Microgeophagus Altispinosa ?
Fra : Brian Christensen

Dato : 16-04-01 19:17

Hej NG

Jeg har anskaffet mig 5 stk af ovenståenden sydamerikanske dværgciklide ...
Ja hvem skulle tro at man som inkarneret afrikansk ciklide idiot skulle gøre
det --- men det har jeg altså.

Så det jeg vil spørger om er om der er nogen i gruppen der har erfaringer
med sådanne væsner. De går i et 200l sammen med 6 cacatoides. men har de
nogle specielle vandkrave ect.... kom frem jeg er lutter øre.

mvh
Brian

Fra : Torben

Dato : 16-04-01 20:30

Hej,
Som dig gør jeg også mest i Afrikanske. Men jeg har 4 stk. Altispinosa
gående i et 100 ltr. I modsætning til Ramirezien, er de meget hårdføre. Jeg
har ikke gjort noget spec. ved vandet og de trives fint. De har lagt æg
flere gange, men jeg har ikke fået noget ud af det. Dette tror jeg skyldes,
at jeg har en overbefolkning af snegle. Jeg tror de æder æggene om natten.
En dejlig lille fisk.

Torben

Fra : Arild Madsen

Dato : 17-04-01 22:05

Torben wrote:

> [...]
> at jeg har en overbefolkning af snegle. Jeg tror de æder æggene om natten.
sneglene kan godt finne på å spise eggene men det kan også være at
vannet ikke er riktig.
Jeg driver for det meste på med apistogramma arter og de fleste av disse
skal ha bløtt vann med lav pH for at eggene skal klekkes.
Cacatoides for eksempel krever ikke så meget, eggene vil som regel
klekke i nøytralt vann, men Nijsseni krever surt vann for at eggene skal
klekkes.

Arild

Fra : ole larsen

Dato : 17-04-01 22:13

Arild Madsen skrev i meddelelsen <3ADCB254.5F2076D9@whoever.com>...

> [...]
>Cacatoides for eksempel krever ikke så meget, eggene vil som regel
>klekke i nøytralt vann, men Nijsseni krever surt vann for at eggene skal

Har du haft problemer med kønsfordelingen i ynglen ?

Ole

Fra : Arild Madsen

Dato : 18-04-01 21:27

ole larsen wrote:

> Har du haft problemer med kønsfordelingen i ynglen ?
>
> Ole
Cacatoides har jeg desverre flere hanner en hunner mens Nijsseni er
desverre for ung til at jeg klarer å skille dem ennu, det samme gjelder
også Inconspicua

Arild

Fra : ole larsen

Dato : 18-04-01 23:26

Arild Madsen skrev i meddelelsen <3ADDFACF.C1E5DBD3@whoever.com>...

>Cacatoides har jeg desverre flere hanner en hunner mens Nijsseni er
>desverre for ung til at jeg klarer å skille dem ennu, det samme gjelder
>også Inconspicua
>
>Arild

Det var en stor overraskelse at få at vide at kønsudviklingen ikke ( som hos
mennesket ) var en rent genetisk sag, men at pH og temperatur ( på bestemte
tidspunkter ) er afgørende for, hvor mange der udvikles til hanner eller til
hunner.

Ole