Jeg er på spanden ...
Fra : Martin

Dato : 14-11-03 12:33

Jeg har mistet toppen til et af de sæt låsemøtrikker jeg har på min bil!

Der er vel ikke andet for, end at prøve at banke en top nedover?

--

- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Michael Olesen

Dato : 14-11-03 12:44

"Martin" <mp@schilling.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har mistet toppen til et af de sæt låsemøtrikker jeg har på min bil!
>
> Der er vel ikke andet for, end at prøve at banke en top nedover?

Hvis det er bolte (ikke møtrikker) kan du bore et hul i bolten og skære et
linksgevind og derefter benytte en linksbolt (der passer til det nyskårne
gevind) til at løs bolten med...

Hvis det er møtrikker, kan du med held svejse en anden møtrik ovenpå og
benytte den til at løsne med...

Mvh
/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 13:27

> Jeg har mistet toppen til et af de sæt låsemøtrikker jeg har på min bil!

Ike sjovt!

> Der er vel ikke andet for, end at prøve at banke en top nedover?

Jo da, der er vist mange dækfirmaer der kender problemet. De har nogle
special/universal værktøjer der kan bruges på mange låsebolte når folk har
smidt deres top væk. De kan sikkert hjælpe - I øvrigt har dette emne været
oppe før her i gruppen.

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Fra : SNiP

Dato : 14-11-03 13:39

"Martin" <mp@schilling.dk> wrote in message
> Jeg har mistet toppen til et af de sæt låsemøtrikker jeg har på min bil!
>
> Der er vel ikke andet for, end at prøve at banke en top nedover?

> [...]
Som det står længere nede i tråden finde der specialbærktøjer til netop den
situation, jeg har et, det kan være andre i gruppen også har, de er temmelig
svære at få fat i, så alt afhængigt af hvor du bor kan det jo være en af os
kan hjælpe dig?

P.S Jeg bor i Glostrup
/J

Fra : Martin

Dato : 14-11-03 13:53

"SNiP" <snip@snip.dk> skrev i en meddelelse news:bp2icr$n0j$1@sunsite.dk...
> [...]
temmelig
> svære at få fat i, så alt afhængigt af hvor du bor kan det jo være en af

Ohøj J! Det er Sync fra iRC her.

Jeg vil meget gerne tage imod dit tilbud om universalnøgle. Min mekaniker
har nok allerede fået højre baghjul af på en eller anden måde (skal have
skiftet udstødning), men jeg vil også gerne have låseboltene af de 3 andre
hjul.

Jeg mailer dig lige i weekenden.

--

- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-03 07:52

> [...]
temmelig
> svære at få fat i, så alt afhængigt af hvor du bor kan det jo være en af

Jeg havde nogle låsebolte på min Pajero, som jeg fik smidt væk. Jeg har et
topnøglesæt, hvor toppene ikke er kantet, som normalt, men halvrunde. Der
var jeg så heldig, at en 18 passede, så jeg kunne løsne den uden
problemer...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ted

Dato : 20-11-03 09:28

[...]
---------------------------

Ja der kan du se hvad låsebolte virkelig er værd...

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-11-03 09:42

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer...
>
> Ja der kan du se hvad låsebolte virkelig er værd...

De eneste der dur - efter min mening - er dem med en mønster i toppen, og
helt rund på siden.
Den kan man ikke bare banke en anden top indover - eller det kan man godt,
men man får ikke bolten af...

--
Mvh. Morten Fruergaard