.htaccess og Apache
Fra : Martin

Dato : 16-04-01 18:56

Kan man bruge .htaccess og error docs, med Apache og PHP4 ?
Jeg kan nemlig ik få det til at virke...!
Jeg har lagt min side i et underbib til HTDOCS i Apache bib.
Og min .htaccess fil ser sådan her ud:

ErrorDocument 400 /errors.php3
ErrorDocument 401 /errors.php3
ErrorDocument 402 /errors.php3
ErrorDocument 403 /errors.php3
osv...

Og errors.php3 ligger i samme bib som htaccess filen

PS.
Ja jeg ved godt filerne hedder PHP3 selvom jeg bruger PHP4, men det er
bare min smag...!
Jegt glemmer altid at slette 3 tallet når jeg laver nye sider, selvom
ja... det er svært at forklare

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : KASPER

Dato : 16-04-01 21:50

Martin <martini@mailme.dk> wrote in <4hcmdt8k5eie7psrp6le1dou7076ttt1sv@
4ax.com>:

> [...]
>ErrorDocument 403 /errors.php3
>osv...
>
>Og errors.php3 ligger i samme bib som htaccess filen

Din .htaccess fil skal vel ligge i samtlige dirs, hvor dine fejlsider skal
gælde. Husk her den rette reference til siderne i hver .htaccess fil.

> [...]
>bare min smag...!
>Jegt glemmer altid at slette 3 tallet når jeg laver nye sider, selvom

Hæ, ja. Personligt foretrækker jeg '.php', der IMO er den smukkeste ext :)

--
KASPER

Fra : Mickey

Dato : 16-04-01 22:25

"KASPER" <kd42@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Din .htaccess fil skal vel ligge i samtlige dirs, hvor dine fejlsider skal
> gælde. Husk her den rette reference til siderne i hver .htaccess fil.

nope, .htaccess gælder også for alle undermapper med mindre andet er angivet
i en ny .htaccess

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Martin

Dato : 16-04-01 22:43

>Din .htaccess fil skal vel ligge i samtlige dirs, hvor dine fejlsider skal
>gælde. Husk her den rette reference til siderne i hver .htaccess fil.

I samtlige underbib ?
Hvorfor dog det ?

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Ghashûl

Dato : 17-04-01 05:49

On Mon, 16 Apr 2001 23:42:33 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>I samtlige underbib ?
>Hvorfor dog det ?

Det skal den heller ikke.
Du skal bare lægge den i roden af dit site.

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Martin

Dato : 17-04-01 11:56

On Tue, 17 Apr 2001 06:48:44 +0200, Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk>
wrote:

>Det skal den heller ikke.
>Du skal bare lægge den i roden af dit site.

Jamen det virker åbenbart ik i Apache !!
Er roden i apache ik http://localhost/test/
Hvis altså jeg har smidt min htaccess i test ?

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Lars Erhardsen

Dato : 17-04-01 12:58

"Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 17 Apr 2001 06:48:44 +0200, Ghashûl <look@my-sig.ghashul.dk>
> wrote:
<snip>
> Jamen det virker åbenbart ik i Apache !!
> Er roden i apache ik http://localhost/test/
> Hvis altså jeg har smidt min htaccess i test ?

Er 'AllowOverride' sat til 'all' i din httpd.conf ?

/Lars

Fra : Martin

Dato : 17-04-01 15:34

>Er 'AllowOverride' sat til 'all' i din httpd.conf ?

Nææ det var den ik..!
Men det er den nu, men uden resultat..!

Er det fordi at min .htaccess fil har atributterne *ja altså ik de to*
skjult og arkiv ?
Man kan nemlig ik se dem i min IE på localhost

--
Bye for now Martin
http://www.lsv18.f2s.com

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-04-01 17:48

> Kan man bruge .htaccess og error docs, med Apache og PHP4 ?

Sagtens.

> Jeg har lagt min side i et underbib til HTDOCS i Apache bib.
> Og min .htaccess fil ser sådan her ud:
>
> ErrorDocument 400 /errors.php3
[...]

Du kan prøve om siden overhovedet virker, ved at kigge på:
http://localhost/errors.php3

> Og errors.php3 ligger i samme bib som htaccess filen

Det er skidt, hvis .htaccess-filen ikke ligger i documentroot.

Altså... :)
Lad os sige at documentroot er "c:\www\"
Dvs. "c:\www\" svarer til "http://localhost/"

Lad os sige du har en undermappe der hedder "test". Der ligger din
..htaccess. Hvis "errors.php3" skal ligge i denne mappe, skal du skrive sådan
her i din .htaccess:
ErrorDocument 400 /test/errors.php3

Eller måske vil dette også virke:
ErrorDocument 400 errors.php3

Det du skriver kræver at php-filen ligger her:
c:\www\errors.php3
og ikke her:
c:\www\test\errors.php3

Got it? :)

Hvis det stadig ikke virker, så prøv at se hvad der står i "error.log".

Mvh.

Niels Andersen