Ny Avensis
Fra : mdnfjern@12move.dk

Dato : 13-11-03 21:00

Hej,

jeg er tæt på at købe en Avensis Sol 1,8 stationcar (ny) - ved godt
nogle mener, det er en sløv motor mv, men den passer nu engang til min
kørsel.

Er der nogle der vil bidrage med lidt erfaringer fra bilen - km/l,
knagelyde, gode ting/dårlige ting efter af have kørt i bilen nogle mdr
? Alt kan bruges inden den endelige beslutning.

Hilsen Morten

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 13-11-03 21:21

<mdnfjern@12move.dk> wrote in message
> Hej,
>
> jeg er tæt på at købe en Avensis Sol 1,8 stationcar (ny) - ved godt
> nogle mener, det er en sløv motor mv, men den passer nu engang til min
> kørsel.

Snøft... Jeg har lige talt med min Toyota forhandler, som i søndags havde 3
af slagsen hjemme - og jeg kunne købe en for 300.000,-
Så jeg havde næææsten bestemt mig for at jeg skulle have ny bil... Desværre
måtte jeg så i dag konstatere at alle 3 var blevet solgt på én gang til
firmavogne.
Så der bliver vist ingen Avensis til mig alligevel - forhandleren havde ikke
andet tilbage end en demo der havde gået 9500 til kr. 309.900,-
ØV ØV ØV!

Men mange gange tillykke til dig, skulle du vælge at blive Avensis 1.8 Sol
stationcar ejer!

/Rolighed

Fra : Henrik B.

Dato : 13-11-03 21:28

René Rolighed Christensen wrote:
[...]

Hmmm, kan da være at jeg kan være behjælpelig, hvis du skal have én.

M.v.h.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 13-11-03 22:05

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message

> Hmmm, kan da være at jeg kan være behjælpelig, hvis du skal have én.

Ja?

/Rolighed

Fra : Henrik B.

Dato : 13-11-03 23:45

René Rolighed Christensen wrote:
:: "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
:: news:3fb3e960$0$29339$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
:::
::: Hmmm, kan da være at jeg kan være behjælpelig, hvis du skal have
::: én.
::
:: Ja?

Smid mig en mail....

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-11-03 16:23

On Thu, 13 Nov 2003 23:44:46 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Smid mig en mail....

Køb bilen "idag", men registrer den først i 2004. En fornuftig
forhandler er med på at opbevare bilen i den mellemliggende tid.

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 13-11-03 21:21

mdnfjern@12move.dk wrote:
:: Hej,
::
:: jeg er tæt på at købe en Avensis Sol 1,8 stationcar (ny) - ved godt
:: nogle mener, det er en sløv motor mv, men den passer nu engang til
:: min kørsel.

Så sløv er den nu heller ikke - specielt ikke når den er kørt til.

:: Er der nogle der vil bidrage med lidt erfaringer fra bilen - km/l,
:: knagelyde, gode ting/dårlige ting efter af have kørt i bilen nogle
:: mdr ? Alt kan bruges inden den endelige beslutning.

M.h.t. km/l, så kan du ved pæn kørsel få bilen over 17 km/l. Ved daglig
blandet kørsel skal du regne med 13-14 km/l.

Jeg har ikke observeret problemer med modellen endnu. Jeg har kørt i 10-12
forskellige, bl.a. 2 weekend-ture af 5-600 km. Ingen problemer og fin, fin
langturskomfort. Eneste anke jeg har, er forlyset - kunne være bedre. Men en
meget fin bil, specielt i stationcar-udgaven, som også er den pæneste.

M.v.h.

Fra : Martin Sand.

Dato : 15-11-03 08:20

mdnfjern@12move.dk wrote:
> [...]
> knagelyde, gode ting/dårlige ting efter af have kørt i bilen nogle mdr
> ? Alt kan bruges inden den endelige beslutning.

Jeg har prøvet den, og jeg synes at koblingen går MEGET underligt. Det er
som om, at koblilngspunktet ligger inden for 1 mm, altså svær at dosere? Og
så fik jeg ondt i øjnene af den gule 80'er instrumentering omkring
speedometer/omdr.tæller Men bilen kører glimrende.

MVH Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-03 13:14

Martin Sand. wrote:
:: Jeg har prøvet den, og jeg synes at koblingen går MEGET underligt.
:: Det er som om, at koblilngspunktet ligger inden for 1 mm, altså svær
:: at dosere?

Justering måske?

Og så fik jeg ondt i øjnene af den gule 80'er
:: instrumentering omkring speedometer/omdr.tæller Men bilen kører
:: glimrende.

Kan dæmpes.

M.v.h.