Find billigste benzintank vha mobilen WAP'~
Fra : Erik W.

Dato : 15-11-03 16:29

Hej gruppe

For nogen tid siden spurgte jeg her i gruppen uden at få svar, om der var
nogen som som kendte en service, som kunne give oplysning om billigste
benzintank. For tiden hvor priserne svinger så meget, var jeg træt af at
tanke op et sted og så finde ud af når jeg kom hjem og kiggede på
www.Benzinpriser.dk at jeg kunne have tanket en krone billigere et andet
sted. Jeg skrev til benzinpriser.dk og spurgte dem om hvofor man ikke kunne
tjekke priserne på WAP-mobiltelefoner, og fik det svar at de hellere ville
lave en SMS løsning, hvortil jeg svarede at WAP kunne laves uden anden
teknologi end en web-server (og det har de jo i forvejen), og at de jo kunne
starte med det indtil de fik lavet en SMS. Et par dage senere svarede en rar
kvinde mig, at nu havde hendes kollega skaffet en bog om WAP-programmering,
og at nu arbejdede de på sagen.
Jeg regnede vel ikke med at det blev til noget, men forleden kiggede jeg
lige på hjemmesiden igen og... jo - de har sgu fået det til at virke. så kan
du tjekke om der er en billigere tank rundt om hjørnet før du tanker.
Hvis du har WAP oppe at køre på mobilen, skal du lade den koble på
http://mobil.benzinpriser.dk

mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-03 08:28

> Hej gruppe

Hej Erik..

Tak for et godt hint - men personligt synes jeg, benzinpriser.dk er lidt langsom.
Ofte er de ikke helt med på noderne - og man tanker derfor billigere ved at være
lidt opmærksom, når man kører rundt i trafikken.

I øvrigt er jeg begyndt kun at tanke, når prisen er i 6.60 eller billigere. Min
erfaring er, at man kan tanke meget billigt en gang eller to om ugen. Det virker
som om, priserne bliver stillet ind på listeprisen en gang om ugen - og derefter
er i frit fald jvf priskrigen.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.137.194.64)

Fra : Erik W.

Dato : 16-11-03 08:59

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse

> [...]
at være
> lidt opmærksom, når man kører rundt i trafikken.

Hej Jan
Jeg synes at den svinger meget, nogle gange bliver den opdateret meget
hurtigt, - andre gange noget sløvt. Når den er langsom er det vel fordi der
ikke er nok mennesker som indberetter priser, det er jo baseret på at sådan
nogen som dig og mig går på www.benzinpriser.dk eller Wap-mobilen:
http://mobil.benzinpriser.dk og indberetter prisen, når vi har tanket
billigt. Jo flere aktive brugere af hjemmesiden jo mere nyttig vil den være.
Jeg gør som oftest ligesom dig, - tanker når jeg ser en pris på 6.50 eller
under. - Men jeg kører meget for tiden og nogen gange kan jeg simpelthen
ikke finde det område hvor priserne er lave - og jeg bare skal tanke, - der
har hjemmesiden været nyttig et par gange.

hilsen Erik

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-11-03 11:56

On Sun, 16 Nov 2003 08:27:44 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:

> [...]
>Ofte er de ikke helt med på noderne - og man tanker derfor billigere ved at være
>lidt opmærksom, når man kører rundt i trafikken.
Den er jo ikke hurtigere end folk selv melder priser ind.
Så hvis flere meldte priser ind ville det virkeligt blive til noget.

/Hans