VW Golf gearkasse støjer
Fra : kim014

Dato : 15-11-03 19:48

Gearkassen på min Golf2 støjer når den går i tomgang, men når jeg træder
kobling halvt ned går det væk, jeg ved godt det kan være udrykkerlejen, der
er noget galt med, men jeg har hørt at det nemt kan være noget inde i
gearkassen ,når koblingen nu skal trædes halvt ned og ikke bare berøres
lidt, NOGEN som ved noget om det. Mvh. Kim

Fra : Rasmus

Dato : 15-11-03 20:07

"kim014" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
> gearkassen ,når koblingen nu skal trædes halvt ned og ikke bare berøres
> lidt, NOGEN som ved noget om det. Mvh. Kim

.....det er næsten helt sikkert udrykkerlejet, der er rigtigt mange Golf´er
der har problem med det.

mvh
Rasmus

Fra : kim014

Dato : 15-11-03 20:13

> der
>

> ....det er næsten helt sikkert udrykkerlejet, der er rigtigt mange Golf´er
> der har problem med det.
>
> mvh
> Rasmus
>
> Hørte bare idag en impotør af brugte VW GOLF at det nok var mere end
udrykkerlejet når koblingen skulle halvt nedfor at fjerne lyden, men det kan
da være ,det bare var noget han sagde for at sælge mig en anden??

Fra : Rasmus

Dato : 15-11-03 22:08

Golf´er

> udrykkerlejet når koblingen skulle halvt nedfor at fjerne lyden, men det
kan
> da være ,det bare var noget han sagde for at sælge mig en anden??

Det er jo svært at sige det 100%, det eneste måde at finde ud af det, er jo
ved at pille lortet fra hinanden...

mvh
Rasmus

Fra : alexbo

Dato : 15-11-03 23:08

"kim014" skrev

> Gearkassen på min Golf2 støjer når den går i tomgang, men når jeg træder
> kobling halvt ned går det væk, jeg ved godt det kan være udrykkerlejen,
der
> er noget galt med,

Jeg tror ikke på udrykkerlejet, det er netop det du aktiverer koblingen med,
det er lejerne i gearkassen.
Når du træder koblingen ned stopper lejer og hjul i gearkassen.

Et defekt udrykkerleje larmer når man træder koblingen ned, og siger
ingenting når koblingen er sluppet.
Der er dog et lille "men" hvis udrykkerlejet ikke slipper koblingen helt ved
sluppet pedal, kan man høre koblingen røre lejet, den lyd går væk ved et
lille tråd.

mvh
Alex Christensen