Hjælp ønskes af førstegangs køber af brugt~
Fra : Carsten Larsson

Dato : 14-11-03 23:15

Hej bilkendere

Jeg (og min familie) ønsker at købe en brugt stationcar - men hvilken
skal vi købe?

Da jeg intet ved om biler, håber jeg, at der er nogle venlige sjæle,
der vil hjælpe mig lidt på vej?

Jeg har 40.000 kr. til formålet.

Jeg har kigget lidt på Nissan Sunny slx 1,6, Toyota Corolla og Ford
Escort.

MEN::

Hvor meget må en bil max have kørt, når vi, som alle andre, ønsker en
driftsikker bil.

Er der nogle biler der ruster mere end andre - hvilke?

Hvilke mærker er værd at tjekke?

Hvilke mærker skal jeg holde mig fra?

Hvilke mærker er rimelige i reservedelspriser?

Hvilke mærker er urimelige i reservedelspriser?

Gode råd modtages med stor tak...

Med venlig hilsen
Carsten Larsson

Fra : ABS

Dato : 15-11-03 07:10

Jeg købte for 6 år siden en Corolla 1.3 fra 1988. Den havde dengang kørt
266.000 KM. Nu har den kørt 399.898 og er stadig driftsikker. Den har ikke
kostet mig andet end almindelig sliddele. Det der er det største problem er
at den er begyndt at ruste. Den står ude hele året da jeg ikke har mulighed
for at sætte den i en carport.

Toyota er i hvert fald en god bil i mine øjne.

Ang. reservedele: De ligger vel placeret midt i feltet. Der er både
billigere og dyrere.

God weekend

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-11-03 10:02

On Fri, 14 Nov 2003 23:15:14 +0100, Carsten Larsson
<mail@carstenlarsson.dk> wrote:

>Jeg (og min familie) ønsker at købe en brugt stationcar - men hvilken
>skal vi købe?

Sport eller komfort/plads

>Da jeg intet ved om biler, håber jeg, at der er nogle venlige sjæle,
>der vil hjælpe mig lidt på vej?

Muligheden foreligger - der er jo et par stykker, der skriver hér...

>Jeg har 40.000 kr. til formålet.

Ach - det var skutte møj...

>Jeg har kigget lidt på Nissan Sunny slx 1,6, Toyota Corolla og Ford
>Escort.

Hmm...

>Hvor meget må en bil max have kørt, når vi, som alle andre, ønsker en
>driftsikker bil.

Så lidt som muligt

>Er der nogle biler der ruster mere end andre?

Dét må man sige !

>Hvilke mærker er værd at tjekke?
>Hvilke mærker skal jeg holde mig fra?
>Hvilke mærker er rimelige i reservedelspriser?
>Hvilke mærker er urimelige i reservedelspriser?

Nu er dine 4 spørgsmål jo stærkt afhængig af om du falder for
fristelsen og vælger en dusinvare (Corolla) eller søger det lidt mere
eksotiske (Fiat) - jvf. mit 1. svar.

Jég ville måske se nærmere på:
Ford Sierra 2.0 (hellere dén end en Escort!), Toyota Corolla/Carina,
Fiat Tempra (kender den ikke, men den ville være i mine overvejelser),
Honda Accord Aerodeck (du finder sikkert ikke bedre bil), Mercedes, VW
Golf/Passat....

/Mogens

Fra : anders majland

Dato : 17-11-03 11:48

> Jeg (og min familie) ønsker at købe en brugt stationcar - men hvilken
> skal vi købe?
> Jeg har 40.000 kr. til formålet.

Det er en temmelig farlig prisklasse og lidt af en roulette.... Til den
bil vil alle være mere eller mindre rustne....Og du risikerer store
udgifter til at få den synet igen om 2år.

Jeg vile nok overveje at købe en billigere men stadig nysynet.

> Jeg har kigget lidt på Nissan Sunny slx 1,6, Toyota Corolla og Ford
> Escort.

Af dem vil mit bud vil være en corolla købt i privat handel (og brug
gerne lidt penge på en fdm attest) - og gerne under 20kkr

> Hvor meget må en bil max have kørt, når vi, som alle andre, ønsker en
> driftsikker bil.

Min mazda fra 90 har rundet de 325000km - jeg vil være mere nervøs for
rust.

> Hvilke mærker er værd at tjekke?
Bla. toyata og mazda har jo et godt ry ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Carsten Larsson

Dato : 27-11-03 22:35

En stor tak til jer der har hjulpet til med svar.

Hilsen
Carsten Larsson
www.nande.dk