Den laveste fællesnævner bestemmer!
Fra : JS

Dato : 12-11-03 15:26

Den seneste tid har der i denne gruppe været meget snak om det rigtige eller
forkerte i at køre stærkt, køre efter forholdene m.m.

Faktum er vel at nogen kan finde ud af køre bil og andre kan ikke. De
herinde der hævder at de er rene Tom Christensen'er bag et rat kan måske
finde ud af reagere rigtigt i potentielle farlige situationer, mens andre
ikke kan. Men er det ikke vores allesammens ansvar at sørge for at der ikke
sker ulykker i trafikken? Vi slipper aldrig for dem der ligge i
overhalingsbanen med 100 km/t. Vi slipper ikke for spøgelsesbillister. Vi
slipper ikke for 18 årige rat-konger. Alle er de en fare for os andre i
trafikken fordi at deres adfærd ikke er videre forudsigelig og fordi at de
let kan bringes i panik, hvis de bliver usikre på hvad der sker omkring dem.
Hvis en god chauffør kommer bagfra med 160 km/t og Fru. Hansen lægger sig ud
i overhalingsbanen med 100 km/t kort tid før han når hende kan han sgu være
nok så god en chauffør...

Jeg mener derfor at det er vores allesammens ansvar at overholde
færdselsloven på alle punkter, idet der i trafikken ikke er mulighed for at
give beføjelser til personer med gode køreevner.

Kort sagt så er det i trafikken, som på så mange andre områder i livet, den
laveste fællesnævner der bestemmer. Hvis det udelukkende var personer fra
dk.fritid.bil der kørte på de danske veje ville fartgrænserne være på
bukstiniveau

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-11-03 15:29

JS wrote:
> [...]
> laveste fællesnævner der bestemmer. Hvis det udelukkende var personer fra
> dk.fritid.bil der kørte på de danske veje ville fartgrænserne være på

Vel talt! ;)

Faktisk burde vejen blive ryddet og alle lys grønne når en af Os
(dfb-hængere) skal frem i vore altid velpassede ekvipager.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo (måske den bedste bilist i verden!)

Fra : claus b. p.

Dato : 12-11-03 17:16

> Vel talt! ;)
>
> Faktisk burde vejen blive ryddet og alle lys grønne når en af Os
> (dfb-hængere) skal frem i vore altid velpassede ekvipager.

Nemlig! Og jeg kan helt tilslutte mig at man ikke overskrider 80km/timen når
man overhaler en lastvogn der kører 79 på landevejen. Alt andet ville da
være uforsvarligt.
/Claus

Fra : Mark Sandberg

Dato : 12-11-03 17:19

"claus b. p." skrev i en meddelelse:

> Nemlig! Og jeg kan helt tilslutte mig at man ikke overskrider 80km/timen
når
> man overhaler en lastvogn der kører 79 på landevejen. Alt andet ville da
> være uforsvarligt.

Ikke - har her en meget væsenlig betydning

/Mark.

Fra : Leonard

Dato : 12-11-03 17:43

"claus b. p." <cbp33@hotmail.dk> wrote:

> en lastvogn der kører 79 på landevejen

Hvilken landevej er det lastbilerne kun kører 79 på ?
--
Leonard http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Apollo14

Dato : 12-11-03 20:19

Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in

> Hvilken landevej er det lastbilerne kun kører 79 på ?

Den landevej hedder byen. Bare det at kører hjem via Gl. Køgelandevej
med det tilladte, fordi man lige sq have en trailer bagpå, og så bliver
overkørt af en lastbil med hænger, der bare kører forbi uden de store
probs, gør at man næsten ville ringe til hans mester, men han er sq nok
pisse ligeglad.

Fra : Olesen

Dato : 12-11-03 17:09

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> give beføjelser til personer med gode køreevner.

Men dem med de gode evner kan ofte undgå,
at en situation opstår og dermed hjælper de øvede
jo de mindre øvede, uden de mindre øvede
måske er klar over det..)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-11-03 09:37

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men dem med de gode evner kan ofte undgå,
> at en situation opstår og dermed hjælper de øvede
> jo de mindre øvede, uden de mindre øvede

Nu er der jo tit meget stor forskel på dem som har gode evner, og dem som
tror de har gode evner.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-11-03 13:33

"Olesen" <mailto:olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Den laveste fællesnævner bestemmer!"

> Men dem med de gode evner kan ofte undgå,
> at en situation opstår og dermed hjælper de øvede
> jo de mindre øvede, uden de mindre øvede
> måske er klar over det..)

Ja. Det er når to uøvede mødes at problemerne opstår. For slet ikke at tale om
hvad der kan ske når to, der fejlagtigt *tror* de er øvede, mødes

Og eftersom de rigtig gode billister desværre nok er et mindretal, er loven nødt
til at være som den er.

Ebbe - der ikke er specielt øvet og kører derefter.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : claus b. p.

Dato : 12-11-03 17:19

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> laveste fællesnævner der bestemmer. Hvis det udelukkende var personer fra
> dk.fritid.bil der kørte på de danske veje ville fartgrænserne være på

Jeg synes iøvrigt ikke at danskerne generelt er hensynsløse eller dårlige
bilister, og ulykkestallene har da også gået nedad i mange år. Men der er
helt klart forskel på stressniveauet i trafikken på hverdage og i weekender.
/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-03 19:36

> [...]
> finde ud af reagere rigtigt i potentielle farlige situationer, mens andre

Jeg hævder i ramme alvor at jeg er den rene Tom Christensen bag et rat
))

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 12-11-03 20:33

> Kort sagt så er det i trafikken, som på så mange andre områder i livet,
den
> laveste fællesnævner der bestemmer.

Laveste fællesnævner levner vel knapt mulighed for at begive sig ud i
trafikken.

Måske man skulle overveje at gøre 3- og 4-hjulede EU-scootere eneste lovlige
køretøjer, og så indføre dødsstraf for at tune dem. Dem der måtte have
sådanne tanker er jo alligevel potentielle mordere eller opfyldt af et sandt
dødsønske.

Måske sat lidt på spidsen.............

MVH Klaus

Fra : Soren Pedersen

Dato : 12-11-03 21:29

Problemet er ikke "gode" eller "dårlige" billister.......Problemet er at
trafikken ikke altid udvikler sig som man forventer. Og så er helvede løs.
Og jo højere hastigheden er, des mere snor har helvede at gøre godt med.
Jeg synes efterhånden at disse diskussioner om høj eller lav fart er ved at
være lidt trivielle. Folk må for min skyld gerne køre 200 på en landevej.
Der er ingen tvivl om at de er gode billister, for dårlige billister kører
naturligvis ikke med den hastighed på en landevej. Jeg håber bare at de
vælger nogle andre veje end dem JEG kører på. Så kan de nemlig smadre nogen
andre når trafikken ikke udvikler sig som DE mener den bør udvikle sig -
F.eks. når en idiot kører ud foran dem. Og der er mange af dem derude -
Idioterne.
I mange billisters øjne er alle andre trafikanter nogle
idioter.......Hvorfor helvede kører de så som om alle medtrafikanter er
professionelle racerkører ?????

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)