SØGES: Side med ET mål på fælge
Fra : Thomas Krath

Dato : 16-11-03 17:45

Hej NG,

Jeg har dette link - http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm - men
siden virker åbenbart ikke mere?? Hvis i har et link til en anden side med
ET mål må i meget gerne smide det i denne tråd.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 17:48

On Sun, 16 Nov 2003 17:45:08 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Jeg har dette link - http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm - men
>siden virker åbenbart ikke mere?? Hvis i har et link til en anden side med
>ET mål må i meget gerne smide det i denne tråd.

www.dkfritidbil.dk/diverse/faelge/Boltcirkel.htm

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 16-11-03 17:53

Eller http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 16-11-03 19:01

> Eller http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

Jeg har købt nogle fælge m. ET18, men iflg. ovenstående sider skal min køre
med ET41. Hvilken effekt har dette og er det noget jeg kan køre med???

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-11-03 19:18

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bp8e1l$30kr$1@news.cybercity.dk

> Jeg har købt nogle fælge m. ET18, men iflg. ovenstående
> sider skal min køre med ET41. Hvilken effekt har dette
> og er det noget jeg kan køre med???

Det vil sige, at alt andet lige, så vil de nye hjul komme 23 mm længere
udad.
Jeg tror at det vil blive lige voldsomt nok, samt at loven siger vist max 10
mm ændring af sporvidde (hvor du med de nye hjul er oppe på 46 mm).

Mine egne sommerhjul til Sierra'en er 7" X 15" - ET 28, og det er lige til
øllet, foran stikker de liige en lille mm (eller 2) uden for.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm

Fra : Thomas Krath

Dato : 16-11-03 19:32

> Mine egne sommerhjul til Sierra'en er 7" X 15" - ET 28, og det er
> lige til øllet, foran stikker de liige en lille mm (eller 2) uden
> for.

Okay - så må jeg ud at finde nogle fælge til den og få de "gamle"/helt nye
af....

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 16-11-03 19:40

On Sun, 16 Nov 2003 19:31:36 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>så må jeg ud at finde nogle fælge til den...

Aaah -> prøv det, prøv det...

/Mogens

Fra : Torben E

Dato : 16-11-03 21:00

> [...]

køre
> med ET41. Hvilken effekt har dette og er det noget jeg kan køre med???

ET 18 er en lidt sjæden størrelse, mener det er til Xantia og sådan
noget PSA værk.
--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : John Sahl

Dato : 16-11-03 21:04

Torben E wrote:
> ET 18 er en lidt sjæden størrelse, mener det er til Xantia og sådan
> noget PSA værk.

Yup, også min tanke..

Fra : Thomas Krath

Dato : 16-11-03 22:35

> ET 18 er en lidt sjæden størrelse, mener det er til Xantia og sådan
> noget PSA værk.

De er fra en Citroen Xsara så du er helt rigtig på den ;)

Fra : John Sahl

Dato : 16-11-03 21:04

Thomas Krath wrote:
> Jeg har købt nogle fælge m. ET18, men iflg. ovenstående sider skal
> min køre med ET41. Hvilken effekt har dette og er det noget jeg kan
> køre med???

Det er en ulovlig forøgelse og det vil belaste dine lejer
yderligere, men kigger du mod Tyskland ser du utallige
eksempler på brug af sporviddeforøgere.

Så med mindre du som mange andre danskere er lidt
let at forskrække på dette punkt, kan leve med det
ulovlige og de ellers kan være der uden at stikke ud
af skærmene vil jeg mene at du sagtens kan bruge dem.

Fra : Thomas Krath

Dato : 16-11-03 22:35

> Så med mindre du som mange andre danskere er lidt
> let at forskrække på dette punkt, kan leve med det
> ulovlige og de ellers kan være der uden at stikke ud
> af skærmene vil jeg mene at du sagtens kan bruge dem.

Nu har jeg jo en Sierra og dem er der rigtig mange af :) Jeg har allerede
fundet nogle nye stålfælge til den - hehe.

Fra : John Sahl

Dato : 17-11-03 08:23

Thomas Krath wrote:
> Nu har jeg jo en Sierra og dem er der rigtig mange af :) Jeg har
> allerede fundet nogle nye stålfælge til den - hehe.

Nu kunne det jo være at du var faldet over liiiige den
lækre alu-fælg som bare var så fed til bilen, jeg tænkte
ikke lige i stålfælge da jeg skrev mit indlæg