Cykelholder. Hvilken en?
Fra : Hjalte

Dato : 14-11-03 04:27

Hej alle...

Jeg går og kiger lidt efter en smart cykelholder til bilen.

Jeg har kig på to slags.
Den ene er den slags man sætter fast åp trækkrogen, den anden en man
sætter fast på bagklappen.

Jeg skal ikke bruge den særlig tit, så den skal kunne ligge i bagage
rummet, uden at fylde for meget.

Det ville også være godt hvis jeg ikke behøver at investere i en
ekstra nummerplade.

Hvad bruger i andre?

---
Med venlig hilsen.
Hjalte, der kører i en galant GLSi fra '93.

Fra : claus b. p.

Dato : 14-11-03 10:01

"Hjalte" <hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> wrote in message
> [...]
>
> ---
> Med venlig hilsen.
> Hjalte, der kører i en galant GLSi fra '93.

Det er muligt at du kan have en cykel eller 2 på bagklapholder uden at den
dækker lygter og nummerplade, det kan jeg ikke helt vurdere, men ellers er
den eneste mulighed en cykelholder på taget. Omvendt er den samlede løsning
med en cykelholder på trækket og en ekstra nummerplade nok den smarteste og
billigste. Prøv at kigge hos Harald Nyborg. En ekstra nummerplade er sparet
ind første gang du undgår en bøde.
/Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-11-03 13:16

skrev i en meddelelse
> [...]
> anden en man sætter fast på bagklappen.
>
> Jeg skal ikke bruge den særlig tit, så den skal kunne
> ligge i bagage rummet, uden at fylde for meget.

Jeg har sådan en sakse model, som lige kan klipses på hængertrækket.
Den fylder ikke meget når den ikke bruges, og det tager maks 1 minut at
sætte den på bilen, hænge 2 cykler på og montere lygtebommen (incl.
nummerplade).
Jeg har dog ændret/forbedret min lygtebom, så når den er sat på, så sidder
den urokkeligt fast og låser samtidigt for cyklerne, så de ikke kan ryge af.

> Det ville også være godt hvis jeg ikke behøver at
> investere i en ekstra nummerplade.

Den ekstra nummerplade er altså ikke så dyr, den koster kun ca. 120,- kr.

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk eller
http://home19.inet.tele.dk/perbeer/perbeer/index.htm

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-11-03 14:01

"Per Beer Hansen" <mailto:perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Cykelholder. Hvilken en?"

> Jeg har dog ændret/forbedret min lygtebom, så når den er sat på, så sidder
> den urokkeligt fast og låser samtidigt for cyklerne, så de ikke kan ryge af.

Fortæl, fortæl...

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-11-03 15:53

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Fortæl, fortæl...

Jamen det er bare en lille hjemme fikset "opfindelse", som jeg egentlig ikke
forstår at man ikke kan købe nogen steder.
Jeg har sat 2 stykker rør på lygtebommen, som passer ind i de rør hvorpå
cyklerne hænger, og så er det bare at "skyde" dem ind i hinanden og vupti,
det hele sidder godt fast.

Fra : Hjalte

Dato : 15-11-03 21:50

On Fri, 14 Nov 2003 15:52:50 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>cyklerne hænger, og så er det bare at "skyde" dem ind i hinanden og vupti,

Har du nogen billeder af din kreativitet

---

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-11-03 21:57

skrev i en meddelelse

> Har du nogen billeder af din kreativitet

Jeg kan da nok overtales til at tage nogen i morgen, hvis ellers at vejret
er med os.

Fra : T. Hartung

Dato : 14-11-03 22:43

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:3fb4c720$0$168> >

> [...]
> Den fylder ikke meget når den ikke bruges, og det tager maks 1 minut at
> sætte den på bilen, hænge 2 cykler på og montere lygtebommen (incl.

denne model er velegnet til korte ture det gør jeg selv - til lange ture har
jeg dog cyklerne på taget - så kan jeg også bruge bagagerummet. Der er dog
lidt mere arbejde med tagløsningen - dog IKKE meget !!

http://www.sitecenter.dk/hartung/blommehavenpsken2003/view.nhtml?profile=blommehavenpsken2003&UID=10015

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Olesen

Dato : 14-11-03 15:14

"Hjalte" <hjalte@reloaded.detteherskalfjernes.vedsvar.dk> skrev i en
meddelelse news:hmi8rvsn8mq5evjjieh10t5d67epob2p0n@4ax.com...
> Hej alle...
>
> Jeg går og kiger lidt efter en smart cykelholder til bilen.

> Hvad bruger i andre?

Een til anhængertrækket.
Gav 49,- for den i Fakta.
Virker fin, sortlakeret og det hele.