Noget jeg skal vide om Carina E med lean b~
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 14-11-03 03:03

Så fik jeg endelig købt ny(ere) bil.

Det blev en Carina E 1.8 XLi St.car fra 1996.

Er der noget jeg bør vide om den model. Rust? Motor? El? Andet?

Specielt er jeg lidt på bar bund med erfaringer inden for "lean burn". Nogen
specielle forholdsregler?

Hilsen Ole Frederiksen

Jo, lige en ting til. Hvad siger en "lean burn" til at få eftermonteret en
turbo? Er det lige så let som på en almindelig 1,6´er?

Fra : Rene G.

Dato : 14-11-03 10:49

Ham her har haft turbo på hans uden problemer
http://www.toyotaextreme.dk/brugsedeb.asp?bil=59

Han har nu pillet den af igen, men det er vist fordi bilen er til salg
Prøv evt. at skriv til ham

--
Mvh.
Rene' Godskesen

Fra : Ted

Dato : 14-11-03 10:51

> Jo, lige en ting til. Hvad siger en "lean burn" til at få eftermonteret en
> turbo? Er det lige så let som på en almindelig 1,6´er?
Sikkert, men hvorfor montere turbo på en motor som er produceret til at køre
økonomisk. Køb dog en bil med en hidsig maskine hvis du vil køre race.

Jeg har selv haft en 1,8 106hk LB, den fik jeg snildt til at køre 19.5 km/l.
Dejlig maskine.

Toyota vandt i 1996 noget økorace for den str. bil. den kørte mellem 26 -
27 km/l

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 14-11-03 19:27

> Sikkert, men hvorfor montere turbo på en motor som er produceret til at
køre
> økonomisk. Køb dog en bil med en hidsig maskine hvis du vil køre race.

Jeg har altid sit turbomotoren som den optimale motor. Masser af moment og
kraft når der ønskes og ganske normal motorgang og økonomi når det ikke
behøves. Jeg har heller ikke købt en familiebil for at køre race, men
momentet fra en turbo giver overhalinger på motorvejen i 5. gear en hel ny
fornemmelse.

En af mine venner har eftermonteret turbo på en Corolla 1,6. Den fik 160 hk
og et helt fornuftigt moment. Samtidig går den ca. 1 km længere på literen
når man kører normalt.

Det var heller ikke noget jeg ville springe ud i lige nu, men en gang i
fremtiden når ækonomien tillader det.

> Jeg har selv haft en 1,8 106hk LB, den fik jeg snildt til at køre 19.5
km/l.
> Dejlig maskine.

Hm.....jeg har lige fået den i torsdags. Den blev straks tanket op og
triptælleren nulstillet.
Den skal jo konkurrere med min Golf 2 GTD, så den får det lidt svært i
kampen om økonomi, men i kampen om plads, komfort, nydelse, udstår o.s.v. er
den noget foran. :)

M.v.h. Ole Frederiksen