Pladsproblemer
Fra : Martin Larsen

Dato : 12-11-03 16:09

Så er den ved at være gal med pladsen i bilen.

Eftersom at vi har en meget stor hund der ikke bliver mindre(tvætimod), og
den kendsgerning at jeg skal være far, har jeg fundet ud af jeg ikke længere
kan køre rundt i en Hyundai Coupé. Men nu er problemet hvilken bil kan man
en cirka 70 kg tung hund, en baby incl udstyr(barnevogn osv) og mor og far i
????

Hvad vil foreslå ??

Det skal være en brugt til omkring 150000, jaja ved det godt det er ikke
mange penge men jeg er "kun" elektriker

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 17:17

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ????
>
> Hvad vil foreslå ??
>
> Det skal være en brugt til omkring 150000, jaja ved det godt det er ikke

Hej Martin

Ford Mondeo St.c. 2,0 fra 98-00, VW Passat St.c. 1,8 fra 97-98, BMW
518i/520i Touring 88-92, mener jeg er gode bud, personligt har jeg en BMW
3´er Touring fra 97, og med min søns klapvogn og en 35 kg´s Amerikansk
Bulldog, så er bagagerummet fyldt rimeligt ud på den.

Hvad mener Du egentlig med, at Du kun er elektriker, jeg er også elektriker
men er absolut ikke kun, har da også fundet råd til både bil og Mc, er blot
et spørgsmål om prioritering.

DJ

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 17:30

On Wed, 12 Nov 2003 17:16:49 +0100, "DJ" <vm6632[a]get2net.dk> wrote:

>Ford Mondeo St.c. 2,0 fra 98-00

Ditto

> VW Passat St.c. 1,8 fra 97-98,

Ditto

> BMW 518i/520i Touring 88-92

Ej. Skal du have plads, så skal der _ikke_ stå BMW på din bil. Fed bil
at køre når man er to, men ikke med barnevogn og hund. Der findes langt
bedre alternativer. Se ovenfor.

> personligt har jeg en BMW
>3´er Touring fra 97, og med min søns klapvogn og en 35 kg´s Amerikansk
>Bulldog, så er bagagerummet fyldt rimeligt ud på den.

Se, der får du mere i en Passat, Omega, Vectra, Mondeo.

Så, nu fik jeg klippet din kommentar omkring prioritering væk, men du
har ret. Om man vil have ok plads eller meget plads [ ] er et
spørgsmål om prioritering.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-11-03 18:57

> Ditto

> Ditto
>
>Kom lige forbi en mondeo idag da jeg var ude og gå tur med hunden, som
havde hundebur som jeg også regner med at skulle ha' i min "nye" bil, det
var et bur til schæfer somjeg fik lov til at prøve at sætte hunden i det var
ikke stort nok til min vuf, så hvis der skal et større bur i tror jeg lige
det kan lade sig gøre at have en barnevogn med men heller ikek andet end
lige nøjagtigt. Og Mondeo'n er vel den der har det største baggagerum eller
??? Har hørt at mondeo'er skulle ha' nogle problemer med nogle
gummibøsninger (tror jeg det var han kaldte dem) som skal skiftes ret tit
(hver cirka 30000 km ) ??? har det noget på sig ???

MEn ellers er vi sq nok ved at være over i noget mpv for at få plads nok

Martin

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 20:42

On Wed, 12 Nov 2003 18:57:10 +0100, "Martin Larsen"
<martin0larsen@mail.dk> wrote:

>havde hundebur som jeg også regner med at skulle ha' i min "nye" bil, det
>var et bur til schæfer somjeg fik lov til at prøve at sætte hunden i det var
>ikke stort nok til min vuf,

Er du nu sikker på, at det er en hund og ikke en forklædt kalv du har?

> [...]
>lige nøjagtigt. Og Mondeo'n er vel den der har det største baggagerum eller

Ja. Jeg mener, at det kun er Mercedes E der har et større bagagerum. Men
kig på www.biltorvet.dk under guider -> brugt bil

>Har hørt at mondeo'er skulle ha' nogle problemer med nogle
>gummibøsninger (tror jeg det var han kaldte dem) som skal skiftes ret tit
>(hver cirka 30000 km ) ??? har det noget på sig ???

Med hensyn til mekaniske problemer skal du snakke med Tom. Han har til
tider brokket sig lidt over sin Mondeo.

>MEn ellers er vi sq nok ved at være over i noget mpv for at få plads nok

Det lyder det til.
Er du interesseret i ADAC Pannenstatistik?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Fly Christensen

Dato : 12-11-03 17:25

On Wed, 12 Nov 2003 16:09:28 +0100, "Martin Larsen"
> [...]

>en cirka 70 kg tung hund, en baby incl udstyr(barnevogn osv) og mor og far i

Mercedes E Touring

>Det skal være en brugt til omkring 150000, jaja ved det godt det er ikke
>mange penge men jeg er "kun" elektriker

Okay. Det bliver en gammel mercedes.
Tag et kig på www.biltorvet.dk. Der kan du se alt omkring størrelsen af
bagagerum etc. En Mondeo 1997-2000 ligger der godt fremme. Et alternativ
til en stationcar kunne være en MPV.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-11-03 18:30

> [...]
> en cirka 70 kg tung hund, en baby incl udstyr(barnevogn osv) og mor og far i

Hvad med Skoda Octavia eller Toyota Carina E - begge evt. som st.cars.

/Jakob

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-11-03 20:15

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skrev :

>Hvad vil foreslå ??

>Det skal være en brugt til omkring 150000, jaja ved det godt det er ikke
>mange penge men jeg er "kun" elektriker

Hvis du har så store pladsproblemer og så få penge kan en god nysynet
Rekord Stationcar vel fåes til den pris du skriver

Åehh shit - der var et nul for meget ;)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "