Hvor kan jeg få skiftet støddæmpere til en~
Fra : Kim Eichen

Dato : 14-11-03 17:34

Hej gruppe

Jeg har opdaget at bagstøddæmperne på min bil (Ford Mondeo stationcar, 1996) er blevet lidt bløde.
nu har jeg ikke prøvet at få dem skiftet før, men Ford ville have 3500 kr, hvilket jeg synes lyder
lidt dyrt. Hvor på Sjælland (gerne i københavnsområdet) tror I jeg kan få det gjort til en rimelig
pris? og hvor meget tror I at det vil koste?

Mvh Kim Eichen

Fra : phk

Dato : 14-11-03 17:48

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Jeg har opdaget at bagstøddæmperne på min bil (Ford Mondeo stationcar,
1996) er blevet lidt bløde.

Støddæmperne - eller fjedrene?

Vi kørte med campingvogn på vores 1.8 stcar 94 .. Ford havde nye fjedre til
dem som var hårdere og de kørte fortrinligt med campingvogn ...

De originale fjedre var blevet lidt bløde af campingvognskørsel.

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Eichen

Dato : 14-11-03 18:19

> "Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> 1996) er blevet lidt bløde.
>
> Støddæmperne - eller fjedrene?

Hmm, det ved jeg faktisk ikke, måske begge dele. Den er meget nem at trykke
ned bagpå og den falder ikke helt til ro med det samme.

Mvh Kim

Fra : Aksel

Dato : 14-11-03 22:45

> [...]
det gjort til en rimelig
> pris? og hvor meget tror I at det vil koste?

Ethvert værksted kan skifte dæmpere på en Mondeo, jeg har gode erfaringer
med Superdæk, der får man oplyst en pris der holder.

Hilsen Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 23:04

> [...]
det gjort til en rimelig
> pris? og hvor meget tror I at det vil koste?

Nu er der jo flere af disse konemodeller (st car) som har justerbar højde på
undervognen og så er dæmperne ganske dyre at tilegne sig. Ellers lyder
prisen ok når man tænker på at du har henvendt dig til et autoriseret
værksted der tager > 500 Kr pr. time.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Kim Eichen

Dato : 14-11-03 23:17

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> undervognen og så er dæmperne ganske dyre at tilegne sig. Ellers lyder
> prisen ok når man tænker på at du har henvendt dig til et autoriseret

Jeg tror ikke højden er justerbar og det er på ingen måde et krav at de skal skiftes på et
autoriseret værksted, så det jeg efterspørger er et værksted, der ved hvad de laver, men uden at
tage > 500 kr pr. time.
Derudover, er det mon kun støddæmperne eller skal fjedrene også skiftes?

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 23:23

> [...]
de laver, men uden at
> tage > 500 kr pr. time.
> Derudover, er det mon kun støddæmperne eller skal fjedrene også skiftes?

Jeg ville skifte fjedrene også, de har det med at blive lidt trætte på en
mondeo så det automatisk bliver til 35mm sænkning
Det tager ca. 1 time i hver side at skifte dæmper. Kan måske også laves på
45 min i hver side hvis ikke boltene er rustet fast. Dæmpere og fjedre kan
man finde priser på ved hoyer-autodele, thansen, krogslund, ford og en del
andre.

Fra : Kim Eichen

Dato : 14-11-03 23:28

> [...]
> man finde priser på ved hoyer-autodele, thansen, krogslund, ford og en del

Det lyder som en god ide at skifte fjedrene samtidig. Alt andet lige er det vel også en del smartere
at gøre det på en gang.
Du kunne vel ikke også anbefale et sted at få det gjort?

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 23:36

> Det lyder som en god ide at skifte fjedrene samtidig. Alt andet lige er
det vel også en del smartere
> at gøre det på en gang.
> Du kunne vel ikke også anbefale et sted at få det gjort?

Næh jeg bor i den anden ende af landet men har da adskillige gange skiftet
på min egen mondeo

Fra : Kim Eichen

Dato : 14-11-03 23:58

> det vel også en del smartere
>
> Næh jeg bor i den anden ende af landet men har da adskillige gange skiftet
> på min egen mondeo

Det ville jo næsten kunne betale sig at køre derover (under forudsætning at at du ville foretage
indgrebet for en del mindre end 2148 kr. i arbejdsløn)

Fra : Kim Eichen

Dato : 14-11-03 23:59

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> det vel også en del smartere
>
> Næh jeg bor i den anden ende af landet men har da adskillige gange skiftet
> på min egen mondeo

i øvrigt undrer jeg mig lidt over at der ikke er en eneste sjællander, der kan anbefale et godt
relativt billigt værksted i storkøbenhavnsområdet

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-11-03 00:38

On Fri, 14 Nov 2003 23:59:28 +0100, "Kim Eichen"
<eichen@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
>i øvrigt undrer jeg mig lidt over at der ikke er en eneste sjællander, der kan anbefale et godt
>relativt billigt værksted i storkøbenhavnsområdet

Nu skal jeg fortælle dig hvorfor jeg ikke gør det, og det er IKKE
møntet på dig.

Et par gange har jeg aftalt med mit værksted at der måtte komme nogen
forbi på min anbefaling, og så er der beklageligvis sket det, at
betalingen er udeblevet, eller noget andet som ingen af parterne kan
være tjent med.

Det har den fordel at der bliver ryddet lidt op i "vennerne", men alt
i alt er det en kedelig oplevelse.

Så set i lyset af det, er det vel forståeligt at man ikke henviser
folk man kun har et yderst sporadisk kendskab til, til et værksted man
er glad for.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Eichen

Dato : 15-11-03 01:34

> [...]
>
> Så set i lyset af det, er det vel forståeligt at man ikke henviser
> folk man kun har et yderst sporadisk kendskab til, til et værksted man

Jeg kan godt følge dig, bortset fra det troede jeg ikke at man kunne slippe afsted med at køre
afsted med bilen uden at betale.

Mvh Kim

Fra : .Møller

Dato : 15-11-03 12:51

Plejer du ikke an anbefale: http://www.fordnehrkorn.de/
--
Møller

Fra : Kim Eichen

Dato : 14-11-03 23:56

> [...]
> man finde priser på ved hoyer-autodele, thansen, krogslund, ford og en del

Hos Thansen kan jeg få fjedre og dæmpere for i alt 1352 kr, så må man da kunne får to arbejdstimer
for mindre end 2148 kr.
Er der mon forskel på de fjedre og dæmpere man kan købe hos Thansen og dem Ford selv sætter på?

Tror I at det er muligt at få lidt mængderabat hvis jeg samtidig køber en bagkofanger samt den del
af instrumentbrættet, som der kommer luft ud af. Hvor tror I det ville være muligt?

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-03 10:24

> [...]
> for mindre end 2148 kr.
> Er der mon forskel på de fjedre og dæmpere man kan købe hos Thansen og dem

næh jeg kunne ikke mærke den mindste forskel, og hånden på hjertet så er
Fords materialer heller ikke SÅ gode. Der synker bilen jo også sammen efter
nogle år plus at Fords fjedre har det med at knække.

> Tror I at det er muligt at få lidt mængderabat hvis jeg samtidig køber en
bagkofanger samt den del
> af instrumentbrættet, som der kommer luft ud af. Hvor tror I det ville
være muligt?

Nej du får (normalt) ingen mængderabat.
Bagkofanger kan du også købe uoriginalt ved nogen af dem jeg tidl. har
henvist til (ved ford koster den en bondegård).
Jeg kunne i princippet skifte dem for dig, men jeg gider ikke fordi det
sjældent er så lige til. Alt plejer at være rustet godt sammen så man skal
stå og bikse med det i dobbelt så lang tid som planlagt.