Peugeot 406 HDI økonomi
Fra : Mathias

Dato : 17-11-03 16:07

Hejsa

En kollega har en ny Peugeot 406 2.0 HDI st. car (kørt 15.000 km) som ikke
lever op til forventningerne økonomisk.
Han pendler dagligt 300 km motorvej med ca. 130 km/t, og her kører bilen ca.
14 km/l.
Iflg. Peugeot skulle den køre 17 km/l ved blandet kørsel.

Bilen har været hos Peugeot, som har pillet og justeret ved den, uden det
har hjulpet spor.

Hvad siger andre P. 406 ejere?
Kører I længere på literen, og hvis ja, hvad kunne der evt. være galt?

--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91

Fra : Rene Joergensen

Dato : 17-11-03 16:09

Mathias <baggadapREMOVE_ME@hotmail.com> wrote:

> Iflg. Peugeot skulle den køre 17 km/l ved blandet kørsel.

Min er Peugeot 306HDi er opgivet til 19km/l, men går omkring 16 km/l med
mit kørselsmønster (200km motorvej pr. dag)

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : Leonard

Dato : 17-11-03 16:22

> [...]

>14 km/l.
>Iflg. Peugeot skulle den køre 17 km/l ved blandet kørsel.

Blandet kørsel er ikke 130 km/t på motorvej.
Hvad kører den når han kører på landevej med max. 90 km/t ?
- eller motorvej med 110 km/t ?

Jeg har ingen Peugeot, men begge mine VW har en magisk grænse hvor
forbruget stiger kraftigt, i Syncro'en er det 120 km/t på nålen og i
Lupo'en er det ved 110 km/t i stille vejr (Lupo'en er meget følsom
overfor modvind).
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Karsten Andersen

Dato : 17-11-03 18:22

Mon, 17 Nov 2003 16:21:54 +0100, skrev Leonard, på 17 linier, i
<9lphrvoc73gi1564jb3crgd14jrq5opabj@4ax.com>, :

> [...]
>forbruget stiger kraftigt, i Syncro'en er det 120 km/t på nålen og i
>Lupo'en er det ved 110 km/t i stille vejr (Lupo'en er meget følsom

Stadigt burde den gå længere hvis han ikke køre stærkere.
på 150km ture kan jeg ikke komme under 15 km/l andet end hvis jeg køre
meget rådent.
Og det indebære mere end 70% fart overskridelse.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Brian Binnerup

Dato : 17-11-03 17:28

> En kollega har en ny Peugeot 406 2.0 HDI st. car (kørt 15.000 km)

Er det ikke noget med at HDI'erne de første 15.000 km ikke har så god
økonomi som de efterfølgende km.?

Eller er det noget folk har fundet på for at afbøde for manglende økonomi.

Mvh

Brian Binnerup

Fra : Peter G C

Dato : 17-11-03 19:34

In news:3fb8e40a$0$7893$ba624c82@nntp04.dk.telia.net,
Mathias <baggadapREMOVE_ME@hotmail.com> typed:
> [...]
> ikke lever op til forventningerne økonomisk.
> Han pendler dagligt 300 km motorvej med ca. 130 km/t, og her kører

hvordan kører din kollega? Jævn hastighed?

> Iflg. Peugeot skulle den køre 17 km/l ved blandet kørsel.

Ja. Jeg har en tilsvarende motor i en Citrobang - den kører mellem 18 og 19
km/l ved alm. pendling på hovedvej. På motorvej ved lidt højere hastighed
stig forbruget væsentligt.

Men 130 km/t burde give mere end 14 km/l - mange (men ikke jeg) oplever en
forbedret brændstoføkonomi ved at få bilen chippet (med henblik på flere
kræfter *og* evt. mere mager blanding) eller ved at montere en box fra
f.eks. www.bokstuning.dk - på nævnte side kan du/I under "erfaringer" se, at
det kan resultere i, at bilen kører 5 km længere på en liter diesel.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Mathias

Dato : 18-11-03 07:48

Peter G C wrote:

> hvordan kører din kollega? Jævn hastighed?

Ja, han har fatpiloten sat til stort set hele tiden, så det burde ikke være
dét der gør økonomien dårlig...

--
Mvh. Mathias

MB 300D W124 '91

Fra : JK

Dato : 17-11-03 21:54

"Mathias" <baggadapREMOVE_ME@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har hjulpet spor.
>
> Hvad siger andre P. 406 ejere?
> Kører I længere på literen, og hvis ja, hvad kunne der evt. være galt?

var det ikke noget om, at Peugeot måler deres bilers forbrug lidt anderledes
end andre bilmærker - noget i stil med at teste bilen under de absolut
bedste forhold - så måske man sku' trække 2-3 liter fra Peugeot's målinger
for at få et mere realistisk billede (?) - så passede pengene jo egentlig
også meget godt i dette tilfælde.

/JK

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-11-03 08:12

Mon, 17 Nov 2003 21:53:42 +0100, skrev JK, på 24 linier, i
<bpbcgp$2en1$1@news.cybercity.dk>, :

Hvis de gør det er det jo svindel.
Vi betaler jo afgift af forbruget.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Riverwind

Dato : 18-11-03 21:45

"JK" <dontspam@me.com> skrev i en meddelelse
[...]
> [...]
> for at få et mere realistisk billede (?) - så passede pengene jo egentlig

Kører i en 206 1,4 HDi, dagligt godt 300 km blandet på landevej (90-100
km/t) og motorvej (110-130 km/t), og jeg ligger konstant omkring 24-25 km/l.
Tror nok den er opgivet til 23 km/l ved blandet kørsel, så generelt holder
den vist ikke om Peugeot.

/Riverwind

Fra : JK

Dato : 18-11-03 22:43

"Riverwind" <riverwindfrimigfor@jereselendigespamheaven.dk> wrote in message
> [...]
km/l.
> Tror nok den er opgivet til 23 km/l ved blandet kørsel, så generelt holder

ja-ja, du må jo ikke hænge mig op på det - men een af forskellene mellem
Peugeots målinger og andre bilmærker sku' være, at der f.eks. ingen
"passager-vægt" er med når Peugeot måler - mens de andre medregner dette -
aner ikke hvor stor forskel det gir' men måske et par procent eller 2... :)

/JK