Forlygtepærer i Passat
Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 14-11-03 10:34

Hejsa.

Ved nogen mon hvilken type pærer, der bruges i forlygterne i en Passat fra
2000?

Er det H1, H7 eller hvad? Er det samme type til nær og fjernlys?

Og har nogen kommentarer til de pærer de sælger i Biltema? De er billige,
men lyser de ordentligt og holder de længe?

Mvh Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-11-03 11:36

"Rasmus (2600)" <mailto:rlv@LAKSdoms.dk> skrev i en meddelelse
"Forlygtepærer i Passat"

> [...]
>
> Og har nogen kommentarer til de pærer de sælger i Biltema? De er billige,
> men lyser de ordentligt og holder de længe?

Hej Rasmus

Jeg kan ikke fortælle dig hvilke pærer du skal bruge, kun at jeg i flere år har
brugt dem fra Biltema. Jeg ved ikke om de er bedre eller dårligere end de andre,
den billige pris i Sverige skyldes at der er høje afgifter på den slags i Danmark.
Jeg kan ikke forklare hvorfor de så nu koster 29,95 i både S (ca. 25 danske) og
DK, men kunne forstille mig at den svenske pris er hævet for den plejer at lige på
15-17 svenske kr.

Rabatten på DR havde emnet oppe for et par uger siden, de spurgte FDM som sagde at
man roligt kunne bruge de billige pærer. Så prøv at se her
http://www.dr.dk/rabatten/ der er et par andre links til nyt lys.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Aksel

Dato : 14-11-03 22:56

"Rasmus (2600)" <rlv@LAKSdoms.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og har nogen kommentarer til de pærer de sælger i Biltema? De er billige,
> men lyser de ordentligt og holder de længe?

Det bedste man kan sige om Biltemas pærer er at de kan lyse, se denne test:

http://www.aftonbladet.se/bil/0102/12/lampa.html

hvis de kun skal bruges til bykørsel er det udmærket at bruge dem, men på
landvejen dur de ikke.

Hilsen Aksel

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-11-03 21:47

"Aksel" <akselj.fjerndette@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.aftonbladet.se/bil/0102/12/lampa.html
>
> hvis de kun skal bruges til bykørsel er det udmærket at bruge dem, men på

Ja det er vel ikke første gang at eksperterne er uenige, FDM mener at dem
fra Biltema er OK. Spørgsmålet er bare hvem man skal tro.

Med venlig hilsen Kim