Klippekort til cyklister og fodgængere
Fra : drukqs

Dato : 14-11-03 11:50

Det er muligvis et dumt og plat forslag.
Men hvorfor ikke indføre klippekort til fodgængere og cyklister.
De går og kører overfor rødt, når det passer dem, og krydser vejen hvor de
har lyst.
Jeg ser dagligt kvinder med børn i deres cykel barnesæde, bare cykle over
vejen, uden at se sig for, fordi de vil direkte hen til netto, fremfor at gå
hen til nærmeste fodgængerfelt, eller lyskryds.
Det er jo ikke bare deres liv der blir ødelagt, hvis jeg kører ind i dem,
fordi de spæner ud midt i det hele, uden at se sig for..

Fra : Søren Christensen

Dato : 14-11-03 11:52

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det er jo ikke bare deres liv der blir ødelagt, hvis jeg kører ind i dem,
> fordi de spæner ud midt i det hele, uden at se sig for..

Ok og hvordan skulle det så lige håndhæves? lol
Ja det er både dumt og plat forslag og kan slet ikke lade sig gøre.
Så ville du forbyde folk der har fået 3 klip på deres forgængerbevis at
forlade deres hjem??

Venligst

Fra : drukqs

Dato : 14-11-03 11:59

Jeg ku' bare godt tænke mig det blev taget lidt mere seriøst, af f.eks.
politiet.
Hvis cyklister og fodgængere fulgte loven, som langt de fleste billister
gør, og her mener jeg holde for rødt, kør ikke over, eller ind, steder du
ikke må. Så ville vejene være mindre stressende.
Men det 3. klip ku' f.eks udløse en stor bøde.

Fra : claus b. p.

Dato : 14-11-03 13:16

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke må. Så ville vejene være mindre stressende.
> Men det 3. klip ku' f.eks udløse en stor bøde.

Det er da ikke mindre seriøst end RlCS's forslag. Men hvad med tanken, (som
kunne genemføres i hele retssystemet) at for hver gang man bliver bonnet for
at overtræde en lov inden for 3 år, fordobles bødens størrelse. Samme
princip for indbrud, biltyveri ol. med den forskel for idag, at det er
antallet af lovbrud man dømmes for, og ikke antallet af domme. Ville det
hjælpe mon?

/Claus

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-11-03 13:56

"claus b. p." skrev
> [...]
> princip for indbrud, biltyveri ol. med den forskel for idag, at det er
> antallet af lovbrud man dømmes for, og ikke antallet af domme. Ville det

Glimrende idé. Det har man allerede haft i USA nogle
år "3 strikes - you're out".
3. gang i retten og du bliver buret inde og nøgle
bliver smidt væk. (gælder naturligvis kun sorte)
Og som bekendt er kriminaliteten i USA faktisk
afskaffet nu.......

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : drukqs

Dato : 14-11-03 14:19

Nu tænker jeg mere på trafik forseelser.
Jeg mener kun den regel du taler om, findes i californien, og der er både
hvide gule og sorte der bliver sendt væk af den.
Men hold dig til emnet måske ?

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 15:47

> Og som bekendt er kriminaliteten i USA faktisk
> afskaffet nu.......

øhh??

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : John Sahl

Dato : 14-11-03 15:52

Tom wrote:

> øhh??

Ironi?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 16:17

> Ironi?

Muligt at der findes 130 mil. amerikanere og at kriminaliteten derfor syner
af mere, men at den ligefrem skulle være afskaffet vil jeg gerne se tal for.
Hvis man ikke lige regner Irak og andre banan-republikker med så har USA
været kendt for at have de mest voldelige og ekstreme forbrydere og det ikke
så få endda.

Så ja det er med ironi jeg stiller spørgsmål til at den skulle være
afskaffet.

Fra : John Sahl

Dato : 14-11-03 16:21

Tom wrote:
> Så ja det er med ironi jeg stiller spørgsmål til at den skulle være
> afskaffet.

Jeg mente ironi i indlægget du besvarede Tom *S*

Fra : Sune Larsen

Dato : 14-11-03 12:21

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> wrote in message
> Det er muligvis et dumt og plat forslag.

Korrekt :)

Fra : Chr. L.

Dato : 14-11-03 21:19

> [...]

> Det er jo ikke bare deres liv der blir ødelagt, hvis jeg kører ind i dem,
> fordi de spæner ud midt i det hele, uden at se sig for..

klippekortets princip er vel at man skal have et 'hak' for hver gang man
udsætter andre for fare...at udsætte sig selv eller sin egen familie,-well
så er man jo bare med til at fjerne dumme gener fra menneskeheden,-jeg tror
ikke man kan lave lovgivning mod dumhed...dumhed udrydder sig selv...

Chr...

Fra : drukqs

Dato : 14-11-03 21:34

Problemet er bare at jeg er "the bad guy" i de flestes øjne, hvis jeg brager
ind i en, fordi jeg er uopmærksom et splitsekund, og det sker jo. Man
tjekker sine sidespejle, osv.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-11-03 21:59

On Fri, 14 Nov 2003 21:34:20 +0100, "drukqs"
> [...]

>ind i en, fordi jeg er uopmærksom et splitsekund, og det sker jo. Man

Jeg kan ikke se nogen grund til at der ikke indføres nummerplader på
cykler.

Nationen kunne godt bruge de penge der kunne komme ud af
registreringsafgiften på disse køretøjer.

Periodiske syn er så en naturlig konsekvens af dette, og det er der
adskillige "havelåger" der godt kunne trænge til.

Jeg mener at kunne huske at jeg for en menneskealder siden deltog
i et kursus, hvor en skriftlærd påstod at et smalt cykelhjul var mere
ødelæggende for vejbelægningen end et ditto bilhjul. Noget med højere
vægt pr. kvadratcentimeter trædeflade, men det kommer ingeniørerne
helt sikkert og gør rede for om et øjeblik.

Hvis den skriftlærdes udsagn har nogen sandhedsværdi, forøger det blot
rimeligheden i at cykler pålægges afgift.

Under alle omstændigheder ville vi reducere omfanget af ulykker
forårsaget af en cyklist, der altid på forunderlig vis slipper væk.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : B.Ingebrigtsen

Dato : 14-11-03 22:03

> Problemet er bare at jeg er "the bad guy" i de flestes øjne, hvis jeg
brager
> ind i en, fordi jeg er uopmærksom et splitsekund, og det sker jo. Man
> tjekker sine sidespejle, osv.

Du må ikke ære uopmærksom i trafikken især ikke inde i byen, man aner ikke
hvornår Bjarne Riis kommer ud foran dig, jeg møder til daglig flre
cykellister der leder efter en tidelig død.

Fra : drukqs

Dato : 14-11-03 22:57

Hvordan vil du tjekke dine bakspejle, hvis du f.eks. vil skifte vognbane,
uden at være uopmærksom på om der er en der kaster sig ud foran dig ?
Du siger selv du dagligt møder cyklister der minder om selvmordspiloter.
Ville det ikke være rart hvis nogen gad ta' fat i dem, og fortælle dem at
det er forkert, ulovligt og til gene for andre ?
Forhold dig til emnet, jeg spurgte ikke om jeg måtte være uopmærksom!

"B.Ingebrigtsen" <Ingebrigtsen@Ingen_virus_til_mig_webspeed.dk> wrote in
message news:3fb5431a$0$29365$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Leonard

Dato : 14-11-03 21:58

> [...]

>så er man jo bare med til at fjerne dumme gener fra menneskeheden,-jeg tror
>ikke man kan lave lovgivning mod dumhed...dumhed udrydder sig selv...

Den der med at cyklisten eller fodgængeren kun gør skade på sig selv,
den holder ikke en meter.
Der vil altid være efterladte, både familie, venner og en modpart, der
alle vil være mere eller mindre psykisk påvirkede af et uheld.
Dertil kommer så de samfundsmæssige omkostninger og de proffessionelle
der også påvirkes, redningsfolk, sygehuspersonale og politibetjenten
der skal underrette familien.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Chr. L.

Dato : 14-11-03 23:15

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message

> [...]
> Dertil kommer så de samfundsmæssige omkostninger og de proffessionelle
> der også påvirkes, redningsfolk, sygehuspersonale og politibetjenten

Det går vel mest ud over en cykelist ligemeget om vedkommende har ret eller
uret...bilen slår hårdest hver gang,og helt ærligt så vil jeg i begge
tilfælde helst sidde i bilen...jeg vil hellere på arbejde næste dag og miste
kortet end miste førligheden...

Chr.

Fra : Leonard

Dato : 15-11-03 00:15

> [...]

>tilfælde helst sidde i bilen...jeg vil hellere på arbejde næste dag og miste

Det var nu ikke det jeg mente.
Jeg mener at selvom det går fysisk hårdest udover den bløde trafikant,
så kan det være meget svær for den hårde trafikant at komme videre i
livet efter en dødsulykke hvor fx en cyklist er kørt lige ud foran en
bil.
Derfor er det ikke kun cyklistens problem at køre ordentligt, og
derfor bør bløde trafikanter også straffes for at overtræde
færdselsreglerne.
Klippekort, nummerplader o. lign. til cyklister og fodgængere er nok
ikke en mulighed, hvad skulle restriktionen være for en fodgænger?
Gangforbud?