Vurdering af skade
Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-11-03 14:41

Hejsa,

Min lille bil har fået sig en skade, da en lastbil bakkede ind i den. Der
kan ses billeder af det her: http://www.gallery.fabritius.nu . Er der nogen
der har et bud på hvad skaden vil koste at få lavet hos Toyota?
(Forsikringsskade)

--
/Claus Fabritius
www.fabritius.nu

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 14-11-03 14:56

> [...]
nogen
> der har et bud på hvad skaden vil koste at få lavet hos Toyota?

Hmm, hvis jeg nu siger at en PUG 106 1.3 Rallye (mener det var årg 94), med
komplet rallye-kabine og hele svineriet, 206kkm på klokken blev dømt
totaltskadet på at venstre dør var brudt op, og en let ridse i venstre
forskærm (det mente forsikringen ville betyde nylakering), så kunne Toyotaen
vel let gå ind under det samme. Og nej, der var ikke det mindste i vejen
teknisk med bilen, der var 0 rust, og den fremstod rigtigt pæn...

// Troels

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 14-11-03 14:57

> [...]
> vel let gå ind under det samme. Og nej, der var ikke det mindste i vejen
> teknisk med bilen, der var 0 rust, og den fremstod rigtigt pæn...

Iøvrigt kunne den lette ridse jeg nævner LET ordnes med en lakstift.

// Troels

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 14-11-03 15:00

Ja der var engang en der kørte op i min Tipo til vel 30000 værd.

Den skulle kun have en ny bagklap - og var det ikke fordi jeg gik med til at
få en brugt klap som så bleb lakeret i bilen farve havde de dømt den død!
(klappen alt icl røg op i 22000 for forsikringen) Utroligt ik...!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-11-03 17:20

"Claus Fabritius" <usenet2@fabritius.nu> skrev i en
meddelelse news:bp2ls7$ls6$1@news.cybercity.dk
> [...]
> http://www.gallery.fabritius.nu . Er der nogen der har et
> bud på hvad skaden vil koste at få lavet hos Toyota?

Jeg fik en parkeringsskade på min tidligere Sierra (en dame bakkede ind i
den), og den skulle have en ny blinklygte, forlygte, kølergitter/liste og
kofanger samt oprettelse + maling af venstre forskærm + motorhjelm + maling
af den nye kofanger.
Det kostede (svjh) lige omkring 9000,- kr (altsammen med nye originale Ford
dele).

Hvis du kører bilen til et autoriseret værksted, så skal du ikke blive
forbavset hvis den bliver dømt død, hvis du gerne vil beholde bilen skal du
nok vælge et andet (billigere) værksted.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm