@%¤¤%&#¤#!!!! (oversat: PIS!)
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 15-11-03 17:09

Hej gruppe!

Fik natten til torsdag stjålet mine Alu sutter + min storebror alu sutter
fra et kælder rum, da vi begge har skiftet til vinderdæk/stålfælge. Det er
min brors kælderrum og tyvene må sku have vidst de lå der for de havde ikke
rørt andre kælderrum + dæk og fælge var det eneste de tog fra selvsamme
kælderrum.

Det drejer sig om 2 sæt originale Nissan alu fælge:

1) Mine fælge
Fælg: 15" 4. huls med nissan emblem som dækker hjulboltene fælgen
har 5 eger (til nissan almera)
Dæk: Bridgestone 195/50

2) Min Brors
Fælg 16" 4. huls med skjulte hjulbolte bare uden logo. fælgen har
fælgen har 8 eger (til nissan primera)
Dæk: Kan ikke huske mærke 205/50

Indbo forsikringen dækker ikke tilbehør til biler - det er
kaskoforsikringens opgave selvom de ligger i et rum omfattet af indbo
forsikring.
Ergo må det så være den pågældende bils kaskoforsikring der skal dække, men
nu er det bare sådan at nogle af os unge der godt kan køre pænt, stadig skal
betale skyhøje præmier for en forsikring.

Jeg giver 15.000 kr./år og det var det absolut billigste jeg kunne få det
til og selvrisikoen.....Ja 15.000 kr. Så Summa Summarum:

DER ER IKKE NOGLE DER VIL BETALE FOR NOGLE NYE FÆLGE!!!!

Er der andre end mig der ikke kan se logikken i at betale så mange penge for
forsikringer, når man ikke engang kan få dækket det man får tyvstjålet?

Skulle lige af med al galden.....

Fortsat god weekend og giv lige et praj hvis i får tilbudt et par billige
alusutter til en nissan

Mvh

Daniel Pedersen

---
Nissan Almera 1,6 SR Le Mans Nu uden alusutter

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-11-03 17:19

Daniel Pedersen wrote:
> [...]
>
> Indbo forsikringen dækker ikke tilbehør til biler - det er
> kaskoforsikringens opgave selvom de ligger i et rum omfattet af indbo

Hmmm, sikke noget vrøvl (fra forsikringsfolkene), hvis de ikke er
monteret på bilen er de ikke monteret.

Hvad hedder dit selskab?? Fair?

Mvh
Roberto

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 15-11-03 17:29

>Hmmm, sikke noget vrøvl (fra forsikringsfolkene), hvis de ikke er
>monteret på bilen er de ikke monteret.
>
>Hvad hedder dit selskab?? Fair?
>
>Mvh
>Roberto

Nej det er Alm. Brand - og det skulle meget gerne passe... Det står i
policen
+ en ven af min bror arbejder hos Tryg med bilforsikringer og han mente også
at landet lå sådan at det er kaskoforsikringen der skal dække det.

Med venlig hilsen

Daniel Pedersen

---
Nissan Almera 1,6 SR Le Mans Nu uden alusutter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-11-03 17:38

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en
meddelelse

> Hmmm, sikke noget vrøvl (fra forsikringsfolkene), hvis de
> ikke er monteret på bilen er de ikke monteret.

Det er desværre ganske normalt, at en indbo forsikring ikke dækker den
slags.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm

Fra : Rasmus

Dato : 15-11-03 17:38

Daniel Pedersen wrote:
> [...]
>
> Indbo forsikringen dækker ikke tilbehør til biler - det er
> kaskoforsikringens opgave selvom de ligger i et rum omfattet af indbo

[Roberto Wrote]

Hmmm, sikke noget vrøvl (fra forsikringsfolkene), hvis de ikke er
monteret på bilen er de ikke monteret.

Hvad hedder dit selskab?? Fair?

Mvh
Roberto

Det er ligegyldigt, det er udstyr til bilen, og det er ikke dækket af en
normal indboforsikring, sådan er det ved de fleste selskaber(jeg har ikke
hørt om nogle selskaber hvor det er anderledes).

Det samme gælder for indbo som måtte befinde sig i bilen under f.eks et
indbrud, det er dækket af din indboforsikring og ikke din kasko

mvh
Rasmus

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-11-03 17:44

> [...]
>
> Det samme gælder for indbo som måtte befinde sig i bilen under f.eks et
> indbrud, det er dækket af din indboforsikring og ikke din kasko

Det sammen gælder f.eks for benzin motorer over 5 hk (mener jeg det er) de
er heller ikke dækket af indbo, så hvis du har sådan noget stående så husk
at fortælle din forsikring det så det kan blive skrevet ind i policen

Martin

Fra : alexbo

Dato : 15-11-03 18:31

"Roberto Saldo" skrev i

>Hmmm, sikke noget vrøvl (fra forsikringsfolkene), hvis de ikke er
>monteret på bilen er de ikke monteret.

Det er til gengæld ikke rigtigt, selv om hjulene havde været opbevaret hos
et dækfirma, havde det være bilens kasko der skulle dække.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 15-11-03 18:34

"Daniel Pedersen" skrev

> [...]
for
> forsikringer, når man ikke engang kan få dækket det man får tyvstjålet?

Jamen, du har jo selv valgt at dække de første 15.000 kr.
At du er ærgelig er forståeligt, men at du beklager dig over forsikringen,
er meningsløst.

mvh
Alex Christensen

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 15-11-03 21:41

> Jamen, du har jo selv valgt at dække de første 15.000 kr.
> At du er ærgelig er forståeligt, men at du beklager dig over forsikringen,
> er meningsløst.

Vågn op mester! Jeg har ikke selv valgt at jeg skal have 15.000 kr. i
selvrisiko det var betingelserne for at jeg overhovedet kunne få bilen
forsikret. Så jeg ved ikke hvor meget frit valg der er i det? Jeg kunne
selvfølgelig bare betale 50.000 kr. i præmie om året så er der sikkert ingen
selvrisiko, men nu er jeg lærling såehh....

Og nu erdet jo ikke fordi det er en turbo bil eller noget det er en ganske
almindelig 1,6.

Min pointe er, at det er fuldstændigt absurd at man skal betale så mange
penge om året for en forsikring man ikke kan bruge til en skid, men man skal
jo starte et sted for at oparbejde sig ancinitet. Jeg kan kun bruge min
forsikring i tilfælde af at 1. bilen bliver total skadet 2) det er en anden
part der har skylden i forhold til skaden der er sket på bilen.

Med venlig hilsen

Daniel Pedersen

--
Nissan Almera 1,6 SR Le Mans nu uden alu sutter

Fra : Leonard

Dato : 15-11-03 22:11

"Daniel Pedersen" <dtp@adslhome.dk> wrote:

>men man skal
>jo starte et sted for at oparbejde sig ancinitet

Det kunne gøres med en ældre bil af lille værdi og så bare have ansvar
på i de første 5 år indtil du har råd til at betale kasko på noget
bedre.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : alexbo

Dato : 15-11-03 23:00

"Daniel Pedersen" skrev i

> Vågn op mester! Jeg har ikke selv valgt at jeg skal have 15.000 kr. i
> selvrisiko det var betingelserne for at jeg overhovedet kunne få bilen
> forsikret.

Det er måske heller ikke dig der har valgt at have bil.
Det er måske heller ikke dig der har valgt at have kasko.
Og hvis kaskoèn er begrundet i at du har købt bilen på afbetaling, så er det
heller ikke noget du har valgt.
Det hele er nogen andres skyld.
Hvornår tror du, du bliver stor nok til selv at vælge.

mvh
Alex Christensen

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 16-11-03 11:31

Jo da jeg arbejder 20 km væk fra min bopæl, hvorfor jeg har "valgt" at
arbejde så langt væk er pga. det enorme mangel på lærepladser i
københavnsområdet.

> Det er måske heller ikke dig der har valgt at have kasko.

Jo - det er det - måske fordi at jeg ville miste over 90.000 kr. hvis bilen
forsvandt så er det trods alt bedre at få 75.000 kr. end slet ikke nogen

> Og hvis kaskoèn er begrundet i at du har købt bilen på afbetaling, så er
det
> heller ikke noget du har valgt.

Jeg har skam ikke købt bilen på afbetaling - der er jo nogle som synes det
er federe at tjene pengene først og så gå ned og købe bilen kontant.

> Det hele er nogen andres skyld.

Det er sku'da mine forældres skyld at jeg blev født, skatteministerens skyld
at jeg altid er på røven og min kærestes skyldt at mit tøj aldrig er rent

> Hvornår tror du, du bliver stor nok til selv at vælge.

Tjaaa det er svært at sige.... måske når jeg engang bliver elitebilist og
kan få min forsikring til 6000 kr. årligt UDEN selvrisiko - der kan jeg
måske stå inde for mit valg af forsikringsselskab. Og måske behøver jeg ikke
have følelsen af at jeg bliver taget i røven af min forsikring?

Go' røv & God Weekend!

Med venlig hilsen

Daniel Pedersen

--
Nissan Almera 1,6 SR Le Mans nu uden alu sutter

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-11-03 12:03

Daniel Pedersen wrote:
> [...]
> måske stå inde for mit valg af forsikringsselskab. Og måske behøver jeg ikke
> have følelsen af at jeg bliver taget i røven af min forsikring?

I det mindste er du både høflig og tålmodig.

Mvh
Roberto (heller ikke en kornfed 68'er med inflationsbetalt hus, men
10.000 i selvrisiko og udsigt til at skulle betale regningen for de
gamles forbrugsfest).

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 16-11-03 15:22

>Mvh
> Roberto (heller ikke en kornfed 68'er med inflationsbetalt hus, men
>10.000 i selvrisiko og udsigt til at skulle betale regningen for de
>gamles forbrugsfest).

Ja - så kan man vist roligt sige at vi sejler i samme båd

Med venlig hilsen

Daniel Pedersen

---
Nissan Almera 1,6 SR Le Mans nu uden alu sutter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 16:36

Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :

>Roberto (heller ikke en kornfed 68'er med inflationsbetalt hus, men
>10.000 i selvrisiko og udsigt til at skulle betale regningen for de
>gamles forbrugsfest).

den fest der bl.a. er bygget skoler og lignende for ?

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-11-03 16:47

jan@stevns.net wrote:

> den fest der bl.a. er bygget skoler og lignende for ?

Nå du var med kan jeg høre :))

Mvh
Roberto

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-11-03 16:58

>Nå du var med kan jeg høre :))

Ikke helt - men "sangen om forbrugsfesten" har en hel del falske
toner, og mangler en del vers ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 16-11-03 17:39

jan@stevns.net wrote:

> Ikke helt - men "sangen om forbrugsfesten" har en hel del falske
> toner, og mangler en del vers ;)

Tja sandheden er at alle dem der var med idag sidder forbavsene
mageligt i det.

Gælden er tilbage og kan ikke diskuteres.

Mvh
Roberto

Fra : Peter G C

Dato : 16-11-03 19:20

In news:3fb7a808$0$27416$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> typed:

[klip]

> Gælden er tilbage og kan ikke diskuteres.

HØRT!!!!

- men emnet er OT, d'herre.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : alexbo

Dato : 16-11-03 20:04

"Roberto Saldo" skrev

>Gælden er tilbage og kan ikke diskuteres.

Hvad i alverden skal vi så med det i et diskussionsforum?
Der er formentlig en NG til politisk pladder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Juul Jensen

Dato : 16-11-03 13:22

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> heller ikke noget du har valgt.
> Det hele er nogen andres skyld.
> Hvornår tror du, du bliver stor nok til selv at vælge.

Du er da vist ikke stor nok til at give et anstændigt svar!

/Carsten

Fra : alexbo

Dato : 16-11-03 15:30

"Carsten Juul Jensen" skrev

> Du er da vist ikke stor nok til at give et anstændigt svar!

Hvis det er til mig, og det er det nok, så startede jeg med et anstændigt
svar, da Daniel råbte af forsikringen.
Han kunne ikke se logikken i at han selv skulle betale, på trods af at han
selv har valgt en forsikring med selvrisiko.

Tilbage fik jeg et " Vågn op mester" han havde ikke valgt noget som helst.
Se det kunne jeg jo så ikke rigtigt indse, men det kunne jo skyldes at han
ikke rigtigt forstår dette med at vælge.

Hvis du skulle vælge at svare, behøver jeg ikke lange citater for at forstå
meningen.

mvh
Alex Christensen