Hvor meget ridse til 11000kr?
Fra : Leif Neland

Dato : 12-11-03 20:07

Sidste vinter gled jeg baglæns med en hestetrailer ind i en varevogn i
Østrig. Det foregik med ca 2km i timen. Jeg kunne ikke komme længere op ad
bakken pgr. glat føre, og spærrede trafikken. Varevognen holdt på tværs i et
forsøg på at vende. Pludselig glider jeg baglæns, og jeg sakser drejer
traileren ind i snedriven i siden af vejen for ikke at glide længere.

Jeg får så åbenbart skrabet varevognen, men ikke mere end at chaufføren blot
kører videre, da jeg er blevet trukket bort.

En times tid senere kommer han tilbage (Det skete 200m fra
bestemmelsesstedet), og undskyldende siger at mester siger at det skal på
min forsikring. Vi måtte nærmest have lup for at se en 5 cm ridse, der ikke
engang gik ind til metallet.

Så kommer der senere en anmeldelsesblanket, hvor jeg jo må påtage mig
skylden.

Nu 9 måneder efter kommer regningen så fra forsikringen: 11.000 kr, hvoraf
selvrisikoen er 2.500kr.

Kan man ikke få lavet _ret_ meget ridse for 11000kr?

Nå, der er jo nok ikke noget at gøre ved det, der kommer trods alt ikke
bonustab eller præmiestigninger.

Leif

Skal musik- og edb-industrien have ret til fratage forbrugerne deres
rettigheder i henhold til Ophavsretloven, begrænse konkurrencen og
fremme monopoldannelse ved hjælp af tekniske midler? Sig nej! Nu!
Støt underskriftsindsamlingen på http://www.digitalforbruger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 20:36

> [...]
> selvrisikoen er 2.500kr.
>
> Kan man ikke få lavet _ret_ meget ridse for 11000kr?

Det lyder ALT for dyrt. Vores Yaris er blevet ridset med en nøgle fra
bagklappen og hele vejen hen til motorhjælmen. Den er sølvmetallic og har
pyntelister der skal afmonteres m.m. For denne ulejlighed vil Toyota have
6.000 incl moms.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : .Møller

Dato : 13-11-03 17:29

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan man ikke få lavet _ret_ meget ridse for 11000kr?
>
> Nå, der er jo nok ikke noget at gøre ved det, der kommer trods alt ikke

Jeg vil tro en ridse: 1000,-
Svindel 10.000 kr.

Jeg lagde Hertz biludlejning på is i et år:
da jeg stillede vognen i Stuttgart var der intet i vejen, vi var 3 i vognen.
3 mdr, senere kom der en tilsvarende skadesanmeldelse hvor de ville have
forklaring på hvordan det var sket at højre skærm, forhjul, og styring var
defekt:

Det bragte mig i affekt.

Desværre havde jeg ikke tid til at få en lap,med underskrift på, at der ikke
havde været noget i vejen, jeg skulde nå at komme i luften.

Opingning til den danske direktør, som fik at vide, at jeg snarest
forventede en skriftlig undskyldning.
Deres biler kører jo konstant, og fra man har afleveret den til den kommer
ud at køre igen, har man jo ingen garanti for hvordan den er bliver
behandlet. Man afleverer den, så er der nogen der kører den gennem en
vognvask og fylder benzin på (mærkelig nok kan der ofte være mere i en
udlejningsvogn en normale biler, eller de har en unormal stor fordampning.)
Og havde det været noget i vejen med bilen, ville den efterfølgende lejer
nok havde opdaget, at højre forhjul og skærm næsten var revet af. Det var jo
blot at se på historikken på udlejningskontrakterne, en så omfattende skade
kunne vel ikke udbedres under 4 timer, Det er jo ikke LeMans-biler vi taler
om.

Der kom en undskyldning, men de næste to år blev de ikke Hertz ikke brugt.
!!
--
Møller

PS i min privat bil har jeg altid engangskamera med, i det tilfælde jeg ikke
har et ordentligt med, og i dit tilfælde ville jeg havde taget billeder og
du skal sikre dig, at begge parter er enig om skadens omfang inden du vender
snuden mod DK.