3 års garanti
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 21:33

Det var li godt pokkers.
Yaris'en har haft problmer med at holde bagspejlet på plads i frontruden
selv om vi har prøvet med lim og diverse tape osv.
Så siger Toyota at der skal en ny frontrude til fordi der er noget glat med
den lille firkantede plet hvor spejlet skal monteres. Frontruden har i
forvejen en kæmpe revne men Toyota vil skifte hele ruden under garantien som
gælder i 3 år.
Jeg tager hatten af for Toyota og deres service.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-03 21:48

On Fri, 14 Nov 2003 21:32:30 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>gælder i 3 år.
>Jeg tager hatten af for Toyota og deres service.

Og sådan er det faktisk også hos Nissan, meeen "riskogere" bliver som
oftest underkendt i dette forum, hvilket IMO er alternativt begavet.

Det kan muligvis hænge sammen med at det som oftest ikke er muligt at
købe så meget "styling-tingeltangel" til japserne, som man kan til
EU-biler.

Der er kun to grunde til at jeg ikke længere kører Nissan.

De er blevet noget dyre, og så havde jeg et ønske om at prøve at køre
common-rail. Det er til gengæld stærkt vanedannende.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Krath

Dato : 14-11-03 21:51

> De er blevet noget dyre, og så havde jeg et ønske om at prøve at køre
> common-rail. Det er til gengæld stærkt vanedannende.

Jep - min Nissan Almera GTI var der INTET i vejen med, udover den var for
lille og for laaangsom. Jeg blev sgu meget imponeret over den lille japser
:)

Cossie og turbo er til gengæld stærkt vanedannende c,')

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-11-03 21:56

> Det var li godt pokkers.

Næh, egentlig ikke

Japanere går sjældent i stykker, men hvis de gør, er der i hvert fald ikke
bøvl med at få garantien, læs garantien, ikke reklamationsretten, til at
dække.

/Caspersen

- Hvis VW var indbegrebet af kvalitet ville der vel være 5 års garanti og
ikke 2 års lusede reklamationsret.

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 22:00

> Næh, egentlig ikke

jo når man triller i Ford og skal betale ALT selv så er det lidt underligt
at tage til Toyota for at købe et nyt bagspejl og så få at vide at Toyota
"forærer" en forntrude (uden at man bér om det).

Den var ALDRIG gået hos Ford.

Fra : Olesen

Dato : 14-11-03 22:49

> Den var ALDRIG gået hos Ford.

...spejlet var jo heller ikke faldet af..hehe.

Fra : Søren \(9000\)

Dato : 15-11-03 16:46

> Den var ALDRIG gået hos Ford.

"Livet er for kort til Ford!"

hilsen Søren (9000)

som selv kører Ford Sierra stc. ´88

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 23:26

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /Caspersen
>
> - Hvis VW var indbegrebet af kvalitet ville der vel være 5 års garanti og

Min Bora som nærmer sig tre år er købt i 2001 med 1 års reklamationsret.
Trods det har den aldrig kostet mig en krone i reparationer.

For ca. 8 mdr. siden fik jeg skiftet alle 5 tændspoler på tilbagkald.
For små tre uger siden stod den ene lambda sonde så af.

Den burde holde længere sagde værkføren, og vupti så var den lavet på 100 %
kulance, se det er service.

Så fri mig fra din hån.

Iøvrigt har jeg siden januar 1995 ialt kostet 1 reparation à 2600 kr.(defekt
gasspjældshus) på 3 nye VW'ere (2 x golf + Bora).
Der har i det hele taget været minimalt med reparationer i garantiperioden:
Bundstykke i tændingslås (Golf III), Blow off ventil, pakdåse ved trækaksel
(Golf IV) 2x5 tændspoler og 2 lambdasonder (Bora).

Derudover har de været meget billige i serviceomkostninger.

Så efter jeg i 95 skiftede fra Citroen er jeg blevet en gladere (og rigere
mand).

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-11-03 14:43

> [...]
trækaksel
> (Golf IV) 2x5 tændspoler og 2 lambdasonder (Bora).

Det er såmænd ikke for at håne, men hvis det hele er så godt, kunne man så
ikke ligeså godt give en garanti ? Synes du ikke, at ovenstående
reparationer er meget ?

> Derudover har de været meget billige i serviceomkostninger.

Jowjow

> Så efter jeg i 95 skiftede fra Citroen er jeg blevet en gladere (og rigere
> mand).

Der kan du bare se

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-03 16:48

> [...]
>
> Det er såmænd ikke for at håne, men hvis det hele er så godt, kunne man så
> ikke ligeså godt give en garanti ? Synes du ikke, at ovenstående

Ikke over en 8 årig periode, jeg tror endda at jeg selv ødelagde bundstykket
i Golf III eren. ifbm. montering af en forstærker.
De irriterre mig selvfølgeligt at min lambdasonde er skiftet 2 gange på tre
år, det tegner jo ikke godt.
Anden gang jeg fik skiftet tændspoler var en forebyggende aktion fra
Volkswagen side, måske var de aldrig brændt af, hvem ved ?

Da jeg kørte Citroën måtte jeg rive mindst en dag om måneden ud af
kalenderen til reparationer, jeg har slet ikke overblik over de fejl der var
på bilerne, 3 stk i alt fra 1990-1995 for slet ikke at tale om
omkostningerne. Samme sekund en Citroën udløber af garanti er mand på egen
hånd (økonomisk) det måtte jeg erkende med den sidste en Citroën ZX 16V. Den
kostede i det andet år ca. 16.000 at holde kørende. Så var jeg færdig med
Citropling.

Lidt synd at de ved Citroën har den holdning for deres biler kører virkeligt
godt.

Se hvad ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-11-03 23:13

> Se hvad ?

Glem det. Jeg læste din post forkert. Beklager.

/Caspersen

Fra : alexbo

Dato : 17-11-03 20:08

"Tom" skrev

>Toyota vil skifte hele ruden under garantien som gælder i 3 år.

Men selve det at Toyota giver 3 års garanti, er jo lidt bekymrende.
Når man tænker på at VW`s biler er så gode, at de slet ikke behøver give
garanti.
Så derfor har de sløjfet den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 20:16

> Men selve det at Toyota giver 3 års garanti, er jo lidt bekymrende.
> Når man tænker på at VW`s biler er så gode, at de slet ikke behøver give
> garanti.
> Så derfor har de sløjfet den.

Ja ved man ikke om man skal grine eller græde

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-11-03 14:44

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Men selve det at Toyota giver 3 års garanti, er jo lidt bekymrende.
> Når man tænker på at VW`s biler er så gode, at de slet ikke behøver give
> garanti.
> Så derfor har de sløjfet den.

LOOOOOOOOOL

/Caspersen

Fra : Peter G C

Dato : 18-11-03 19:32

In news:bpb67f$24m6$1@news.cybercity.dk,
alexbo <alexbo@post.cybercity.dk> typed:

[klip]

> Så derfor har de sløjfet den.

LOL

Det lyder også meget bedre, at man laver alt pr. kulance.

/Peter

--
http://www.grauslund.com