Lyd ved bump...
Fra : Max[DK]

Dato : 13-11-03 08:52

Ja det skulle jo komme et eller andet når man køber en tilkørt bil(210kkm).
Nå men det drejer sig om min Nissan Primera 1,6 fra '95.

Når jeg kører over et bump, med passende fart og støddæmperene kommer godt
op knager og knirker det lidt.

Men jeg er lidt i tvivle om det er støddæmperene, stabilisator bøsninger
eller andre bøsninger? jeg har prøver at "hoppe" lidt på trækket, men synes
ikke at lyden er der, men det kan jo være at de ikke kommer langt nok op...?

Jeg håber i kan hjælpe

/Max

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-03 19:36

> Ja det skulle jo komme et eller andet når man køber en tilkørt
bil(210kkm).
> Nå men det drejer sig om min Nissan Primera 1,6 fra '95.

Ja, nu sagde du det selv

> Når jeg kører over et bump, med passende fart og støddæmperene kommer godt
> op knager og knirker det lidt.

Så skulle du dæleme høre Fården!

> [...]
synes
> ikke at lyden er der, men det kan jo være at de ikke kommer langt nok

Der sidder højst sandsyneligt nogle stødpuder ved dine fjedre og dæmpere, er
de intakte? Mit bedste bud!
(Hvilken baghjulsophæng har sådan en Primadonna egentlig?)

> Jeg håber i kan hjælpe

Det kan vi da!

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Fra : Max[DK]

Dato : 14-11-03 07:29

> Ja, nu sagde du det selv

Jep men den kører nu stadig dejligt )

> Så skulle du dæleme høre Fården!

Lavede du ikke det engang?

> Der sidder højst sandsyneligt nogle stødpuder ved dine fjedre og dæmpere,
er
> de intakte? Mit bedste bud!

Det vil jeg lige tjekke når jeg får fri..

> (Hvilken baghjulsophæng har sådan en Primadonna egentlig?)

Hmmm...stødæmpere med fjeder? altså, det er det der er men om der skal en
nærmere beskrivelse til ved jeg ikke...

> Det kan vi da!

Det lyder godt

/Max

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 12:05

> Jep men den kører nu stadig dejligt )

Gutti, det er jo også en dejlig vogn - Er det i grunden ikke en fejl at jeg
aldrig har fået en tur?

> Lavede du ikke det engang?

Jo! Der manglede en stødpude ved højre bagfjedder. Det lød fælt en enkelt
gang, så opdage jeg det! Min faders Space Star (Og tidligere Carisma) havde
samme problem. Den lød mærkeligt når dæmperne røg helt i bund. Her var
stødpuden forkert fra fabrik, så det blev skiftet på Mitsubishis regning.
Men lyden var ca. den samme.

> Hmmm...stødæmpere med fjeder? altså, det er det der er men om der skal en
> nærmere beskrivelse til ved jeg ikke...

Jeg kommer i tanke om at der på min sidder en stødpude der hvor fjederen
møder vangen, som bærearmen ramler op i hvis bilen går i bund. Men den har
også fjeder og dæmper hver for sig, hvor den foran har fjeder uden om
dæmperen. Her sidder der en stødpude på dæmperen, der sørger for blød
dæmpning hvs den går helt i bund. Afhængig af hvilket ophæng den har bag på
(Al'a mit foran eller lignende) kunne det være de to stedder du skal kigge!

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Fra : Max[DK]

Dato : 14-11-03 12:15

> Gutti, det er jo også en dejlig vogn - Er det i grunden ikke en fejl at
jeg
> aldrig har fået en tur?

Jo det er det, men vi har jo ikke set så meget til hinanden på det sidste,
men det får vi jo gjort noget ved nu (det skal sku nok blive sjovt)

> [...]
> samme problem. Den lød mærkeligt når dæmperne røg helt i bund. Her var
> stødpuden forkert fra fabrik, så det blev skiftet på Mitsubishis regning.

Det er en træls lyd....især når man kører der ude hvor dine forældre bor

> [...]
> dæmpning hvs den går helt i bund. Afhængig af hvilket ophæng den har bag

> (Al'a mit foran eller lignende) kunne det være de to stedder du skal

Okay, Skal have kigget efter... hvor meget vil du mene at det haster med at
få det lavet?

/Max
Nybagt A60 ejer

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 12:31

> Det er en træls lyd....især når man kører der ude hvor dine forældre bor

Ja, det er præcis der man oplever den! Kirkebakken er en fæl vej!

> Okay, Skal have kigget efter... hvor meget vil du mene at det haster med
at
> få det lavet?

Ved det ikke, men er jeg tror ikke den går igennem syn uden anmærkninger med
det. Jeg ville få det lavet, det er sikker rimelig let at skifte selv, med
en Haynes i hånden. Det har i al fald noget at sige for sikkerheden!

> /Max
> Nybagt A60 ejer

/Troels
Nybagt renoveret S45 ejer

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Fra : Max[DK]

Dato : 14-11-03 12:55

> Ja, det er præcis der man oplever den! Kirkebakken er en fæl vej!

Jep, øv ting

> [...]
> det. Jeg ville få det lavet, det er sikker rimelig let at skifte selv, med
> en Haynes i hånden. Det har i al fald noget at sige for sikkerheden!

Jahh...skal også alligevel til mekker engang i næste måned så må han jo give
sit bud

> /Troels
> Nybagt renoveret S45 ejer

Hva'da?

/Max

PS: du mangler ikke et billigt spejlreflex?

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 13:25

> Jahh...skal også alligevel til mekker engang i næste måned så må han jo
give
> sit bud

Det er nok en god idé, det kunne jo være en kendt ting på Primeraen! Jeg har
i øvrigt lige været til rep med min egen (Igår) fik ny hovedcylinder... Den
gamle var pludselig blevet syg, bagkredsen var ikke tæt, så pedalen gik i
bund - Ubehageligt!

OT herfra:
> Hva'da?

Der var en periodisk hardwarefejl der gjorde at nogle af knapperne ikke
virkede. Så ny front, bagcover, display og tastatur til mig - På Siemens'
regning - Ahh!

> PS: du mangler ikke et billigt spejlreflex?

Nej og jo, vi har lige "fået" et lækkert Nikon Coolpix. Jeg ville også gerne
have et spejlrefleks, men mangler pengene!

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk