/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kære X5- eller ML-ejer
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 15-11-03 17:26


Hvad må du bøde i vægtafgift for din dieseldrevne slæde?
Jeg tænker på alt inkl., hvis der også er en supplerende afgift.


/Mogens

 
 
Mogens Knudsen (15-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 15-11-03 17:28

On Sat, 15 Nov 2003 17:26:20 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:


>Hvad må du bøde i vægtafgift for din dieseldrevne slæde?
>Jeg tænker på alt inkl., hvis der også er en supplerende afgift.

På GULE plader!


/Mogens

Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 13:26

On Sat, 15 Nov 2003 17:28:09 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>>Hvad må du bøde i vægtafgift for din dieseldrevne slæde?
>>Jeg tænker på alt inkl., hvis der også er en supplerende afgift.
>På GULE plader!

10.000 kr alt inkl.


/Mogens

Mark Sandberg (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 17-11-03 13:38


"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> 10.000 kr alt inkl.

Hvilken dieseldrevet Van lever op til dine krav, kære Mogens

/Mark.



Mark Sandberg (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 17-11-03 13:50


"Mark Sandberg" skrev i en meddelelse:

> Hvilken dieseldrevet Van lever op til dine krav, kære Mogens

Måske denne:
http://kiamotors.dk/bestilling/model_forside.php?21
Vægtafgift ved privat kørsel: 9.810,00 kr.

Eller denne:
http://kiamotors.dk/bestilling/model_forside.php?20
Vægtafgift ved privat kørsel: 9.810,00 kr.

Blot et par gæt

/Mark.



Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 14:00

On Mon, 17 Nov 2003 13:49:48 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Måske denne:
>http://kiamotors.dk/bestilling/model_forside.php?21
>Vægtafgift ved privat kørsel: 9.810,00 kr.
>Eller denne:
>http://kiamotors.dk/bestilling/model_forside.php?20
>Vægtafgift ved privat kørsel: 9.810,00 kr.
>Blot et par gæt

Aah Mark, jeg ved godt, de pt. er vældigt populære, meeen tror du nu
også, det er godt nok? (bilernes kvalitet samt kun 4 cyl.)
Ikke mindst gensalget skal jo også være i top, og dét ka' en X5 eller
ML jo godt "klare..."


/Mogens

Morten Fruergaard (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 20-11-03 09:15

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Aah Mark, jeg ved godt, de pt. er vældigt populære, meeen tror du nu
> også, det er godt nok? (bilernes kvalitet samt kun 4 cyl.)
> Ikke mindst gensalget skal jo også være i top, og dét ka' en X5 eller
> ML jo godt "klare..."


Klart du kan få mere for en brugt ML'er end for en Sorento. Men ML'eren har
jo også været dyrere i indkøb...
Personligt ville jeg hellere have en brugt Jeep Grand Cherokke for 200.000
kr. + moms end en Sorento...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Thomas Krath (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 17-11-03 17:59

> Måske denne:
> http://kiamotors.dk/bestilling/model_forside.php?21
> Vægtafgift ved privat kørsel: 9.810,00 kr.
>
> Eller denne:
> http://kiamotors.dk/bestilling/model_forside.php?20
> Vægtafgift ved privat kørsel: 9.810,00 kr.
>
> Blot et par gæt

Sådan en skal du sgutte ha!!!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Thomas Krath (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 17-11-03 18:00

> Sådan en skal du sgutte ha!!!

Ahhh... så først nu det var Mark der skrev det indlæg jeg svarede på - jeg
blev sgu helt rystet der!! :)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Mark Sandberg (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 17-11-03 18:17


"Thomas Krath" skrev i en meddelelse:

> Ahhh... så først nu det var Mark der skrev det indlæg jeg svarede på - jeg
> blev sgu helt rystet der!! :)

*LOL*

X5 er vist lavet i en M-power udgave, det må være sagen Thomas

/Mark.



Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 18:26

On Mon, 17 Nov 2003 18:16:37 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>> Ahhh... så først nu det var Mark der skrev det indlæg jeg svarede på - jeg
>> blev sgu helt rystet der!! :)

>*LOL*
>X5 er vist lavet i en M-power udgave, det må være sagen Thomas

ROFL


/Mogens

Thomas Krath (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 17-11-03 18:26

> X5 er vist lavet i en M-power udgave, det må være sagen Thomas

4,6iS... stadigvæk en stor båd... ved 180 kmt går det for alvor galt for dem
pga. vindmodstanden.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Morten Lorenzen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 17-11-03 18:30

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bpb0c1$1rsq$1@news.cybercity.dk...
> > X5 er vist lavet i en M-power udgave, det må være sagen Thomas
>
> 4,6iS... stadigvæk en stor båd... ved 180 kmt går det for alvor galt for
dem
> pga. vindmodstanden.

Hmm... Kan du huske den sorte X5 5.0 Hartge fra Århus den aften? :)

-M



Thomas Krath (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Krath


Dato : 17-11-03 18:33

> Hmm... Kan du huske den sorte X5 5.0 Hartge fra Århus den aften? :)

Ja - den lød sgu godt, men stadigvæk - automatgear?? Det passede ikke helt
til dens øvrige opsætning (sænket, 20" split fælge, tonede ruder, 2 unge
gutter osv.... i kan sikkert godt forestille jer det) :)


--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk



Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 18:42

On Mon, 17 Nov 2003 18:32:35 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>> Hmm... Kan du huske den sorte X5 5.0 Hartge fra Århus den aften? :)
>
>Ja - den lød sgu godt, men stadigvæk - automatgear?? Det passede ikke helt
>til dens øvrige opsætning (sænket, 20" split fælge, tonede ruder, 2 unge
>gutter osv.... i kan sikkert godt forestille jer det) :)

BMW Hobro, Ring Knutstorp, 21" alu, plus diverse ? -


/Mogens

Morten Lorenzen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 17-11-03 20:55

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bpb0ng$1sfs$1@news.cybercity.dk...

> Ja - den lød sgu godt, men stadigvæk - automatgear?? Det passede ikke
helt
> til dens øvrige opsætning (sænket, 20" split fælge, tonede ruder, 2 unge
> gutter osv.... i kan sikkert godt forestille jer det) :)

Den var ellers meget rå, har set den en gang siden :)

-M



Jesper Lauridsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 20-11-03 00:04

On Mon, 17 Nov 2003 18:32:35 +0100, "Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>> Hmm... Kan du huske den sorte X5 5.0 Hartge fra Århus den aften? :)
>
>Ja - den lød sgu godt, men stadigvæk - automatgear?? Det passede ikke helt
>til dens øvrige opsætning (sænket, 20" split fælge, tonede ruder, 2 unge
>gutter osv.... i kan sikkert godt forestille jer det) :)

Er der nogen der kan forklare mig pointen i at købe en offroader og så
derefter _sænke_ den?


Mogens Knudsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 20-11-03 07:47

On Wed, 19 Nov 2003 23:04:14 GMT, rorschak@sorrystofanet.dk (Jesper
Lauridsen) wrote:

>Er der nogen der kan forklare mig pointen i at købe en offroader og så
>derefter _sænke_ den?

En X5 er ikke nogen off-eod'er - den er ikke engang udstyret med spær!
Man køber de biler, fordi de har en dejlig komfort og er nemmere at
bestige - udsyn og overblik er formidabelt...


/Mogens
www.cuoresportivo.dk/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=10

Folmer Rasmussen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 20-11-03 08:22

On Thu, 20 Nov 2003 07:47:13 +0100, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>On Wed, 19 Nov 2003 23:04:14 GMT, rorschak@sorrystofanet.dk (Jesper
>Lauridsen) wrote:
>
>>Er der nogen der kan forklare mig pointen i at købe en offroader og så
>>derefter _sænke_ den?
>
>En X5 er ikke nogen off-eod'er - den er ikke engang udstyret med spær!
>Man køber de biler, fordi de har en dejlig komfort og er nemmere at
>bestige - udsyn og overblik er formidabelt...
>
>--

Jeg er lige i humør til, at en sænkning ikke vil reducere dit
formidable overblik.

Hver enkelt millimeter sænkning vil da få horisonten til at komme
nærmere, eller hur? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer
>
>
>
>



Mogens Knudsen (20-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 20-11-03 08:26

On Thu, 20 Nov 2003 08:22:24 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Jeg er lige i humør til, at en sænkning ikke vil reducere dit
>formidable overblik.
>Hver enkelt millimeter sænkning vil da få horisonten til at komme
>nærmere eller hur?

Nu er der jo langt fra tale om en sænkning på 30-40 cm.....


/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
www.cuoresportivo.dk/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=10

Jesper Lauridsen (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Lauridsen


Dato : 02-12-03 01:45

On Thu, 20 Nov 2003 07:47:13 +0100, Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>En X5 er ikke nogen off-eod'er - den er ikke engang udstyret med spær!
>Man køber de biler, fordi de har en dejlig komfort og er nemmere at
>bestige - udsyn og overblik er formidabelt...

Altså fordi man blevet gammel med stive lemmer og dårligt syn?

Det forklarer jo hvorfor førere af den type biler har så svært ved
at parkere og holde afstand.


DJ Bobo (02-12-2003)
Kommentar
Fra : DJ Bobo


Dato : 02-12-03 07:34

On Tue, 02 Dec 2003 01:44:30 +0100, Jesper Lauridsen
<rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:

>Altså fordi man blevet gammel med stive lemmer og dårligt syn?

Måske førstnævnte...

>Det forklarer jo hvorfor førere af den type biler har så svært ved
>at parkere

Har de dét da?


/Mogens

Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 13:54

On Mon, 17 Nov 2003 13:38:01 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Hvilken dieseldrevet Van lever op til dine krav, kære Mogens

En chippet 400 CDI V8 ?

Iøvrigt chipper "Starmark" ML'eren for 9.995 kr, hvor fabriksgarantien
bibeholdes. ML270 CDI får istedet for 163 hk så 197 hk.
Drejningsmoment får en tilsvarende indsprøjtning!

Er du klar over, hvor lav afgiften er på sådan en ML'er?
Og hvis man så finder en brugt i udlandet og beregner 63% af det?
I guder mand der er muligheder....

Iøvrigt kan man rask væk få 25-30.000 kr's rabat, hvis man køber en ny
ML, og det inden vi overhovedet er begyndt at "handle..."
(især jyderne forstår, hvad jeg mener hér )


/Mogens

Mark Sandberg (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 17-11-03 14:08


"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Er du klar over, hvor lav afgiften er på sådan en ML'er?
> Og hvis man så finder en brugt i udlandet og beregner 63% af det?
> I guder mand der er muligheder....

Jeg tror du er inden på noget her

> Iøvrigt kan man rask væk få 25-30.000 kr's rabat, hvis man køber en ny
> ML, og det inden vi overhovedet er begyndt at "handle..."
> (især jyderne forstår, hvad jeg mener hér )

Lidt ekstraudstyr som Navigation m.m. er nok også en mulighed, som
handelsobjekt................for jyder

Jeg har læst et sted at Toyota Avensis kommer med en 2,2 common-rail
turbodiesel med 200 Hk. Mon ikke også den motor vil kunne fåes i Avensis
Verso og Sports Van modellerne?

/Mark.



Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 14:18

On Mon, 17 Nov 2003 14:07:51 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Lidt ekstraudstyr som Navigation m.m. er nok også en mulighed, som
>handelsobjekt................for jyder

He, he - Starmark har en 30 stykker nye ML'er stående...
Alt i udstyr i dem alle - stort set. Dét udstyr koster jo intet ift.
en afgift på hvide plader...

>Jeg har læst et sted at Toyota Avensis kommer med en 2,2 common-rail
>turbodiesel med 200 Hk. Mon ikke også den motor vil kunne fåes i Avensis
>Verso og Sports Van modellerne?

4 cyl., sikkert...?


/Mogens

Peter G C (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 17-11-03 14:26

In news:egihrvkgru67rvgmu8a3bblb1t53oo0ab5@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:
> On Mon, 17 Nov 2003 14:07:51 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
> wrote:
>
>> Lidt ekstraudstyr som Navigation m.m. er nok også en mulighed, som
>> handelsobjekt................for jyder
>
> He, he - Starmark har en 30 stykker nye ML'er stående...
> Alt i udstyr i dem alle - stort set. Dét udstyr koster jo intet ift.
> en afgift på hvide plader...

Så'n ML'er - det er da ikke en rigtig Mercedes - det er efter min mening en
plastikpotte.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Roberto Saldo (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 17-11-03 14:28

Peter G C wrote:
> In news:egihrvkgru67rvgmu8a3bblb1t53oo0ab5@4ax.com,
> Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:
>
>>On Mon, 17 Nov 2003 14:07:51 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
>>wrote:
>>
>>
>>>Lidt ekstraudstyr som Navigation m.m. er nok også en mulighed, som
>>>handelsobjekt................for jyder
>>
>>He, he - Starmark har en 30 stykker nye ML'er stående...
>>Alt i udstyr i dem alle - stort set. Dét udstyr koster jo intet ift.
>>en afgift på hvide plader...
>
>
> Så'n ML'er - det er da ikke en rigtig Mercedes - det er efter min mening en
> plastikpotte.

Det er jo også den sang den får fra diverse anmeldelser.
En nabo nede ad vejen har een, den ser ikke så gedigen ud som jeg
synes en Mercedes plejer.


--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 14:36

On Mon, 17 Nov 2003 14:27:37 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>> Så'n ML'er - det er da ikke en rigtig Mercedes - det er efter min mening en
>> plastikpotte.

OK...

>Det er jo også den sang den får fra diverse anmeldelser.

Har ikkelæst nogle endnu...

>En nabo nede ad vejen har een - den ser ikke så gedigen ud som jeg
>synes en Mercedes plejer.

Ok - jeg synes nu, ML ligner "det sædvanlige". Både sæder, dashboard,
greb, knapper og andet er lig en almindelig MB, IMO.
Hvad skiller sig specifict ud?


/Mogens

Roberto Saldo (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 17-11-03 14:43

Mogens Knudsen wrote:
> On Mon, 17 Nov 2003 14:27:37 +0100, Roberto Saldo
> <robertosaldo@yahoo.dk> wrote:
>
>
>>>Så'n ML'er - det er da ikke en rigtig Mercedes - det er efter min mening en
>>>plastikpotte.
>
>
> OK...
>
>
>>Det er jo også den sang den får fra diverse anmeldelser.
>
>
> Har ikkelæst nogle endnu...
>
>
>>En nabo nede ad vejen har een - den ser ikke så gedigen ud som jeg
>>synes en Mercedes plejer.
>
>
> Ok - jeg synes nu, ML ligner "det sædvanlige". Både sæder, dashboard,
> greb, knapper og andet er lig en almindelig MB, IMO.
> Hvad skiller sig specifict ud?

Jeg har ikke været inde i den, bladene brokkede sig over
kvalitetsindtrykket palstickvalitet (eller var det topgear?), det
sædvanlige.

Det er bare indtrykket når man kigger på den,
den ligner sådan en 4wd wannabe.

Der er ingen tvivl om at den er lavet fordi nogen vil købe hvad som
helst med stjernen på.

Du må prøve et par ture og give en anmeldelse så vi kan se om
journalisterne har ret.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 14:49

On Mon, 17 Nov 2003 14:43:21 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Jeg har ikke været inde i den, bladene brokkede sig over
>kvalitetsindtrykket palstickvalitet (eller var det topgear?), det
>sædvanlige.

Ok - du henviste blot til naboen...

>Du må prøve et par ture og give en anmeldelse så vi kan se om
>journalisterne har ret.

Jow, jow - helt sikkert...

Autobild er vist heller ikke imponeret:
"Im Kern gesund, aber ... - ...im Detail nicht Mercedes-Benz."

Fazit und Modellempfehlung:
"Der Mercedes ML zeigte bei insgesamt 569 Hauptuntersuchungen häufig
Ölverlust an Motor, Antrieb und Getriebe. Weiters bemerkten wir, dass
die Feststellbremse überdurchschnittlich oft nicht gleichmäßig auf
beide Hinterräder einwirkt. Ebenso ein häufiger Kritikpunkt: spröde
Bremsschläuche und das Lenkungsspiel. Bestnoten gab es für
Korrosionsschutz, Antriebswellen, Blinker, Wirkung der Fußbremse,
Bremsleitungen und die Kraftstoffanlage."
Modellempfehlung: Mercedes ML 270 CDI (120 kW/163 PS)


/Mogens

Roberto Saldo (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 17-11-03 14:49


Jeg kan godt lide at kigge i http://www.carsurvey.org

Fex her:

<http://www.carsurvey.org/model_Mercedes-Benz_M-Class.html>

Der er overvejende mange utilfredse kunder.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 14:51

On Mon, 17 Nov 2003 14:48:45 +0100, Roberto Saldo
<robertosaldo@yahoo.dk> wrote:

>Jeg kan godt lide at kigge i http://www.carsurvey.org
>Fex her: www.carsurvey.org/model_Mercedes-Benz_M-Class.html>
>Der er overvejende mange utilfredse kunder.

Dét ser sgu ikke for godt ud!
Hva' så med X5 3.0d...


/Mogens

Roberto Saldo (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 17-11-03 14:54

Mogens Knudsen wrote:
> On Mon, 17 Nov 2003 14:48:45 +0100, Roberto Saldo
> <robertosaldo@yahoo.dk> wrote:
>
>
>>Jeg kan godt lide at kigge i http://www.carsurvey.org
>>Fex her: www.carsurvey.org/model_Mercedes-Benz_M-Class.html>
>>Der er overvejende mange utilfredse kunder.
>
>
> Dét ser sgu ikke for godt ud!
> Hva' så med X5 3.0d...

Kan ikke finde den:

<http://www.carsurvey.org/manufacturer_BMW.html>

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Mark Sandberg (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 17-11-03 15:08

"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Dét ser sgu ikke for godt ud!
> Hva' så med X5 3.0d...

Hva' så med denne:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111128375196
Du kan selv rive sæderne ud og den er allerede på gule plader

Seriøst...... Hvordan takserer T&S afgiftberegningen på en importeret
Mercedes 320 CDI med "ca. 250.000 Km." på klokken, når nu der er alle de
frikørte TAXA'er på det danske marked ?

63% af en tilsvarende ved Starmark eller hvad?

/Mark.



Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 15:21

On Mon, 17 Nov 2003 15:07:32 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Hva' så med denne:
>http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111128375196
>Du kan selv rive sæderne ud og den er allerede på gule plader

He, he...
En E-klasse skal IMO være i Aventgarde udførelse!

>Seriøst...... Hvordan takserer T&S afgiftberegningen på en importeret
>Mercedes 320 CDI med "ca. 250.000 Km." på klokken, når nu der er alle de
>frikørte TAXA'er på det danske marked ?
>63% af en tilsvarende ved Starmark eller hvad?

Aner det simpelthen ikke - måske T&S-siden løfter sløret....

Starmark sælgeren fik iøvrigt følgende spørgsmål af mig:
"Hvad ville DU vælge, hvis du havde valget mellem en splinterny ML
270CDI med den ganzen Mollevitten eller en 2 år gammel E320 CDI.
Han ville vælge en ML m/chip og AMG-undervogn..."


/Mogens

Mark Sandberg (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 17-11-03 15:32


"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Starmark sælgeren fik iøvrigt følgende spørgsmål af mig:
> "Hvad ville DU vælge, hvis du havde valget mellem en splinterny ML
> 270CDI med den ganzen Mollevitten eller en 2 år gammel E320 CDI.
> Han ville vælge en ML m/chip og AMG-undervogn..."

Han havde jo også lige 30 stk. nye ML på lager. Måske hans udtalelse var
påvirket heraf.

/Mark.



Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 15:36

On Mon, 17 Nov 2003 15:32:00 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Han havde jo også lige 30 stk. nye ML på lager. Måske hans udtalelse var
>påvirket heraf.

Nope, han var meget lang tid om at svare og måtte hjælpes lidt på vej
vha. min sidebemærkning/? om rustbeskyttelse. Han afgørelse var
desuden baseret på "ny-bil-fænomenet" samt den formodede
gensalgsværdi. En brugt ML koster i DK det hvide ud af øjnene !


/Mogens

Mark Sandberg (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 17-11-03 15:26


"Mark Sandberg" skrev i en meddelelse:

> Seriøst...... Hvordan takserer T&S afgiftberegningen på en importeret
> Mercedes 320 CDI med "ca. 250.000 Km." på klokken, når nu der er alle de
> frikørte TAXA'er på det danske marked ?

Jeg mener...en top-klargjort frikørt TAXA koster ca 500.000 Kr. hos
Starmark.

> 63% af en tilsvarende ved Starmark eller hvad?

63% af 1/2 million er vel mere end der blev betalt i 20% afgift som TAXA.
Ved udførsel af en tilsvarende vogn, kan man ifgl. reglerne ikke få mere
refunderet end der i sin tid blev betalt! Så her er vel et problem ved
import kontra export, hvor afgiftberegningen jo gerne skulle være den samme.

/Mark.




Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 15:32

On Mon, 17 Nov 2003 15:26:17 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Jeg mener...en top-klargjort frikørt TAXA koster ca 500.000 Kr. hos
>Starmark.

Lidt mindre, sagde sælgeren...

>63% af 1/2 million er vel mere end der blev betalt i 20% afgift som TAXA.

20% betaler man som regel i afgift "af" en taxa...

>Ved udførsel af en tilsvarende vogn, kan man ifgl. reglerne ikke få mere
>refunderet end der i sin tid blev betalt!

Korrekt

>Så her er vel et problem ved import kontra export, hvor
>afgiftberegningen jo gerne skulle være den samme.

Tja', det ved jeg ikke, men mit lokale T&S-kontor kan nemt klare det
spørgsmål


/Mogens

Jan W Nielsen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-11-03 16:45

Mogens Knudsen wrote:

> Dét ser sgu ikke for godt ud!
> Hva' så med X5 3.0d...

Har kørt i sådan een i 7 dage - dejlig bil....!

--
Jan W Nielsen




Peter G C (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 17-11-03 14:58

In news:bjjhrvg1es5cbjjbgaqmuqgadt0j285bol@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:

[klip]

> Ok - jeg synes nu, ML ligner "det sædvanlige". Både sæder, dashboard,
> greb, knapper og andet er lig en almindelig MB, IMO.
> Hvad skiller sig specifict ud?

Det knager og brager når man kører i den. Den knirker mere end min tidligere
306'er! Interiør virker billigt og lyder billigt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 15:17

On Mon, 17 Nov 2003 14:58:09 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Det knager og brager når man kører i den. Den knirker mere end min tidligere
>306'er! Interiør virker billigt og lyder billigt.

Ok - jeg synes på diverse billeder at kunne identificere en ny og en
gammel model?
Den nye ligner nutidens MB'er, så den gamle er nok noget crap?


/Mogens

Peter G C (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 17-11-03 16:56

In news:evlhrvca578ggjacr7g6tparq074f7j70b@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:

[klip]

> Ok - jeg synes på diverse billeder at kunne identificere en ny og en
> gammel model?
> Den nye ligner nutidens MB'er, så den gamle er nok noget crap?

Kørte chefens 320'er til syn - det var vist en 98'er. Det er uhyggeligt så
dårlig kvaliteten er. Selv min Citrobang er i en bedre kvalitet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 17:04

On Mon, 17 Nov 2003 16:56:27 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Kørte chefens 320'er til syn - det var vist en 98'er. Det er uhyggeligt så
>dårlig kvaliteten er. Selv min Citrobang er i en bedre kvalitet.

Plonk!

Altså Mercedes'en


/Mogens

Peter G C (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 17-11-03 19:28

In news:3ashrv4d1t94sildf5rs713cbdjac6ab1j@4ax.com,
Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> typed:

[klip]

> Plonk!
>
> Altså Mercedes'en

Yes - og hop for himlens skyld ikke på en Suzuki! Også den har jeg erfaring
med - dog ikke den nyeste model. Men gisp: tænk at en helt ny vogn har en
instrumentbord, der ligner noget fra en 1990-Mazda 626....!!!

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Mogens Knudsen (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 17-11-03 19:43

On Mon, 17 Nov 2003 19:28:12 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Yes - og hop for himlens skyld ikke på en Suzuki! Også den har jeg erfaring
>med - dog ikke den nyeste model. Men gisp: tænk at en helt ny vogn har en
>instrumentbord, der ligner noget fra en 1990-Mazda 626....!!!

He, he - har hørt lidt om det...:)

BMW X5 3.0d er nok modellen, hvis det var
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=2&bereich=pkw&id=11111111128411484&
"Nur Export" genere mit øje - dét betyder nemlig "uden moms"

Eller endnu bedre - tilsendt mig af en anden NG-skribent
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=3&bereich=pkw&id=11111111128505006&


/Mogens

Mark Sandberg (17-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 17-11-03 20:33


"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Eller endnu bedre - tilsendt mig af en anden NG-skribent
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?top=3&bereich=pkw&id=11111111128505006

Jeg skulle spørge om sådan en fætter kan trække en plov i den jydske muld?

Det har vist noget med regnskab og afskrivning i landbruget at gøre

/Mark.



Jan W Nielsen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 18-11-03 16:43

Mogens Knudsen wrote:

> En chippet 400 CDI V8 ?

Kørte om kap med sådan en fyr i Cayenne Turbo.

Og jeg har det på video.. ))

--
Jan W Nielsen




Mogens Knudsen (18-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 18-11-03 16:45

On Tue, 18 Nov 2003 16:42:31 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Kørte om kap med sådan en fyr i Cayenne Turbo.
>Og jeg har det på video.. ))

Hvem vandt?


/Mogens

Jan W Nielsen (02-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 02-12-03 22:38

Mogens Knudsen wrote:

>> Kørte om kap med sådan en fyr i Cayenne Turbo.
>> Og jeg har det på video.. ))

> Hvem vandt?

En Cayenne Turbo er hurtigere end de fleste - og langt hurtigere end 400
CDi - LANGT hurtigere....

--
Jan W Nielsen




Mark Sandberg (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 16-11-03 00:20


"Mogens Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Hvad må du bøde i vægtafgift for din dieseldrevne slæde?
> Jeg tænker på alt inkl., hvis der også er en supplerende afgift.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig, men er du faldet for denne?
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=505100050
Den har tidligere tilhørt en kendt racerkører i F1, som du måske har hørt om
før

/Mark.



Mogens Knudsen (16-11-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 16-11-03 06:39

On Sun, 16 Nov 2003 00:20:22 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Desværre kan jeg ikke hjælpe dig

Der må da være nogen, som ved noget...

>men er du faldet for denne?
>http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=505100050
>Den har tidligere tilhørt en kendt racerkører i F1, som du måske har hørt om
>før

LOL - har godt set den :)


/Mogens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste