/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford Consul - Capri GT
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 09:38


>...dét var ikke formålet med mit indlæg!...

Okay - jeg gør det allyvell

>> En Consul 3.0 GT var der ikke mange af
>> dengang

>...okay...

Okay? - det var der sgu nok heller ikke i Sønderjylland!

>...vores nabo havde en 17M Rally Sport med en V6'er

Ach ein Wagen - 20 M RS 2.6, en ægte sportslig sedan med hele
svineriet. Og hér taler vi ikke om el-ruder og ctr.lås, men om
bucketseats, ekstrainstrumenter, sølvlakering m/fartstriber, træ og
crom!

>> Capri 3000 GT XLR - I guder mand en vogn!

>...hvordan var styretøjet? (á la godt eller dårligt?)
>...og bremseevnen?

Aner det ikke - den kørte stærkt allyvel


/Mogens

 
 
Hans Paulin (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 16-11-03 10:10

Mogens Knudsen skrev:

>>> En Consul 3.0 GT var der ikke mange af
>>> dengang
>
>> ...okay...
>
> Okay? - det var der sgu nok heller ikke i Sønderjylland!

....dét skal jeg ikke kunne sige...

>> ...vores nabo havde en 17M Rally Sport med en V6'er
>
> Ach ein Wagen - 20 M RS 2.6, en ægte sportslig sedan med hele
> svineriet. Og hér taler vi ikke om el-ruder og ctr.lås, men om
> bucketseats, ekstrainstrumenter, sølvlakering m/fartstriber, træ og
> crom!

....og special-fælge - som naboens kone fik dækket med
plastic-pynte-navkapsler, da hun syntes, de så for rå ud...

....en anden af mine kollegaer havde en 26M Coupe - osse en lidt sjælden
bil hér...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm


Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 12:18

On Sun, 16 Nov 2003 10:10:10 +0100, "Hans Paulin"
<hans_fjernes_@it.invalid> wrote:

>...og special-fælge - som naboens kone fik dækket med
>plastic-pynte-navkapsler, da hun syntes, de så for rå ud...

Fjols

>...en anden af mine kollegaer havde en 26M Coupe - osse en lidt sjælden
>bil hér...

Yes, yes - samme bil, men med focus på komfort


/Mogens

Ukendt (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-03 11:19



> >> Capri 3000 GT XLR - I guder mand en vogn!
>
> >...hvordan var styretøjet? (á la godt eller dårligt?)
> >...og bremseevnen?
>
> Aner det ikke - den kørte stærkt allyvel

Hold da fast var bilerne virkelig ikke hurtigere dengang
6 cyl. og så skulle den bruge 10 sekunder på at komme op på 100 Km/t. og
sølle 184 Km/t på toppen.
Men 43.000 Kr for en ny bil lyder da ikke af meget

http://www.capriclub.dk/artikler/afly.htm


--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Hans Paulin (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 16-11-03 11:37

Tom skrev:

> Hold da fast var bilerne virkelig ikke hurtigere dengang
> 6 cyl. og så skulle den bruge 10 sekunder på at komme op på 100 Km/t.
> og sølle 184 Km/t på toppen.

....mener "Bilrevuen" eller hvad det nu hed - den dér årlige oplistning
af tilgængelige biler i Danmark - opgav den til over 200...

> Men 43.000 Kr for en ny bil lyder da ikke af meget

....min fars første - næsten nye - Boble kostede 15.000 plus/minus...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 12:17

On Sun, 16 Nov 2003 11:18:52 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hold da fast var bilerne virkelig ikke hurtigere dengang
>6 cyl. og så skulle den bruge 10 sekunder på at komme op på 100 Km/t. og
>sølle 184 Km/t på toppen.

"For Capri 3000 GT må nærmest siges at være en Iynhurtig familievogn
med masser af sport." - "og så er det de færreste, der kan følge med."
"Det gennemsnitlige benzinforbrug under testen blev 6,25 km pr. liter
super benzin"

Læg mærke til Alfa'en i sammenligning - slår Capri'en med "flere
længder..."

>Men 43.000 Kr for en ny bil lyder da ikke af meget
>http://www.capriclub.dk/artikler/afly.htm

43.000 kr i '73 svarer til 205.000 kr i '02
www.dst.dk/3311


/Mogens

Vestman (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Vestman


Dato : 16-11-03 12:32

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Læg mærke til Alfa'en i sammenligning - slår Capri'en med "flere
> længder..."

Ja, den Capri er da håbløst bagud. Det minder mig om min søsters Capri Mk II
2.3 GT. Den trak nemt fra min fars BMW 525, hvilket undrede os en del. Det
var først da vi solgte den til en Ford-entusiast at vi fandt ud af at den
havde en anden motor, nemlig en 3000s X-pack... hø-hø..

> >Men 43.000 Kr for en ny bil lyder da ikke af meget
> >http://www.capriclub.dk/artikler/afly.htm
>
> 43.000 kr i '73 svarer til 205.000 kr i '02
> www.dst.dk/3311

Sjovt link! Jeg fandt lige ud af, at min far i 1976 købte 4 nye biler m. en
check svarende til 1.108.077,50 kr
Han gik dog konkurs et par år inden jeg fik kørekort. Æv...

--
Venligst,
Lars Vestman
www.vestman.subnet.dk



Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 12:38

On Sun, 16 Nov 2003 12:31:31 +0100, "Vestman"
<vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote:

>Ja, den Capri er da håbløst bagud. Det minder mig om min søsters Capri Mk II
>2.3 GT. Den trak nemt fra min fars BMW 525, hvilket undrede os en del. Det
>var først da vi solgte den til en Ford-entusiast at vi fandt ud af at den
>havde en anden motor, nemlig en 3000s X-pack... hø-hø..

Okay!
2.3 GT..... Var det dén med een udstødning i hver side, recarosæder
med nakkestøtter i trådvæv, samt stafferinger hen af siden. Altså dén
vi "andre" kladte 2.3 S

>Sjovt link!

Jep

>Jeg fandt lige ud af, at min far i 1976 købte 4 nye biler m. en
>check svarende til 1.108.077,50 kr
>Han gik dog konkurs et par år inden jeg fik kørekort. Æv...

LOL, Lars - godt at læse humoren nu. Det har sikkert ikke været nemt
dengang...


/Mogens

Vestman (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Vestman


Dato : 16-11-03 13:06

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Okay!
> 2.3 GT..... Var det dén med een udstødning i hver side, recarosæder
> med nakkestøtter i trådvæv, samt stafferinger hen af siden. Altså dén
> vi "andre" kladte 2.3 S

Ja, den var ret kæk. Bronzemetallic med sort vinyltag, udstødning i hver
side, men ikke Recaro - derimod alm. bucket seats m. ternet betræk, og
heller ingen stafferinger. Det var altså ikke en 2.3S som denne:
http://www.fordcapri.nu/ford_capri_mk_2.htm
Men lignede denne, med chromlister og -kofangere SVJH...
http://www.cccolonia.de/Treffen/2001/Oldenburg2001/33/33.htm

> >Jeg fandt lige ud af, at min far i 1976 købte 4 nye biler m. en
> >check svarende til 1.108.077,50 kr
> >Han gik dog konkurs et par år inden jeg fik kørekort. Æv...
>
> LOL, Lars - godt at læse humoren nu. Det har sikkert ikke været nemt
> dengang...

Næe... Selv i dag, når vi kigger på biler, siger han tit: "Nejj.... hvis jeg
havde haft fimaet i dag, så havde du fået..." o.s.v...

--
Venligst,
Lars Vestman
www.vestman.subnet.dk



Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 14:02

On Sun, 16 Nov 2003 13:05:38 +0100, "Vestman"
<vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote:

>Ja, den var ret kæk. Bronzemetallic med sort vinyltag, udstødning i hver
>side, men ikke Recaro - derimod alm. bucket seats m. ternet betræk, og
>heller ingen stafferinger. Det var altså ikke en 2.3S som denne:
>http://www.fordcapri.nu/ford_capri_mk_2.htm
>Men lignede denne, med chromlister og -kofangere SVJH...
>http://www.cccolonia.de/Treffen/2001/Oldenburg2001/33/33.htm

Jeg kan bedst lide dobbelte forlygter
www.capriclub.dk/

Og helst når det er på en 2600 RS
http://home.att.net/~wellsbrothers/rs2600/rs2600.html


/Mogens

Vestman (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Vestman


Dato : 16-11-03 14:18

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Og helst når det er på en 2600 RS
> http://home.att.net/~wellsbrothers/rs2600/rs2600.html

Supercool! Det er virkelig en klassiker... Vel også een af de få som giver
designet hvad det fortjener.

--
Venligst,
Lars Vestman
www.vestman.subnet.dk



Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 14:28

On Sun, 16 Nov 2003 14:17:42 +0100, "Vestman"
<vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote:

>Supercool! Det er virkelig en klassiker... Vel også een af de få som giver
>designet hvad det fortjener.

Jep - dét må man sige. At den også idag sparker røv på en tysk
motorvej er en anden sag...


/Mogens

Per Beer Hansen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 16-11-03 14:34

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i
en meddelelse
news:u1terv8cvn0brr9bg8gkp0i592jp8gq6ll@4ax.com
>
> Og helst når det er på en 2600 RS
> http://home.att.net/~wellsbrothers/rs2600/rs2600.html
>

Jeg tror at det var Auto, Motor und Sport, der tilbage i 80'erne, lavede en
sammenligning/test af netop RS2600 og den (dengang) nye Sierra RS Cosworth.
Svjh hængte Capri'en forbløffende godt med, undtagen i disciplinen topfart.
Der fandtes jo også en RS3100 (men det har vi vist været inde på før

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 14:37

On Sun, 16 Nov 2003 14:33:42 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Jeg tror at det var Auto, Motor und Sport, der tilbage i 80'erne, lavede en
>sammenligning/test af netop RS2600 og den (dengang) nye Sierra RS Cosworth.
>Svjh hængte Capri'en forbløffende godt med, undtagen i disciplinen topfart.

Okay!
Det er nok i 2WD udgaven (Cossie). Capri'en skulle være lidt løs jvf.
Tom's link, men en 3 liters standard Capri har selvfølgelig heller
INTET med RS-serien at gøre...

>Der fandtes jo også en RS3100 (men det har vi vist været inde på før

Sidstnævnte haar vi været inde på før, men billeder udestår, IMO...


/Mogens

Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 14:45

On Sun, 16 Nov 2003 14:37:20 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>>Der fandtes jo også en RS3100 (men det har vi vist været inde på før

>Sidstnævnte haar vi været inde på før, men billeder udestår, IMO...

Til salg for £2412.64..............................dengang
www.btinternet.com/~AVO.Club/avo_site/rs3100.html


/Mogens
som lige har sendt en bil til Portugal

Per Beer Hansen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 16-11-03 22:33

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i
en meddelelse
news:g9verv0m293nq6b99unvm7gk4lsmbu6hdv@4ax.com
>
> Okay!
> Det er nok i 2WD udgaven (Cossie).

Jeps, det var den første årgang.

> Capri'en skulle være
> lidt løs jvf. Tom's link, men en 3 liters standard Capri
> har selvfølgelig heller INTET med RS-serien at gøre...

Jeg har aldrig haft fornøjelsen af at prøve sådan en RS'er, men jeg har da
tøffet lidt rundt i en Mk1 - 3,0 GTXLR, en rigtig "ond" satan, med udbyggede
skærme (a'la Escort BDA) o 8" X 13" ATS fælge. Maskinen var svjh boret op
til 3,2 L, og med en anden knast + webere.
Bilen var helt sort, med sort tonede ruder.
Desværre blev bilen stjålet og aldrig fundet igen
(det var dog ikke min bil).

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 22:43

On Sun, 16 Nov 2003 22:32:45 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Jeg har aldrig haft fornøjelsen af at prøve sådan en RS'er, men jeg har da
>tøffet lidt rundt i en Mk1 - 3,0 GTXLR, en rigtig "ond" satan, med udbyggede
>skærme (a'la Escort BDA) o 8" X 13" ATS fælge.

Zakspeed-skærme

>Maskinen var svjh boret op til 3,2 L, og med en anden knast + webere.
>Bilen var helt sort, med sort tonede ruder.

Uha det lyder lækkert.

Jeg kan huske fra de helt unge år, at vi en week-end var til motorløb
på Jyllandsringen. Helt oppe ved indgangen holdt 3 stk Capri 3000 GT
XLR parkeret. De var alle lakerede ens med stafferinger og sådan, men
i hver sin ultrere farve som f.eks. lyslilla. Vildt...


/Mogens

Per Beer Hansen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 16-11-03 23:09

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i
en meddelelse
news:mmrfrvsc04c6koajrvtfir6l3l5svp2tbs@4ax.com
>
> Zakspeed-skærme

Nej lidt mere bobbel agtige, zakspeed'erne var lidt kantede i det.

>
> > Maskinen var svjh boret op til 3,2 L, og med en anden
> > knast + webere. Bilen var helt sort, med sort tonede
> > ruder.
>
> Uha det lyder lækkert.

Dét var det også, det var en kammerat der havde den.
Den lød som en helt V8'er

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Thunderbird [7100] (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 16-11-03 15:03

On Sun, 16 Nov 2003 14:01:47 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>On Sun, 16 Nov 2003 13:05:38 +0100, "Vestman"
><vestmanFJERNES@adslhome.dk> wrote:
>
>>Ja, den var ret kæk. Bronzemetallic med sort vinyltag, udstødning i hver
>>side, men ikke Recaro - derimod alm. bucket seats m. ternet betræk, og
>>heller ingen stafferinger. Det var altså ikke en 2.3S som denne:
>>http://www.fordcapri.nu/ford_capri_mk_2.htm
>>Men lignede denne, med chromlister og -kofangere SVJH...
>>http://www.cccolonia.de/Treffen/2001/Oldenburg2001/33/33.htm
>
>Jeg kan bedst lide dobbelte forlygter
>www.capriclub.dk/
>
>Og helst når det er på en 2600 RS
>http://home.att.net/~wellsbrothers/rs2600/rs2600.html

Rimeligt ok biler.

Hvad står sådan nogle egt i idag ?.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 15:38

On Sun, 16 Nov 2003 15:02:54 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Hvad står sådan nogle egt i idag ?.

Du finder dem ikke...

Men check www.mobile.de for efterligninger (14.000 euro).
Du skal blot søge på Ford Capri, men begræns søgning vha. årgang, idet
de sælger en Ford Ka Capri dernede.


/Mogens
som lige har sendt en bil til Portugal

Thunderbird [7100] (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 16-11-03 16:03

On Sun, 16 Nov 2003 15:37:38 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>On Sun, 16 Nov 2003 15:02:54 +0100, "Thunderbird [7100]"
><praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:
>
>>Hvad står sådan nogle egt i idag ?.
>
>Du finder dem ikke...
>
>Men check www.mobile.de for efterligninger (14.000 euro).
>Du skal blot søge på Ford Capri, men begræns søgning vha. årgang, idet
>de sælger en Ford Ka Capri dernede.

De er måske samtlige blevet skrottet eller har bilen aldrig eksisteret i
danmark?
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Ukendt (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-11-03 16:44



"Thunderbird [7100]" <mailto:praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Ford Consul - Capri GT"

> De er måske samtlige blevet skrottet

Nope - en sådan racer vil man normalt holde liv i uanset hvad...


> eller har bilen aldrig eksisteret i danmark?

Nope - der er ikke solgt nogen. Det var jo ikke nogen lagervare.

/M




-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.231.21)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Per Beer Hansen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 16-11-03 16:43

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i
en meddelelse
news:kb4frvshg5f5ene2el0uesr2bf8781min2@4ax.com
>
> De er måske samtlige blevet skrottet eller har bilen
> aldrig eksisteret i danmark?
>

Der er vist ikke lavet så forfærdeligt mange af RS udgaverne, RS3100 blev
vist kun lavet i godt 200 eksemplarer ialt.
Med hensyn til om de har eksisteret i DK, så er det lige som med mange andre
dyre/specielle biler, det er prisen der har "skylden" for den manglende
udbredelse

--
Mvh
Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste