/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
I denne kølige efterårtid
Fra : Roberto Saldo


Dato : 12-11-03 09:11


På en alm bil: sidder varmeelementet så inden inden for thermostaten
eller udenfor (sammen med køleren)?

Er der nogen forskel på diesel vs benzin?

Det handler om en diskussion om hvorvidt dieselpotter er noget længere
om at give varme i kabinen end benzinpotter.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


 
 
Andreas M. Hansen (12-11-2003)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 12-11-03 09:24


"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message
news:bospnu$8pb$2@news.net.uni-c.dk...
>
> På en alm bil: sidder varmeelementet så inden inden for thermostaten
> eller udenfor (sammen med køleren)?
>
> Er der nogen forskel på diesel vs benzin?
>
> Det handler om en diskussion om hvorvidt dieselpotter er noget længere
> om at give varme i kabinen end benzinpotter.
>

Varmeelementet sidder udenfor termostaten - defekt termostat => ingen varme
i kabinen, mener jeg.
Da termostaten sidder i motorblokken ville det da være temmeligt besværligt
at have varmeelementet siddende indenfor ?

Grunden til at en dieselbil er længere om at give varme fra sig ligger i den
meget højere virkningsgrad der er på en diesel. En diesel producerer varme
som et beskedent biprodukt til det mekaniske arbejde - med en benzinmotor er
det nærmest omvendt

mvh

Andreas M. Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste