min indsats :)

Det er da altid noget.

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 15:17

On Tue, 18 Nov 2003 15:14:54 +0100, "Vestman"
<vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote:

>Hun kender vidst ikke til metoden med at se i butiksrudernes spejlbillede
>når man holder ved et kryds...

Næh, hvormange kender egentlig til de små genveje, der findes om dette
og hint...

>Det er da altid noget.

Jep, men hun var godt nok nervøs og blev i bilen
(rullede vinduet lidt ned)

/Mogens

Fra : Vestman

Dato : 18-11-03 15:32

> Næh, hvormange kender egentlig til de små genveje, der findes om dette
> og hint...

Nøh, hvis ikke det er noget der bekymrer een, så er det vel også svært selv
at regne den ud. Men lige præcis dén form for nærvær mener jeg er meget
vigitg at udbrede forståelsen for.

> Jep, men hun var godt nok nervøs og blev i bilen
> (rullede vinduet lidt ned)

Det er jo fordi du glemte at tage din lædervest af inden du steg ud af
bilen.... ROFL

--
Venligst,
Lars Vestman

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 15:38

On Tue, 18 Nov 2003 15:32:08 +0100, "Vestman"
> [...]

>at regne den ud. Men lige præcis dén form for nærvær mener jeg er meget

Jeg må indrømme, at jeg kastede mig ikke ud i en større redegørelse
desangående :)

>Det er jo fordi du glemte at tage din lædervest af inden du steg ud af
>bilen.... ROFL

En mand på 2 m træder ud af sine lyse Opel og siger: No kommer du uj
derfra!
(Gintberg...)

/Mogens

Fra : Peter G C

Dato : 18-11-03 19:30

In news:8ibkrv4q424ei4tsq99ni2mi0jnmt6vsb9@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:

[klip]

> En mand på 2 m træder ud af sine lyse Opel og siger: No kommer du uj
> derfra!
> (Gintberg...)

- Det hedder "neeegg" :

"Nu kommer du negg der fra!"

- og ja, jeg bor stadigvæk i Østjylland - det bliver ikke bedre af at flytte
ind i landet

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 19:36

On Tue, 18 Nov 2003 19:29:55 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>- Det hedder "neeegg" :
>"Nu kommer du negg der fra!"

Det ved jeg godt, men Peter: prøv lige at sætte det i forbindelse med
en lav Golf. Nej, vel

/Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 18-11-03 17:15

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> Jep, men hun var godt nok nervøs og blev i bilen
> (rullede vinduet lidt ned)

Det var vel kasketten - jeg går udfra du har den bagvendt på

mvh
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-11-03 19:05

On Tue, 18 Nov 2003 17:15:24 +0100, "Peter Weis"

>Det var vel kasketten - jeg går udfra du har den bagvendt på

LOL, mand

/Mogens

Fra : Hanne U.E

Dato : 19-11-03 09:31

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Næh, hvormange kender egentlig til de små genveje, der findes om dette
> og hint...

Det lærer man da når man tager kørekort. Et spørgsmål til køreprøven kan
netop være:

Hvordan kontrollere du om dit bremselys virker?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 09:37

On Wed, 19 Nov 2003 09:30:35 +0100, "Hanne U.E" <qw@asaa> wrote:

>Dét lærer man da, når man tager kørekort. Et spørgsmål til køreprøven kan
>netop være: Hvordan kontrollere du om dit bremselys virker?

OK - jég anvender mine bilers automatiske kontrolsystem
(standardudstyr i lidt mere fancy biler)

/Mogens

Fra : Hanne U.E

Dato : 19-11-03 09:56

> OK - jég anvender mine bilers automatiske kontrolsystem
> (standardudstyr i lidt mere fancy biler)

Tror ikke du får mange point for dette svar, med mindre det er installeret i
den bil du er til prøve i.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-11-03 10:09

On Wed, 19 Nov 2003 09:55:31 +0100, "Hanne U.E" <qw@asaa> wrote:

>Tror ikke du får mange point for dette svar, med mindre det er installeret i
>den bil du er til prøve i.

Velkommen til d.fb.

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-11-03 17:17

> Hun kender vidst ikke til metoden med at se i
> butiksrudernes spejlbillede når man holder ved et kryds...

Jeg plejer nu at bruge genboens bil.
Når jeg bakker ud fra min parkeringsplads, så kan jeg se begge baglygter
samt stoplyset spejle sig i bilen.