/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
VW Golf V
Fra : Torben Madsen


Dato : 16-11-03 12:00

Er der andre, som har været ude og prøve den nye golf her i weekenden?
Og hvad synes I om bilen?



--
Med venlig hilsen / Best regards

Torben Madsen



 
 
Lars G (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Lars G


Dato : 16-11-03 12:40


"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb756a9$0$4352$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Er der andre, som har været ude og prøve den nye golf her i weekenden?

Jeg har ikke.

> Og hvad synes I om bilen?

Er det ikke den der "skal" have oktan 98 ? hint FSI

Hvor mange % i ydelse/benzinforbrug forsvandt der ved oktan 95 ?

Det må da være trals at skulle lede efter oktan 98.

Mvh
Lars G







Pedersen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Pedersen


Dato : 16-11-03 13:39

Ja prøvede den i 1,9 TDI PD version.. Så den skulle ik have Oktak 98..
hehe.. blot lidt Diesel....

I øvrigt en god bil, som dog er rimelig dyr... men merprisen får man jo som
regel igen når det er VW så det ville jeg nu ikke tænke på hvis jeg kunne
skaffe pengene..

Tim
"Lars G" <lbg_sletmig_@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb76275$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fb756a9$0$4352$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Er der andre, som har været ude og prøve den nye golf her i weekenden?
>
> Jeg har ikke.
>
> > Og hvad synes I om bilen?
>
> Er det ikke den der "skal" have oktan 98 ? hint FSI
>
> Hvor mange % i ydelse/benzinforbrug forsvandt der ved oktan 95 ?
>
> Det må da være trals at skulle lede efter oktan 98.
>
> Mvh
> Lars G
>
>
>
>
>
>



Olesen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 16-11-03 13:43


"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
news:bp7r56$22er$1@news.cybercity.dk...
> Ja prøvede den i 1,9 TDI PD version.. Så den skulle ik have Oktak 98..
> hehe.. blot lidt Diesel....
>
> I øvrigt en god bil, som dog er rimelig dyr... men merprisen får man jo
som
> regel igen når det er VW så det ville jeg nu ikke tænke på hvis jeg kunne
> skaffe pengene..


Du taber netop MEGET som førstegangskøber,
og minimalt lidt sammenlignet, hvis du er 2. gangs køber
til samme bil...Så tabet er altid stort ved helt ny bil,
uanset om det er en VW eller ej....eler Xantia.,o)



Pedersen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Pedersen


Dato : 16-11-03 13:52


> Du taber netop MEGET som førstegangskøber,
> og minimalt lidt sammenlignet, hvis du er 2. gangs køber
> til samme bil...Så tabet er altid stort ved helt ny bil,
> uanset om det er en VW eller ej....eler Xantia.,o)


Ja klart at tabet er størst ved en helt ny bil som 1 gangs køber.. sådan har
det jo altid været.. ikke noget nyt i det..

Tim



Ukendt (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-03 16:46

> Du taber netop MEGET som førstegangskøber,

Men der blev antydet, at værditabet som regel alt andet lige (samme nyvognspris
f.eks.) er mindre ved køb af en VW - og det er det.

> Så tabet er altid stort ved helt ny bil,
> uanset om det er en VW eller ej....eler Xantia.,o)

Men ikke lige stort. Se bare på priserne på store Peugeoter, Alfa´er og Citroën´er
og sammenlign dem så med priserne på tilsvarende MB´ere... Eller VW´ere..
Eller ....

/Jan W NIelsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-03 17:17


> > I øvrigt en god bil, som dog er rimelig dyr... men merprisen får man jo
> som
> > regel igen når det er VW så det ville jeg nu ikke tænke på hvis jeg
kunne
> > skaffe pengene..
>
>
> Du taber netop MEGET som førstegangskøber,
> og minimalt lidt sammenlignet, hvis du er 2. gangs køber
> til samme bil...Så tabet er altid stort ved helt ny bil,
> uanset om det er en VW eller ej....eler Xantia.,o)


Enig, men der er alligevel forskel, her er et citat fra "penge og privat
økonomi"'s analyse fra foråret.

Citat:
De fleste stirrer sig blinde på prisskiltet i forruden, når de køber
bil. Men der er meget mere end anskaffelsesprisen, der spiller ind på
omkostningerne ved en bil. Bl.a. vedligeholdelse, værditab og forbrug af
benzin eller diesel. Og derfor kan det i mange tilfælde betale sig at købe
en bil, der er 50.000 eller endda 100.000 kr. dyrere i nypris.

Når alle udgifter bliver regnet med, bliver pengene nemlig tjent ind
igen og mere til. Det viser vores analyse af totaløkonomien i næsten 550 nye
danske biler.
De dyrere biler kører typisk længere på literen og er dermed billigere
i brændstof og ejerafgift. Den mere moderne teknik i dyrere biler er ofte
også billigere at vedligeholde, og vigtigst af alt er en kvalitetsbil altid
lettere at sælge som brugt. Det begrænser værditabet i den periode, du ejer
bilen. Og værditabet også kaldet afskrivningen er den største og mest
afgørende faktor i bilens totaløkonomi.
Citat slut

De billigste biler er klart de kendte "sparegrise"
Lupo 3L er den billigste trods den er 50.000 dyrere end Yaris'en og
60.000 dyrere end Getz'en.
Ved tre år / 75.000 km er der sparet over 10.000 kr. på at køre Lupo i
forhold til Yaris, og over 25.000 kr.i forhold til Wagon R.


De 10 billigste nye biler (totalomkostn. kr. pr. km):
VW Lupo 1,2 TDI 3L, 3-d, 61 hk (2,38)
Toyota Yaris 1,0 Terra, 3-d, 68 hk (2,51)
Hyundai Getz 1,1, 3-d , 62 hk (2,52)
Peugeot 206 1,4 HDI, 3-d, 70 hk (2,57)
Skoda Fabia 1,2 Classic, 5-d, 54 hk (2,62)
Ford Ka 1,3 70 OHC, 3-d, 70 hk (2,66)
Toyota Yaris 1,4 D-4D Terra, 3-d, 75 hk (2,70)
Suzuki Wagon R 1,0 GL, 5-d, 53 hk (2,72)
Daewoo Matiz 0,8 SE, 5-d, 52 hk (2,72)
Suzuki Wagon R 1,3 GL, 5-d, 76 hk (2,73)


--
Mvh
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk



begin 666 spacer.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end


Olesen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 16-11-03 17:22


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb7a318$0$3753$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> De dyrere biler kører typisk længere på literen og er dermed
billigere
> i brændstof og ejerafgift.

Se dêt synes jeg netop ikke altid er tilfældet. Ofte tværtimod.


> Den mere moderne teknik i dyrere biler er ofte
> også billigere at vedligeholde,


Hmm...billigere ? Mere teknik i kostbar bil = større
mulighed for fejl og værkstedsbesøg.


> De billigste biler er klart de kendte "sparegrise"
> Lupo 3L er den billigste trods den er 50.000 dyrere end Yaris'en og
> 60.000 dyrere end Getz'en.
>

Viser det sig ikke, at Yaris er betydelig billigere totalt
set end 3L....



> De 10 billigste nye biler (totalomkostn. kr. pr. km):
> VW Lupo 1,2 TDI 3L, 3-d, 61 hk (2,38)
> Toyota Yaris 1,0 Terra, 3-d, 68 hk (2,51)

Hvordan ser de tal ud, når reparationer tages med
ind over, på en 3 år gammel bil af slagsene ?



Søren Christensen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 16-11-03 17:28


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb7a318$0$3753$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> > > I øvrigt en god bil, som dog er rimelig dyr... men merprisen får man
jo
> > som
> > > regel igen når det er VW så det ville jeg nu ikke tænke på hvis jeg
> kunne
> > > skaffe pengene..
> >
> >
> > Du taber netop MEGET som førstegangskøber,
> > og minimalt lidt sammenlignet, hvis du er 2. gangs køber
> > til samme bil...Så tabet er altid stort ved helt ny bil,
> > uanset om det er en VW eller ej....eler Xantia.,o)
>
>
> Enig, men der er alligevel forskel, her er et citat fra "penge og privat
> økonomi"'s analyse fra foråret.
>
> Citat:
> De fleste stirrer sig blinde på prisskiltet i forruden, når de køber
> bil. Men der er meget mere end anskaffelsesprisen, der spiller ind på
> omkostningerne ved en bil. Bl.a. vedligeholdelse, værditab og forbrug af
> benzin eller diesel. Og derfor kan det i mange tilfælde betale sig at købe
> en bil, der er 50.000 eller endda 100.000 kr. dyrere i nypris.
>
> Når alle udgifter bliver regnet med, bliver pengene nemlig tjent ind
> igen og mere til. Det viser vores analyse af totaløkonomien i næsten 550
nye
> danske biler.
> De dyrere biler kører typisk længere på literen og er dermed
billigere
> i brændstof og ejerafgift. Den mere moderne teknik i dyrere biler er ofte
> også billigere at vedligeholde, og vigtigst af alt er en kvalitetsbil
altid
> lettere at sælge som brugt. Det begrænser værditabet i den periode, du
ejer
> bilen. Og værditabet også kaldet afskrivningen er den største og mest
> afgørende faktor i bilens totaløkonomi.
> Citat slut
>
> De billigste biler er klart de kendte "sparegrise"
> Lupo 3L er den billigste trods den er 50.000 dyrere end Yaris'en og
> 60.000 dyrere end Getz'en.
> Ved tre år / 75.000 km er der sparet over 10.000 kr. på at køre Lupo
i
> forhold til Yaris, og over 25.000 kr.i forhold til Wagon R.
>
>
> De 10 billigste nye biler (totalomkostn. kr. pr. km):
> VW Lupo 1,2 TDI 3L, 3-d, 61 hk (2,38)
> Toyota Yaris 1,0 Terra, 3-d, 68 hk (2,51)
> Hyundai Getz 1,1, 3-d , 62 hk (2,52)
> Peugeot 206 1,4 HDI, 3-d, 70 hk (2,57)
> Skoda Fabia 1,2 Classic, 5-d, 54 hk (2,62)
> Ford Ka 1,3 70 OHC, 3-d, 70 hk (2,66)
> Toyota Yaris 1,4 D-4D Terra, 3-d, 75 hk (2,70)
> Suzuki Wagon R 1,0 GL, 5-d, 53 hk (2,72)
> Daewoo Matiz 0,8 SE, 5-d, 52 hk (2,72)
> Suzuki Wagon R 1,3 GL, 5-d, 76 hk (2,73)
>
>

Hmm ifølge Fdm er 3L da ikke den billigeste men Yaris diesel er langt
billigere....

Venligst



Martin Johansen [600~ (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-11-03 14:49

Pedersen wrote:

> I øvrigt en god bil, som dog er rimelig dyr... men merprisen får man jo
> som regel igen når det er VW så det ville jeg nu ikke tænke på hvis jeg
> kunne skaffe pengene..

Hmmm... høj ny pris - høj brugtpris... lav nypris - lav brugtpris?
Procentvis får du ligemeget igen, hvad enten det er en VW eller eks. en
PSA.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Ukendt (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-03 16:48


> Hmmm... høj ny pris - høj brugtpris... lav nypris - lav brugtpris?
> Procentvis får du ligemeget igen, hvad enten det er en VW eller eks. en
> PSA.

Du er da fuldstændig ude i hampen med den melding der, Martin....!

Kik du lige engang på dba.dk eller en anden bilbase og kør så priserne op mod
nyvognspriserne.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Martin Johansen [600~ (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-11-03 17:12

<Jan W Nielsen> wrote:

> Du er da fuldstændig ude i hampen med den melding der, Martin....!

Har også lidt tømmermænd...

> Kik du lige engang på dba.dk eller en anden bilbase og kør så priserne op
> mod nyvognspriserne.

Ja du får mere for en VW end en Seat, men nu har du ligesom også betalt
mindre for en Seat, og derfor klart man får mindre for den. Men procentvis
er tabet den samme - det er det jeg mener.

Du får mere for bilen fordi der står VW på fronten, men du skal såsandelig
også låne de flere penge i banken = flere renter at betale ydermere. Så
hvor fedt er det så, at der står VW på fronten når en Seat eller Skoda kan
tilbyde det samme for lavere pris?

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Ukendt (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-03 18:11

> Ja du får mere for en VW end en Seat, men nu har du ligesom også betalt
> mindre for en Seat, og derfor klart man får mindre for den. Men procentvis
> er tabet den samme - det er det jeg mener.

Men det er ikke korrekt - hvis du taler om bilmærker i almindelighed - og det
gjorde du i indlægget ovenover. Der nævner du PSA og VW, og hvis du sammenligner
en 7-8 år gammel Alfa, der i sin tid kostede 700.000 kroner med en tilsvarende
Mercedes (OGSÅ 700.000 kroner), vil du opdage, at den procentvise afskrivning slet
ikke er ens.

Hvis du napper en brugt Seat og en VW fra nyere tid, er bilerne SÅ ens (også
mekanisk), at du har ret. Men det er altså ikke altid, det er sådan.

God bedring i øvrigt..

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Martin Johansen [600~ (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-11-03 18:32

<Jan W Nielsen> wrote:

> Hvis du napper en brugt Seat og en VW fra nyere tid, er bilerne SÅ ens
> (også mekanisk), at du har ret. Men det er altså ikke altid, det er sådan.

Men generelt set. Jeg synes bare ikke fordelene ved en VW er så store, at
jeg kan få mig selv til at give det en sprit ny koster. Jeg kan bare ikke
se fordelene - ej heller brugtprisen.

> God bedring i øvrigt..

Hehe, takker

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Martin Johansen [600~ (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-11-03 18:36

<Jan W Nielsen> wrote:

> Men det er ikke korrekt - hvis du taler om bilmærker i almindelighed - og
> det gjorde du i indlægget ovenover. Der nævner du PSA og VW, og hvis du
> sammenligner en 7-8 år gammel Alfa, der i sin tid kostede 700.000 kroner
> med en tilsvarende Mercedes (OGSÅ 700.000 kroner), vil du opdage, at den
> procentvise afskrivning slet ikke er ens.

Glemte lige at svare på dette afsnit...

Vil give dig ret i det med PSA, Alfa osv. Det var en tanketorsk fra min
side. Jeg sad nemlig og tænkte på Seat og VW og dermed også Skoda.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Ukendt (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-03 19:07

> Vil give dig ret i det med PSA, Alfa osv. Det var en tanketorsk fra min
> side. Jeg sad nemlig og tænkte på Seat og VW og dermed også Skoda.

Så er vi HELT enige. Forskellene bliver i øvrigt større jo dyrere bilerne er. Der
er således nogle bestemte mærker, der også som brugte biler er meget attraktive.

VW er et af dem - men om bilerne er de høje nyvognspriser værd, kan nok ikke
afgøres ved at slå op i bog. Det handler sgu osse om følelser...


/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Martin Johansen [600~ (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-11-03 19:46

<Jan W Nielsen> wrote:

> er. Der er således nogle bestemte mærker, der også som brugte biler er
> meget attraktive.

Jeb, desværre :-/ Porsche fx :)

> VW er et af dem - men om bilerne er de høje nyvognspriser værd, kan nok
> ikke afgøres ved at slå op i bog. Det handler sgu osse om følelser...

Netop det med følelserne er med til, at holde brugtpriser højt på biler som
måske ikke fortjener det. Det samme den anden vej, det kan man jo så glæde
sig ved, når man skal købe brugt og derved få en billig bil, som måske
reelt er _mere_ værd, fx. Citroën

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!
Ved direkte svar her på usenet, så frygt ej - min mailadresse er god nok

Torben Madsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 16-11-03 15:12

Jeg prøvede også en TDI, og den kørte upåklageligt. Jeg synes dog at der
mangler et par små detaljer, som findes på 4'eren. Men et eller andet sted
skal der jo nok spares.........


TM


"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
news:bp7r56$22er$1@news.cybercity.dk...
> Ja prøvede den i 1,9 TDI PD version.. Så den skulle ik have Oktak 98..
> hehe.. blot lidt Diesel....
>
> I øvrigt en god bil, som dog er rimelig dyr... men merprisen får man jo
som
> regel igen når det er VW så det ville jeg nu ikke tænke på hvis jeg kunne
> skaffe pengene..




Pedersen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Pedersen


Dato : 16-11-03 15:57

Hvilke detaljer var det der manglede.. Syntes ikke der umiddelbart er sparet
på udstyret. Der er 6 airbags, ESP osv. standard.. Ting som ikke var
standard i den gamle.. Men klart noget går væk og andet kommer til..

Tim
"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb783d2$0$4341$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg prøvede også en TDI, og den kørte upåklageligt. Jeg synes dog at der
> mangler et par små detaljer, som findes på 4'eren. Men et eller andet sted
> skal der jo nok spares.........
>
>
> TM
>
>
> "Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
> news:bp7r56$22er$1@news.cybercity.dk...
> > Ja prøvede den i 1,9 TDI PD version.. Så den skulle ik have Oktak 98..
> > hehe.. blot lidt Diesel....
> >
> > I øvrigt en god bil, som dog er rimelig dyr... men merprisen får man jo
> som
> > regel igen når det er VW så det ville jeg nu ikke tænke på hvis jeg
kunne
> > skaffe pengene..
>
>
>



Torben Madsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Torben Madsen


Dato : 16-11-03 17:42

Jeg synes bare de helt små detaljer, såsom strømudtaget i bagagerummet, det
skal man have en af de dyrere modeller af i 5'eren, for at den har. Det er
sgu da en træls ting at spare væk, der sidder køleskabet da hele
sommerhalvåret i min. Indstigningslysene i dørene er erstatter med
reflekser, makeupspejlene er der ikke længere lys i. Små ting, som jeg netop
synes viste, at der var tænkt over alle detaljer på 4'eren.

Torben

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
news:bp8373$2g0f$1@news.cybercity.dk...
> Hvilke detaljer var det der manglede.. Syntes ikke der umiddelbart er
sparet
> på udstyret. Der er 6 airbags, ESP osv. standard.. Ting som ikke var
> standard i den gamle.. Men klart noget går væk og andet kommer til..
>
> Tim




Martin Sand. (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 17-11-03 08:29

Torben Madsen wrote:
> Jeg synes bare de helt små detaljer, såsom strømudtaget i
> bagagerummet, det skal man have en af de dyrere modeller af i 5'eren,
> for at den har. Det er sgu da en træls ting at spare væk, der sidder
> køleskabet da hele sommerhalvåret i min. Indstigningslysene i dørene
> er erstatter med reflekser, makeupspejlene er der ikke længere lys i.
> Små ting, som jeg netop synes viste, at der var tænkt over alle
> detaljer på 4'eren.

Der er ikke strømudtag i baggagerummet i en Golf IV Basis 2,0 fra 2003. Det
er muligt at ledningen er trukket, men stikket mangler i hvert fald.

MVH Martin



TDN (16-11-2003)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 16-11-03 19:08


"Lars G" <lbg_sletmig_@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb76275$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Er det ikke den der "skal" have oktan 98 ? hint FSI
>
> Hvor mange % i ydelse/benzinforbrug forsvandt der ved oktan 95 ?
>
> Det må da være trals at skulle lede efter oktan 98.
>
> Mvh
> Lars G
>
>
>
Nu er det jo ikke kun VW der kører med den nye teknologi, også Alfa Romeo og
Ford + flere andre mærker med de helt nye motorer kræver 98 oktan og mister
kraft ved 95.

Jeg læste fornyligt om det, men kan ikke huske kilden, men det har sikkert
været JP, Motor, Bilmagsinet eller Bilavisen.

Mvh
Thomas




Frederik (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 17-11-03 01:27


"TDN" <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote in message
news:3fb7bce4$0$7171$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> "Lars G" <lbg_sletmig_@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> news:3fb76275$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > Er det ikke den der "skal" have oktan 98 ? hint FSI
> >
> > Hvor mange % i ydelse/benzinforbrug forsvandt der ved oktan 95 ?
> >
> > Det må da være trals at skulle lede efter oktan 98.
> >
> > Mvh
> > Lars G
> >
> >
> >
> Nu er det jo ikke kun VW der kører med den nye teknologi, også Alfa Romeo
og
> Ford + flere andre mærker med de helt nye motorer kræver 98 oktan og
mister
> kraft ved 95.
>
> Jeg læste fornyligt om det, men kan ikke huske kilden, men det har sikkert
> været JP, Motor, Bilmagsinet eller Bilavisen.
>
> Mvh
> Thomas
>
>
>

Så hudt jeg hvisker, er Alfas målt med 95 oktan, og mister derfor ikke kraft
i modsætning til de tyske kvalitetsbiler.

I øvrigt er det ikke langt tid siden, at BMW i deres brochurer opgav, at man
fik mere effekt med højere oktan.

Mvh.

Frederik



[8260]Anders Olesen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 17-11-03 21:01

"Torben Madsen" <torben@vw-madsen.dk> wrote in message
news:3fb756a9$0$4352$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Er der andre, som har været ude og prøve den nye golf her i weekenden?
> Og hvad synes I om bilen?
>
Jeg prøvede en 2,0 TDI 140HK. Den trækker ret fornøjeligt af en diesel at
være, og 18km/l kan man jo ikke klage over. Køreegenskaberne er faktisk også
glimrende (bedømt på min ½ times prøvetur), men det var måske ikke helt
smart af VW at levere en Focus til sammenligning. Efter min mening kørte
focus'en mindst lige så godt, og den kan jo købes brugt for rimelige penge.
Men var jeg en pendler med penge på lommen ville en 140 hestes diesel
absolut kunne forsøde min hverdag
Mvh
Anders O



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste